Štyri spôsoby, ako cvičenie prospieva pri artritíde

Krátke návody na jednoduché cviky.

Ilustračná fotografia.(Zdroj: Fotolia)
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Dodržiavanie cvičebného plánu býva náročné aj pre zdravých ľudí. No ak kvôli atrtitíde trpíte bolesťami kĺbov, pohyb je zrejme jednou z posledných vecí, na ktoré myslíte.

Pravidelné cvičenie fungovaniu kĺbov nielenže prospieva, ale zmierňuje aj pocit stuhnutosti či znižuje bolesť aj únavu.

Ak trpíte artritídou, mali by ste sa podľa harvardskej príručky Living Well with Osteoarthritis pri cvičení sústrediť na štyri hlavné oblasti.

1. Lepšia ohybnosť

Prečítajte si tiež: Geriater: Ľudia sa prejedajú a veľa solia. V starobe ich to dobehne

Ak chcete zvýšiť rozsah svojich pohybov, snažte sa kĺb ohnúť čo najviac.

Chvíľku v polohe zotrvajte a potom sa pokúste ešte o kúsok posunúť svoje limity.

Pohyblivosť môžete precvičovať kedykoľvek, aj keď sú vaše kĺby bolestivé a opuchnuté.

Hlavné je, aby ste ich ohýbali jemne a nie násilím.

2. Silnejšie svaly

Svalovú hmotu vám pomôžu naberať odporové cvičenia. Nepotrebujete špeciálne prístroje, môžete využiť vlastnú váhu.

Napríklad napätie v kolenách môže zmierniť jednoduchý cvik na posilnenie stehien.

V počiatočnej polohe sedíte na stoličke, nakloníte sa dopredu a postavíte sa iba za pomoci stehenných svalov. Ruky využívajte iba na udržanie rovnováhy.

Chvíľu stojte a potom sa znova usaďte, pričom opäť zapojíte jedine stehná.

3. Lepšia výdrž

Prečítajte si tiež: Harvard radí päť cvikov, ktoré sú ideálne pre začiatočníkov

Aerobické cvičenie - napríklad chôdza, plávanie a bicyklovanie - posilňuje srdce a pľúca a tým zvyšuje vašu výdrž a celkové zdravie.

Vyberajte si aktivity, ktoré menej zaťažujú kĺby a vaša kostra pri nich netrpí nárazmi. Napríklad beh pre vás nie je vhodný.

Ak máte bolestivý záchvat, vytrvalostné cvičenie odložte až kým príznaky neustúpia.

4. Zvýšená rovnováha

Rovnováhu si môžete zlepšovať jednoduchými cvikmi. Pomáha už len to, ak budete pár minút stáť s váhou na oboch nohách. Potom skúste zdvihnúť jednu nohu, a rovnováhu päť sekúnd vyvažujte druhou nohou.

Nohy vystriedajte a cvičenie zopakujte.

Postupne cvik predlžujte až kým sa vám nepodarí na každej nohe stáť 30 sekúnd. Rovnováhu si môžete zlepšovať aj cvikmi ako je joga alebo tai chi.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  3. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  4. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  5. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  6. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  7. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  8. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  9. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  10. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete
  1. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  2. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  3. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  4. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  6. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  7. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
  8. Ekonomická diplomacia Indonézie
  9. Ako si vieme zabezpečiť štedrý a spokojný dôchodok?
  10. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 33 492
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 24 834
  3. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 23 188
  4. Platíte si poistenie domova zbytočne? 16 684
  5. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 7 030
  6. SME pripravení na komunálne voľby vo veľkom štýle 6 806
  7. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 4 641
  8. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov 4 475
  9. Neukladajte si nič, čo vás môže ohroziť. Ako zabezpečiť telefón? 4 296
  10. 5 brigád, ktoré pomôžu v budúcej kariére 4 027

Téma: Reuma a artritida


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kĺby, Zápalové ochorenia, Reuma a artritída, Cvičenie, Bolesť

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Plagiátor z parlamentu a český škandál desaťročia (Schutzov týždeň)

Dankove myšlienky si zaslúžia tvrdé dosky.

KOŠICE KORZÁR

Košický rektor o Dankovej kauze: Právnická fakulta môže mať zhodu do 40 percent

Odhalili i plagiát s 2-percentnou zhodou.

EKONOMIKA

Dali si zatepliť panelák, teraz hrozí, že budú musieť zaplatiť státisíce

Vlastníci si musia dať pozor, čo podpisujú.

Neprehliadnite tiež

Čo môže rýchlosť chôdze prezradiť o vašom zdraví

Štúdia opisuje nový ukazovateľ zdravia.

Potraviny, ktoré vám pomôžu znížiť cholesterol

Potraviny účinkujú rôznymi spôsobmi.