Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vytrvalostný, intenzívny alebo silový tréning? Štúdia testovala, ktoré cvičenie udržiava telo mladé (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

len dve veci. Nech sú výsledky akékoľvek, najlepšia je kombinácia všetkých troch druhov tréningu. A po druhé aj silový tréning môže byť vytrvalostný alebo intenzívny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ved o tom v postate "zmiesany" HIIT trening je. Podla mba je to ako so stravou, treba jest vsetko. S jednou klobaskou tyzdenne si telo hravo poradi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

z intenzivneho siloveho treningu maju najvacsi osoh urazovi chirurgovia :)

pozdravujem cross-fitove skupinove cvicenia kde sa ide "do mrtva" bez akejkolvek kontroly techniky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V mojom okoli vidim najviac zraneni od florbalu, vikendoveho futbalu,aj badminton uz dokazal pretrhnut skrizeny vaz v kolene.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Podla mna je vacsia sanca, ze sa clovek zrani, ked chodi raz za mesiac hrat futbal.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Odkedy je futbal intenzívny silový tréning?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Jeden dosť podstatný rozdiel medzi futbalom a crossfitom. Futbal je šport, kým crossfit (nemyslím teraz súťažný crossfit) je tréningová metóda. Čo tým myslím. Pri športe vykonávaš nedeterministické pohyhy. Nikdy dopredu nevieš, či nebudeš musieť prudko zmeniť smer, zašprintovať, či náhle zabrzdiť. Pri crossfite, ktorý sa najjednoduchšie definuje ako kombinácia atletiky, gymnastiky a vzpierania robíš presné deterministické pohyby na základe presne popísaných postupov. Počas tréningu by si každý mal zdokonalovať techniku tohto pohybu. Určite si nenaložím obrovské váhy na činku, keď mám slabú techniku. Hovorí sa "master bodyweight everything before barbell anything" (myslím, že preklad nie je potrebný)
Nesnažím sa porovnávať to, že čo je intenzívny silový tréning a čo vytrvalostný. Okrem toho futbal je aj intenzívny aj vytrvalostný. Striedaš chôdzu s pár sekundovými rýchlymi šprintmi a zmenami smeru.
A teraz si polož otázku, z pohľadu pohybu, kde je väčšia šanca sa skôr zraniť? Ak raz za mesiac robíš rekreačne futbal, pri ktorom ti stačí raz "zle" stúpiť alebo keď chodíš pravidelne na crossfit?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

som trafil crossfitoveho nadsenca? :D
na priemernom slovenskom crossfite kde instruktor tuka do mobilu pocas 30s 10kg kettlebell swings u bab co maju 50kg a netusia nic o technike ako kettlebell swings robit pricom uz maju nakupene z predchadzajucich "deterministickych pohybov" - stavim 20e ze futbal nevyhra :)

pred tvojou dalsou reakciou odporucam precitat moj povodny post - toto sa samozrejme Katrin alebo Tia-Clair nestane ale povedzme si uprime tych vela na slovensky crossfit nechodi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mám skúsenosť s vytrvalosťou

respektíve s dlhodobým vytrvalostným tréningom a môžem potvrdiť, že to funguje.
pri rovesníkoch, ktorí žijú štandardný život a na rozdiel odo mňa nešportujú 4x týždenne,
vyzerám opticky mladšie o dobrých 5 rokov.

tak to popisuje okolie a ja sa tak aj cítim.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

preco sa tak cudujeme? za tych 1000 ci kolko generacii cloveka sa genotyp este nemal sancu zmenit, na to treba viac casu. Den prebiehal takto .. zbieram cely den po lese cucoriedky .. nizky vykon dlhy cas=vytrvalost a zrazu vidim zajaca a chcem ho chytit (alebo na mna vybehne medved a utekam) .. vysoky vykon za kratky cas = HIIT. Vo chvili, ked sme zacali stavat pyramidy - vela sily za dlhy cas, resp sme si sadli do kanclu .. ziadna sila dlhy cas ... sme v perdeeeli , pane hraabje. Kluc k dlhemu a zdravemu zivotu je nevrovegetak, parasympatikus, ale to presahuje uroven tejto diskusie
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Primár