SME
Utorok, 15. október, 2019 | Meniny má Terézia

Množstvo cvičenia je dôležitejšie než jeho intenzita

New York 11. októbra (TASR) - Ak chce byť človek zdravý, omnoho dôležitejšie než intenzita fyzického cvičenia je jeho množstvo, vyplýva zo štúdie ľudí ...

New York 11. októbra (TASR) - Ak chce byť človek zdravý, omnoho dôležitejšie než intenzita fyzického cvičenia je jeho množstvo, vyplýva zo štúdie ľudí s nadváhou a sedavým spôsobom zamestnania, ktorú uskutočnili v USA. Netreba to však preháňať, pretože príliš vysoká intenzita cvičenia nemá dobrý vplyv na srdce.

Ako informujú vedci z amerického štátu Severná Karolína v časopise CHEST, ľudia, ktorí sa venujú rýchlej chôdzi 125-200 minút týždenne (čo je cca 25 km za týždeň), významne zlepšia svoju aeróbnu zdatnosť a znížia riziko srdcových ochorení.

Týmto cvičením človek zvyšuje svoju telesnú výkonnosť, znižuje množstvo tuku v tele a zväčšuje svalovú hmotu. Pravidelné cvičenie je preto nesmierne dôležité aj pre udržiavanie hmotnosti, pretože ľudia bežne priberú 1,5 až dva kilogramy za rok.

Medzi telesným cvičením a zdravím srdca je známa súvislosť. Menej sa však už vie o tom, ako množstvo a intenzita cvičenia súvisia so zlepšením fyzickej zdatnosti za cenu ochorenia srdca.

Pokusy so skúmanými osobami ukázali, že z príliš intenzívneho cvičenia nebude nikto o nič zdatnejší, než keď cvičí len v miernom tempe. Rovnako k zlepšeniu zdravia prispieva, ak človek cvičí len na 40 až 50 percent svojho maxima.

"Či vybehnete svižne hore kopcom, kráčate rýchlo alebo sa len prechádzate po večeri okolo domu - všetko prispieva k zlepšeniu zdravia. Nemusíte isť na jogging, urputne zápasiť na trenažéri alebo sa zabíjať na rotopéde," odkazujú vedci.

Väčšie množstvo cvičenia, avšak pri tej istej intenzite, má ešte lepší vplyv na srdcovocievny systém. Preto, odkazujú vedci, je vhodné na zlepšenie zdatnosti a zníženie rizika kardiovaskulárnych chorôb odporúčať miernejšie cvičenie, no častejšie.

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  2. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  3. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  4. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  5. Tieto signály prezradia nesprávne zateplenie strechy
  6. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  7. Nový Ružinov: Skutočný rozvoj ešte len príde
  8. Emília Jányová Lopušníková: Nebojte sa, updatujte sa!
  9. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  10. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  1. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  2. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  3. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  4. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  5. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  6. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Nový Ružinov: Skutočný rozvoj ešte len príde
  9. Emília Jányová Lopušníková: Nebojte sa, updatujte sa!
  10. Tieto signály prezradia nesprávne zateplenie strechy
  1. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 14 755
  2. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 13 494
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 12 661
  4. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 12 048
  5. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 9 527
  6. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 9 428
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 199
  8. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 8 301
  9. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú 7 166
  10. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 6 840