SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pilates pre začiatočníkov: Aké sú hlavné zásady a ako mať z cvičenia čo najväčší úžitok (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Pilates sa od jogy odlišuje hlavne dýchaním.
Žijem pilatesom a vďaka nemu 15 rokov, teraz (60+) sa cítim lepšie ako v štyridsiatke. Predtým "no sports".
Hlavne pozor: nezačínajte s pilatesom ak už máte problémy, chrbticu, kolená, kyčle ani poklesnutú maternicu či inkontinenciu indikované na operáciu začiatočníckym pilatesom nespasíte.
Inak nemá chybu, od detí so skoliózou až po seniorov, mám v skupine dámy 70+, tie by vedeli rozprávať.
Na ukážku k článku by som asi vybrala iné cviky, a hlavne by som viac priestoru dala dýchaniu.
Princípy pilatesa: koncentrácia, kontrola, dýchanie, powerhaus, rovnováha, sila, pružnosť a hlavne precíznosť a ja dodávam, čo nám najviac chýba, spomalenie v dnešnom svete a trpezlivosť. Je to beh na dlhé trate, ale oplatí sa.
Prajem veľa radosti z cvičenia.
 

no neviem

co som preklikal video,tak to iste sa cvici aj na joge.. len jediny rozdiel, co som zaznamenal, tak vacsina ludi co chodi na pilates, ma nejaky "nabozensky" problem s jogou ako takou a pilates im asi nezneje tak..
 

 

nie je to o "náboženskom probléme", asi o tom málo viete. Je množstvo ľudí, ktorí si s radosťou zacvičia jogu rovnako ako pilates. Sú to dve odlišné pohybové techniky, ezoteriku nechajme bokom.
 

 

Z toho mala co o oboch viem vnimam ako hlavny rozdiel medzi jogou a pilatesom, ze joga je viac o flexibilite a pilates zas viac o 'core' svaloch. Jogu by som neodporucal napriklad pre hypermobilnych ludi, ktory maju problem s chrbticou a takto si ho mozu este zhorsit.
 

z toho mala co o obch viem....

nechcem podpichovat, ale naco potom sa vyjadrovat.
Cvicil som dlhodobo jogu prave kvoli chrbtici. podla mna aj vela cvikov z roznych oblasti, je prave odvodených z jogy.
prave jogove cviky alebo jogový princip hrania chrbticu najlepsie
 

???

Mozno si zamienaju Pilatesa s pontskym Pilatom.
 
Hodnoť

 

Ilustracna fotka moze sluzit ako inspiracia pre priaznivcov hnedej luzy. Nebudu uz rukou ukazovat ako vysoko nasnezilo, pouziju nohu. Preto by som v ramci boja proti extremizmu navrhoval zakazat podobne cviky.
 

 

ale nie...
Ľudia, neblbnite, aspoň niečo si o tom prečítajte. Pilates je nádherná vec, nemá nič spoločné ani s orientálnymi filozofiami, ani s ničím iným, už vôbec nie s fašizmom. Prečítajte si, kto bol J.H.Pilates, odkiaľ a z akej rodiny pochádzal, ako sa k tejto pohybovej technike dopracoval sám na sebe, komu robil osobného trénera.
Škoda takého pekného článku, škoda, že si ho neprečítali rozumní ľudia. Najviac bolí zrážka s blbcom.
Autorke článku prajem vnímavého čitateľa, ak už nie inteligentnejšieho.
 
Hodnoť

Ako je to s core?

Cvicil som to, ale nepochopil som zakladny princip stale napnuteho brušneho svalstva, ved to brani dychaniu. Pri vydychu sa sval ma tendenciu uvolnit. Či ako to je? A este ma pri cviceni aj s cvicitelom stale bolela krizovo pasova oblast chrbta
 

 

V tom je tajomstvo šéfkuchára. Dýchanie len v hrudnom koši, brucho zatiahnuté (zips, powerhause). Priečny brušný sval aktivovaný, podopiera driekovú chrbticu. Pri výdychu neuvoľniť, nerozsypať sa, držať si tonus. Pri všetkých cvikoch, najmä pri brušákoch: akcia vždy s výdychom. Zo začiatku nezvyk, o chvíľu super. Zatiahnuté brucho chráni chrbticu. Pozor na nastavenie panvy. Začínať s inštruktorom a neponáhľať sa. Výsledky sa dostavia už okolo 10-tej lekcie. Nevzdávajte to. Bez rozdielu veku, kondície, športového zamerania, pohlavia, telesnej váhy - kto vydrží, zožne radosť a úspech. Stačí 2x týždenne 1 lekcia, o tri- štyri mesiace ste iný človek.
http://www.pilates.cz/metoda-p...
www.kathycoreypilates.com - skolioza
www.pilatesanytime.com - na skúšku 14 dní zdarma, ak to myslíte vážne
www.pilates.sk (ak chrbtica potrebuje pomoc)
 

 

dakujem za informáciu, zvažim návrat k metode
 

Necvic, ako doporucuju,

brusaky, ale v lahu dvihaj nohy. Nesmies mat prehnuty chrbat do tvaru mostika, ale krizovu cast chrbtice treda tlacit na podlozku. Ruky vystrete vedla tela, tlacit dlane na podlozku. Pri dvihani vydych, Ked zacinas, nohy maj pokrcene v 90st. uhle. Neskor 45, potom vystrete.Neklad ich na podlozku, snaz sa ich udrzat cca 5cm nad zemou. Zacni 3x5, potom 3x10, potom 3x20.
Dtto vo vise na hrazde. Nikdy nezhupnut, ale kontrolovane spustit, ale nie do zvislej polohy. nikdy nezakopavat, ani navykopavat.
Ziadne bolesti chrbta, tvrde brucho. Toto je len zaciatok.
 
Hodnoť

 

ovela radšej mam pohyb na čerstvom vzduchu. Takže s manželkou a detmi jazdime na bicykloch a občas na kolobežke
 

 

Čerstvy vzduch je iluzia.
Bicykel je extrem neprirodzenost_ cele zle, chbtica bedra, , poloha...vsetko staticke az na stehna a svalstvo panvoveho dna. Rodinne bicyklovanie prinasaj edine skoliozu.
Rodina je obsesia podmienena, zapisana a kódovana v DNA.( nic nie je, ako sa zdà)
Tupė groupe bicyklovanie obeznych, špatne odetych deti v spolocnosti obeznych, schizo rodicov je najvacsie faux pas v historii ludstva :D
 

 

9 z 10 rodinnych bicyklovaciek zlomenych rodicov vdaka ufnukanym omrzenym detom speje po chvilke k mc donaldu a kofole ;)
 
Hodnoť

 

mam dvoch synov a pravda je, že na bicykli jazdime pravidelne. Mamku nechame doma nech si na chvilku oddychne a my chlapi ideme po svojom :)
 


Najčítanejšie na SME Primár