SME

Plagáty s protialkoholickou problematikou navádzajú k väčšiemu pitiu

Frankfurt 19. februára (TASR) - Kampane proti alkoholu za volantom majú na návštevníkov krčiem často úplne opačný účinok, tvrdia Scot Burton a Elisabeth ...

Frankfurt 19. februára (TASR) - Kampane proti alkoholu za volantom majú na návštevníkov krčiem často úplne opačný účinok, tvrdia Scot Burton a Elisabeth Creyerová z Arkansaskej univerzity. V nedávno zverejnenej štúdii sa obaja vedci odvolávajú na vyjadrenia tých študentov, ktorí si počas každej návštevy baru dopriali päť a viac pohárikov čohosi ostrého. Pokiaľ v krčme visel plagát proti pitiu alkoholických nápojov, mali návštevníci pocit uspokojenia, že hostinský sa stará o ich zdravie a blaho - a pili ešte viac.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pokiaľ vidia študenti takéto "napomínajúce" materiály na pôde univerzity, vyvolá to v nich veľmi často spomienky na reklamy pohostinských zariadení, ktoré ponúkajú pijatiku za veľmi výhodné ceny a to ich prirodzene zláka na návštevu onej krčmičky.

"Očividne tu máme do činenia s takzvaným bumerangovým efektom," tvrdí Scot Burton.

Žiaduci účinok mali plagáty len na tých, ktorí alkoholické nápoje aj tak zo zásady nepijú, píše nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung.

jč žab

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 450
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 232
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 130
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 826
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 463
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 160
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 923
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 161
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu