Frankfurt 19. februára (TASR) - Kampane proti alkoholu za volantom majú na návštevníkov krčiem často úplne opačný účinok, tvrdia Scot Burton a Elisabeth Creyerová z Arkansaskej univerzity. V nedávno zverejnenej štúdii sa obaja vedci odvolávajú na vyjadrenia tých študentov, ktorí si počas každej návštevy baru dopriali päť a viac pohárikov čohosi ostrého. Pokiaľ v krčme visel plagát proti pitiu alkoholických nápojov, mali návštevníci pocit uspokojenia, že hostinský sa stará o ich zdravie a blaho - a pili ešte viac.
Pokiaľ vidia študenti takéto "napomínajúce" materiály na pôde univerzity, vyvolá to v nich veľmi často spomienky na reklamy pohostinských zariadení, ktoré ponúkajú pijatiku za veľmi výhodné ceny a to ich prirodzene zláka na návštevu onej krčmičky.
"Očividne tu máme do činenia s takzvaným bumerangovým efektom," tvrdí Scot Burton.
Žiaduci účinok mali plagáty len na tých, ktorí alkoholické nápoje aj tak zo zásady nepijú, píše nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung.
jč žab