SME

Z desiatich tvrdení 9 nepresných

Mnohé firmy tvrdia, že účinnosť ich výrobku sa opiera o seriózne vedecké štúdie. Spotrebitelia sa tak ľahšie nalákajú a známe osobnosti, ktoré takéto výrobky propagujú, argumentujú, že svoju tvár by zavádzajúcej reklame neprepožičali.

Všetko však môže byť v skutočnosti inak. Napríklad také zázračné mliečko. Firma Danone nesmie už o svojom výrobku Actimel tvrdiť, že "pomáha posilňovať črevnú bariéru, prispieva k regulácii imunitného systému, ani že podporuje naše telo v boji proti každodenným nepriaznivým vplyvom", pretože na takéto tvrdenia neexistujú dostatočné dôkazy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Francúzska agentúra pre zdravotnú bezpečnost potravín (AFSSA) poopravila povesť Actimelu ako takmer zázračného všelieku, keď posúdila výsledky štúdií, o ktoré sa firma Danone vo svojich reklamách opiera.

SkryťVypnúť reklamu

Z desiatich tvrdení, ktoré o svojom výrobku firma uvádza, označila deväť ako nepresné alebo vedecky nedostatočne podložené.

Pred odborným posúdením tejto nezávislej vedeckej inštitúcie obstálo iba jediné: "prispieva k posilneniu prirodzenej obranyschopnosti organizmu". Ide však o tvrdenie, ktoré by sa rovnako dobre mohlo objaviť aj na pomarančoch či hlive ustricovej.

AFSSA odporučila výrobcovi, aby na obaloch upresnil, že "priaznivý účinok je vedecky preukázaný len počas konzumácie výrobku a veľmi rýchlo ustáva po jej zastavení". Tvrdenie, že konzumácia Actimelu "prispieva k ochrane organizmu proti infekcii Salmonella typhimurium" alebo že skracuje dobu trvania hnačkových ochorení a obmedzuje početnosť výskytu hnačiek u detí, AFSSA odmietla ako vedecky nepodložené.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 453
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 232
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 126
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 832
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 463
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 160
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 924
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 156
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu