Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Sedem sýtych potravín, ktoré skrotia apetít na celé hodiny (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To najdolezitejsie pravidlo pre zdrave stravovanie sa da aj tak vyjadrit tromi pismenami a to ERF: Eat Real Food. Teda jedzte celistve skutocne potraviny a nie vyrobky ci produkty.
Zemiaky, nie hranolky.
Pomaranc, nie dzus.
Maso, nie salamy.
Ryzu, strukoviny a zeleninu, nie pecivo.
Orechy, nie chrumky atd.
Ak si clovek vypestuje taketo navyky, nauci sa jest s mierou a bude vyhladavat potraviny z kvalitneho zdoja tak ma boj s nadvahou vyhraty. Samozrejme dolezity je tiez pohyb ale strava je tak 80 percent uspechu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Teoreticky velmi pekne

a asi aj pravdive. Ale je tu jedna zasadna bariera a to je lenivost. Lebo ak si napriklad kupim surove maso, tak si ho musim nejako pripravit, rovnako ryzu alebo zemiaky musim najprv uvarit. z atial co salamu s chlebom staci zjest, dokonca ani krajat ju netreba. A to je nepriestrelny argument pre 90% populacie. A moja osobna skusenost je, ze na dlhsiu dobu najlepsie zasytia napriklad bravcove skvarky, alebo chlieb s bravcovou mastou a cibulou. Ci je to zdrave necham posudit dietologov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

diéta

Z tých 7 sú pre diétu na chudnutie vhodné len orechy, ryby a vajcia. A namiesto nízkotučných mliečných výrobkov radšej skutočný smotanový jogurt, alebo kvalitný tučný syr, keď už chceme konzuomovať mliečne výrobky. Počet kalórii treba regulovať zjedeným objemom, nie obsahom tukov. Tuky sú pre diétu podstatné. Diéta z vysokým podielom sacharidov sa nedá dodržiavať, pre väčšinu ľudí je neznesiteľná.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Preco si vynechal napr. strukoviny? Povazujes ich za nevhodne pri chudnuti?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ano

Pretože obsahujú veľa sacharidov. A diéta z vysokým obsahom sacharidov sa nedá dodržiavať. Samozrejme, existujú výnimky, každý máme inú genetiku, mikrobiom atď. Dá sa spraviť diéta na mieru, ale na to treba spraviť testy, ako človek reaguje na ktorú potravinu - akú má inzulínovú odozvu na jednotlivé typy sacharidov. To sa dá spraviť z merania hladinu cukru v krvi. Pre väčšinu dospelej relatívne zdravej populácie stačí prerušovaná hladovka, ketodiéta a pohyb. Čo sa týka pohybu, tak pre starších ako 30 je najlepšie nejaký druh HIIT - intervalového tréningu a silové cvičenie - klasická posilka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zatial som tu novinarcinu velmi nekomentoval. Ja sice po anglicky rozumiem ale nahadzat sem tolko linkov v originale sa mi zda pre neanglictinarov trochu neferove. Su to predsa len slovenske noviny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ze v CR maju naviac ryby chut ryby,



Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Primár