SME

Prasaciu chrípku ignorujeme

Z milióna vakcín sa zatiaľ použilo asi 12­tisíc. Ukázal to prieskum úradu hlavného hygienika.

Jeden zo sto občanov Slovenska sa nechal zaočkovať proti prasacej chrípke.Jeden zo sto občanov Slovenska sa nechal zaočkovať proti prasacej chrípke. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ – TASR/AP)

BRATISLAVA. Iba jeden zo sto. Obyvatelia Slovenska masovo odmietajú očkovanie proti prasacej chrípke. Vyplýva to z prieskumu, ktorý si dal pred asi dvomi týždňami urobiť Úrad verejného zdravotníctva.

Napriek nízkym číslam úrad ani ministerstvo zdravotníctva nehádžu „flintu do žita“. Nevylučujú totiž, že nová chrípka sa ešte v priebehu roka môže objaviť. Ministerstvo preto zatiaľ neplánuje nepoužité vakcíny predávať.
Slovensko objednalo milión vakcín. Počet obe inštitúcie obhajujú odporúčaniami Svetovej zdravotníckej organizácie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Iba niečo vyše percenta

„Zaočkovanosť osôb v starostlivosti vybraných lekárov v Slovenskej republike bola 1,2 percenta,“ približuje výsledky prieskumu Ján Mikas, vedúci odboru epidemiológie Úradu verejného zdravotníctva. Vysvetľuje, že prieskum úrad urobil cez svoje regionálne pobočky na vzorke 332 665 osôb. Pri prepočte percent na milión objednaných dávok sa z celej dodávky zatiaľ použilo približne 12­tisíc vakcín. „Upozorňujeme, že toto číslo je približné a neznamená celkovú zaočkovanosť,“ dodáva Mikas.

Odborník za nízkou zaočkovanosťou proti novej chrípke vidí jej podceňovanie zo strany verejnosti aj zdravotníckej. Nízke čísla udržuje aj doterajší mierny priebeh pandémie, ako aj tradične rezervovaný prístup obyvateľov Slovenska k očkovaniu proti chrípke. Tú sú ľudia podľa Mikasa zvyknutí vnímať len ako „prechladnutie“.

SkryťVypnúť reklamu

Zvyšné vakcíny nepredáme

Eva Slováková z ministerstva zdravotníctva potvrdila vyhlásenie ministra Richarda Rašiho (Smer), že vakcínu nebudeme ponúkať na predaj ako niektoré európske krajiny. „Očkovanie je opodstatnené stále,“ dodala.
Presvedčiť o tom ľudí a tak zvýšiť zaočkovanosť populácie je podľa Mikasa hlavne úlohou lekárov, ktorí by mali svojich pacientov telefonicky na očkovanie pozývať. Podľa neho, ale aj miniprieskumu SME, spred niekoľkých mesiacov sú však mnohí lekári k očkovaniu skeptickí.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 765
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 554
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 074
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 922
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 627
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 9 340
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 117
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 068
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu