SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Najzraniteľnejšie pri reklame sú deti

Niektoré reklamné triky doslova ťažia z neznalosti a dôverčivosti zákazníkov, tie najzraniteľnejšie sú deti. Najaté mamičky-herečky núkajú deťom čokolády a tyčinky ako zdravú desiatu plnú mlieka a presladené malinovky ako šťavy priamo vytlačené z ovocia.

Tak to tvrdí reklama v čase vysielania pre deti. Podľa Mezinárodnej asociácie organizácií spotrebiteľov potravín (IACFO) reklama nebezpečná pre zdravie detí už úspešne prenikla aj do škôl v podobe reklamných "darčekov" školám alebo predajných automatov, ktoré ponúkajú presladené tyčinky, džúsy. IACFO v správe pre WHO upozorňuje aj na niektoré ďalšie sofistikovanejšie praktiky, ktoré používajú predajcovia nezdravých potravín. Jednou z nich je, že spoločne zakladajú vedecké inštitúty, z ich výstupov sa ľudia dozvedajú informácie síce pravdivé, avšak neúplné, ktoré ukazujú výrobky v lepšom svetle. Rôzne firmy napríklad "zadarmo" poskytnú stroje na cvičenie, ak deti predtým spoločne nazbierajú dostatočný počet bodov z obalov od čokolád.

Skryť Vypnúť reklamu

Reklamu na nekvalitnú stravu v čase vysielania detských televíznych programov už zakázali vo Švédsku, Nórsku a Dánsku. Vo Francúzsku je čiastočne obmedzená, z francúzskych škôl však zmiznú predajné automaty na malinovky a sladkosti. Na slovenských školách zatiaľ len pribúdajú. (uj)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 41 828
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 273
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 005
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 452
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 005
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 952
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 385
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 266
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 124
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 000
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

14 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

4 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan