SME
Nedeľa, 12. júl, 2020 | Meniny má NinaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ťažko sa vám vstáva? Ako fungovať hneď od rána (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

..

..v článku sa zabudlo na pitny režim...kava tam rozhodne nepatri.
 

 

má tam byť aspoň štamprla páleného (slivka, hruška, jabĺčko a pod.) To je iný životabudič než ovsené vločky s bambuckým maslom a tofu. Kus slaniny alebo klobásy, jedna cibuľa,chlieb, alebo aspoň gulášová polievka. :-)
 

 

praženica so slaninou a panák slivovice - to sú pravé raňajky šampiónov :)
 

cigansky hemendex

...bez sunky, ... bez vajicka, ..len tak nalahko, .. s chlebikom...
 

 

Hlavne je článok úplne mimo ohľadom raňajok a pečiva. Ľudia sa zobudia o šiestej a hneď sa si dajú sacharidovú nálož - úplne neprirodzené, a každé 3 hodiny potom to isté. Ak si dáte cca. 2-3 hod. pred spaním kvalitnú večeru (domáce vajíčka, alebo kvalitné ryby, zeleninu, orechy, atď.) tak nemusíte hneď ráno do seba tlačiť raňajky a prvé jedlo môže byť kľudne okolo 9-10 hodine.
 
Hodnoť

tie margariny

boli myslene vazne? Taky sajrajt do kuchyne nepatri. Aky je problem s bezproblemovo stravitelnym maslom? Cholesterol? ten ma kazdy iny a tie reklamne kecy o znizovani hladiny cholesterolu po uzivani margarinu sa nikdy nepreukazal.
 

Margarin

je podvod na ludoch. Rovnako ako starch z cholesterolu. Staci si pozriet studiu WHO- Monica , kde sa ukazalo, ze cholesterol nema nic spolocne s aterosklerózou. Dodnes nechapem preco sa ludom davaju statiny, ked neriesia zapal. Za aterosklerózou a upchavanim ciev je chronicky zapal na cievach.

Ja osobne by som pri unave rano sa vôbec neriadil tym co pise autor. Kto pozna fyziologiu a vie co sa deje ´v tele vie preco. ten co nie, musi dostudovat.
 
Hodnoť

 

...môj starý otec zomrel s kosou v ruke keď mal vyše 92 rokov - nikdy mu nikto neordinoval čo má a čo nemá jesť - celé dni fyzicky makal- pre neho najlepšie vitamíny boli jablká a kyslá kapusta, nikdy nejedol vločky ani čokoládu, ale nemal stres, nemal idiota šéfa a idiotov vo vláde, nemal hypotéku od banky a nemal starosť o zajtrajší deň...
 

 

tento spomienkový optimizmus... moj stary otec umrel cestou do obchodu, ked si siel kupit mlieko, flasu vina a kus klobasy. mal 85 rokov a dožil by sa viac, keby sa neutrápil za babkou, ktorá zomrela rok pred ním. A že mal ťažký život. Dve vojny, zajatie, zranenie, v zajatí týfus, potom sikana komunistov. Treba si povedat, že dlžka zivota sa predlžuje. Moj svokor dosta ako 55 ročný cievnu mozgovu príhodu v 64 rokoch zomrel. Dnes by ju s najväčšovu pravdepodobnostou dostal neskôr. Tak ako moja mama zomrela na rakovinu ako 80 ročná, prvý atak s liečbou zvládla ako 68 ročná, druhý po operácii ako 75 ročná. Rak ju dostal o 16 rokov neskôr ako jej mamu, ktorá na neliečenú rakovinu zomrela ako 64 ročná. Babička tiež nemala žiadnych šéfov, bola obyčajná, chudobná dedinská žena
 

Nemal idiotov vo vlade?

Vas stary otec potom bol bud cudzinec (napriklad Svajciar, a aj tam zil), alebo Vy mate teraz tiez okolo 92 rokov a Vas stary otec zomrel poriadne davno.
 

 

A tym poriadne davno som myslel pred druhou svetovou vojnou.
 

pravdepodobne nemal ani

Hlucnych arogantnych susedov ktori by mu buchali na stenu po polnoci
 
Hodnoť

Chudák, starý otec.

Ktovie, koľko by sa potom bol dožil, keby sa stravoval zdravo a v mladosti sa tak nezrobil?
 
Hodnoť

to su zase rady...

jest 5x denne, znamena mysliet na jedlo castejsie a vacsina ludi si aj tak nevie dobre rozlozit jedlo na cely den, takze toho nakoniec zjedia viac. mne plne vyhovuje jest 3x denne, stane sa, ze rano necitim hlad, tak jednoducho nejem, urcite do seba nebudem nic nasilu pchat.
 

Ja nemam problem s nadvahou,

dokazem sa udrzat v limite, ale mam jeden zlozvyk ktoreho sa neviem zbavit po cely zivot. Snazim sa jedavat podla predpisu patkrat denne, ale tri krat z toho je vecera. A to uz vraj zdrave nie je. Ranajky sa snazim mat ale len preto lebo sa to doporucuje, ked niekedy nemam cas tak mi vobec nechybaju, ale keby som nemal tie tri vecere tak by som asi nezaspal. Ale kazdy sme inaksi.
 

je nezmysel sa drzat univerzalnej rady

preto by aj mali ludia tieto clanky brat s rezervou. jednoducho treba pocuvat svoje telo. a ak sa stane, ze sa vymkne kontrole, tak radsej ist za odbornikom, dietologom, s lekarskym vzdelanim. urcite by som obisiel pofidernych vyzivovych poradcov.
 

suhlasim

Suhlasim, je to v znacnej miere individualne - co jednemu urobi dobre, inemu moze uskodit. Aj ked jest vo velkom sladkosti, a aj v clanku netusim preco odporucane margariny, je podla mna skodlive vsetkym.

Napr. ja uz takmer 10 rokov zvacsa neranajkujem, len vypijem vela casu a tekutin. A nepribral som ziaden tuk, skor naopak, mam ho menej ako v casoch ked som ranajkoval. Dam si poriadne ranajky ked idem na turu a pod.., ale v dni ked idem za pocitac plati co pisem vyssie. Dolezitejsie mi pride mat dost pohybu po praci, a po sporte sa dobre najest, hoc aj neskor vecer.

Napr. ta sardinkova pomazanka ako jedna z 3 moznosti na ranajky - no comment, SME zrejme len robi PR pre bizarnych vyzivovych poradcov. Ak uz PR, tak najma pre lokalne a generaciami osvedcene potraviny, ale sardinky? Sic!
 

 

Vobec nespominaju triky na spanok napriklad, vzdy chodit v rovnakom case priblizne do ostele, spat v nasobkoch1,5 hodiny kvoli spankovym cyklom, pouzivanie spankoveho monitora... Je vela aspektov na ktorych zalezi, ja osobne spim cca 5-6 hodin ako si telo vypyta, cez vikend mozno cosi navyse... Ale 9 z 10 tich ran beham hned ako veverica. Ludia vo vlaku spia, ja si citam bez toho zeby ma lamalo.
 

 

ale ty si workstation :-)
 

ja tak nejako napodobne

pravidelny spanok v rovnakej hodine, zdrava strava, beh, plavanie, bike, cestujem par x do tyzdna 60km domov a rano spat a pohoda. 39r.

o zivotosrpave necitam praveze nic. max som si teraz precital pred nedavno nieco o glykemickom indexe, aj to len koli tomu ze mam sedavu v pracu, ale cez vikend (a niekedy cez tyzden) doma na rodinnom dome nieco poroboim.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Primár