SME
Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik

Je to možné?

Ženy sú vraj raz za mesiac krajšie ako zvyčajne

Tváre žien sú vraj pre svoje okolie najkrajšie v plodnej fáze menštruačného cyklu. Vyplýva to z vedeckého výskumu pražskej Karlovej univerzity a z britského Newcastlu.

Britskí a českí vedci mali k dispozícii vždy dva potréty fotografií 48 žien z Prahy a Newcastlu vo veku od 19 do 33 rokov.

"Na jednej fotografii bola každá z nich vyfotografovaná v čase ovulácie. Druhé fotografie zachytili tváre žien v tzv. luteálnej fáze, teda v treťom týždni cyklu," povedal vedúci českého tímu Jan Havlíček z Fakulty humanitných štúdií Karlovej univerzity. Vedci potom požiadali 125 žien vo veku od 18 do 33 rokov a 125 mužov vo veku od 19 až 44 rokov, aby z páru portrétov vybrali vždy ten príťažlivejší.

SkryťVypnúť reklamu

Ženy i muži uprednostňovali fotografie z plodnej fázy.

Dôležitú úlohu pritom zrejme hrá farba a stav pokožky, ale podľa vedcov do hry vstupujú aj iné faktory. Už z iných štúdií je známe, že ženám sa v dobe ovulácie mierne vyjasní odtieň pokožky a mäkké časti tela, ako sú prsia a ušné lalôčky, sú symetrickejšie. Mužov v tejto fáze okrem toho silno priťahuje vôňa ženského tela, ktorá tiež umožňuje rozpoznať partnerkinu plodnosť. Kanadskí vedci nedávno napríklad zistili, že ženy posudzujú príťažlivosť iných žien najprísnejšie, keď sa samy nachádzajú v najplodnejšej fáze menštruačného cyklu. Iné štúdie zas ukázali, že počas väčšiny mesiaca ženy všeobecne preferujú mužov so zženštilejším a opatrovníckym výzorom, zatiaľ čo v najplodnejšej fáze menštruačného cyklu dávajú prednosť drsnejším a dominantnejším typom mužov. (čtk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  5. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  6. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Počasie láka do prírody. Zodpovední majú v batohu tieto 2 veci
  2. Aké sú národnosti podnikateľov s virtuálnou adresou v Košiciach?
  3. Rozdielový impulz: Fix hypotéky 1,49 % na tri roky
  4. Východ mieša karty v súboji pamiatok, hlasuje sa online
  5. Obnovené historické skvosty už bojujú o priazeň verejnosti
  6. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  7. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  8. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 731
  2. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 956
  3. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 9 612
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 181
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 782
  6. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 469
  7. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 929
  8. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 1 499
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu