SME

Jednotné označovanie opaľovacích krémov

Európska komisia rozbieha iniciatívu na zlepšenie systému označovania opaľovacích krémov. Mali by sa odstrániť údaje, ktoré navodzujú dojem úplnej ochrany ako napríklad "slnečný blokátor". Etikety by mali obsahovať jasné varovania a návody na použitie, .

Európska únia chce zjednotiť a zároveň zjednodušiť označovanie ochranných prostriedkov na opaľovanie. ILUSTRAČNÉ FOTO - TASR


Európska komisia rozbieha iniciatívu na zlepšenie systému označovania opaľovacích krémov. Mali by sa odstrániť údaje, ktoré navodzujú dojem úplnej ochrany ako napríklad "slnečný blokátor". Etikety by mali obsahovať jasné varovania a návody na použitie, ktorými sa spotrebiteľovi vysvetlí ako správne používať opaľovací prípravok.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po verejných konzultáciách vydá komisia odporúčanie, prostredníctvom ktorého sa má zabezpečiť, aby sa vo výrobnom odvetví uplatňovalo od roku 2007 jednoduché a zrozumiteľné označovanie opaľovacích prípravkov. Tieto usmernenia sa budú uplatňovať na všetky opaľovacie prípravky na trhu EÚ, vrátane dovezených výrobkov. Týmto sa zabezpečí rýchla implementácia v rámci výrobného odvetvia bez toho, aby došlo k jeho ďalšiemu byrokratickému zaťaženiu.

SkryťVypnúť reklamu

Medzi hlavné nedostatky súčasného označovania opaľovacích prípravkov patrí napríklad to, že propagovaný ochranný slnečný faktor účinkuje hlavne proti žiareniu UVB, ktoré spôsobuje spálenie kože pri opaľovaní. Nechráni však proti žiareniu UVA, ktoré významne prispieva k riziku vzniku rakoviny kože a starnutiu kože. Okrem toho ešte neexistujú jednotné metódy testovania na porovnanie účinnosti ochrany pred žiarením UVA, preto si jednotlivé spoločnosti robili vlastné testovania a ich výsledky sú ťažko porovnateľné.

(tasr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 367
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 051
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 169
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 634
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 392
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 121
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 812
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 326
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu