Tak to tvrdí reklama v čase vysielania pre deti. Podľa Mezinárodnej asociácie organizácií spotrebiteľov potravín (IACFO) reklama nebezpečná pre zdravie detí už úspešne prenikla aj do škôl v podobe reklamných "darčekov" školám alebo predajných automatov, ktoré ponúkajú presladené tyčinky, džúsy. IACFO v správe pre WHO upozorňuje aj na niektoré ďalšie sofistikovanejšie praktiky, ktoré používajú predajcovia nezdravých potravín. Jednou z nich je, že spoločne zakladajú vedecké inštitúty, z ich výstupov sa ľudia dozvedajú informácie síce pravdivé, avšak neúplné, ktoré ukazujú výrobky v lepšom svetle. Rôzne firmy napríklad "zadarmo" poskytnú stroje na cvičenie, ak deti predtým spoločne nazbierajú dostatočný počet bodov z obalov od čokolád.
Reklamu na nekvalitnú stravu v čase vysielania detských televíznych programov už zakázali vo Švédsku, Nórsku a Dánsku. Vo Francúzsku je čiastočne obmedzená, z francúzskych škôl však zmiznú predajné automaty na malinovky a sladkosti. Na slovenských školách zatiaľ len pribúdajú. (uj)