SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Objavte a cvičte s nami Pilatesove cviky

Ak sa chcete lepšie cítiť, zbaviť sa bolestí chrbtice, hlavy, skoliózy, ale získať aj ploché brucho, štíhly driek a pevné nohy, začnite s Pilatesovými cvičeniami.

FOTO - ŠTÚDIO REVITALIS

"Pilatesove cvičenia nie sú podobné žiadnemu z doteraz známych a nami otestovaných spôsobov cvičenia," hovorí fyzioterapeutka Lucia Merceková z bratislavského rehabilitačného štúdia, kde učí svojich pacientov i klientov najmodernejšie rehabilitačné postupy spolu s netradičnou formou Pilatesových cvičení.

Mnohých ľudí odrádza predstava dlhého a náročného cvičenia. Stačí však aj desať minúť denne. Dôležité však je, aby ste cviky robili správne, inak nemusia mať žiaden efekt. Pomôcť vám môžu aj odborníci, ktorí vám ušijú program na mieru.

"Prax nám ukázala, že Pilatesove techniky sú vhodné pre všetky vekové kategórie. Vhodnou kombináciou výberu cvikov a dávkovaním ich intenzity možno použiť tento typ cvičenia pri bolestiach chrbtice, u detí a tínedžerov pri chabom držaní tela s nábehom ku skoliózam. V dynamickejšej podobe možno Pilatesove cvičenia využiť na formovanie postavy a redukciu váhy," hovorí fyzioterapeutka.

Cvičenia sú však náročné od začiatku na koncentráciu, presnosť, precíznosť, precítenie pohybu a kontrolu pohybu. Treba sa naučiť v prvom rade aktivovať centrum sily.

Čo je to centrum sily?

Pri Pilatesvých cvičeniach ani jeden pohyb pažou či nohou nie je možný bez silného a stabilného centra. Je to vlastne široký pás tiahnuci sa od bránice k pupku vpredu a od spodných rebier tesne nad sedacie svaly vzadu. Každé cvičenie je pohybom z centra sily. "Aktivácia centra sily je súhra práce bránice so svalmi panvového dna a súčasnou aktivitou hlbokého brušného a trupového svalstva. Sú to svaly, ktoré sa neaktivujú bežným spôsobom, ako napríklad biceps, preto je vhodné prvé lekcie absolvovať s fyzioterapeutom," hovorí fyzioterapeutka.

Ako získať pevné brucho

Pri klasických "brušákoch" sa posilňujú najmä priame svaly brucha, ktoré sú uložené na povrchu, a hoci sa snažíte do vyčerpania, ploché brucho docielite len ťažko. Pilatesovými cvičeniami brucho nielen zoštíhlite a spevníte, ale prácou svalov panvového dna a bránice stabilizujete chrbticu, ktorá je zodpovedná za správne držanie tela. Lucia Merceková vám ponúka cvik zvaný Stovka: Ľahnite si na chrbát, medzi nohy si môžete dať malú fitloptu, pokrčte nohy v kolenách a zdvihnite ich z podložky. Zapojte centrum sily a zdvihnite hlavu i plecia. Paže držte vystreté a rytmicky nimi kmitajte hore-dolu v rozpätí asi 15 cm. Dýchajte: nádych počas 5 kmitov, výdych počas 5 kmitov. Precvičte tak 10 dychových sérií - teda stovku 100 kmitov a uvoľnite sa. (uj)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 455
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 347
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 060
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 412
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 987
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 159
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 693
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 375
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 293
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 4 558
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rozprávky

Klasické rozprávky (nielen) pre vaše deti.

Teraz

Poukazovanie na akúsi „kritickú infraštruktúru“ je kastovou verziou rakúsko-uhorského dedičstva.

20. jan