SME
Utorok, 3. august, 2021 | Meniny má JergušKrížovkyKrížovky
HODNOTENIE KVALITY ZDRAVOTNÍCKEJ STAROSTLIVOSTI PACIENTMI A ODBORNOU VEREJNOSŤOU V INDIKOVANEJ SKUPINE SRDCOVO-CIEVNYCH OCHORENÍ

Lepšiu zdravotnú starostlivosť pociťuje väčšina pacientov

BRATISLAVA 14. júna (SITA) - Zlepšenie kvality zdravotnej starostlivosti v indikačnej skupine srdcovo-cievnych ochorení pociťuje väčšina pacientov. Vyplýva to z prieskumu, ktorý sa realizoval od 29. do ...

BRATISLAVA 14. júna (SITA) - Zlepšenie kvality zdravotnej starostlivosti v indikačnej skupine srdcovo-cievnych ochorení pociťuje väčšina pacientov. Vyplýva to z prieskumu, ktorý sa realizoval od 29. do 31. mája tohto roku v Národnom ústave srdcových a cievnych chorôb v Bratislave, Stredoslovenskom ústave srdcovo-cievnych chorôb v Banskej Bystrici a Východoslovenskom ústave srdcových a cievnych chorôb v Košiciach. Do prieskumu sa zapojilo 401 respondentov, z čoho bolo 200 ambulantných a 201 hospitalizovaných pacientov. Anketa pre odborný personál ústavov sa uskutočnila v dňoch 30. mája až 5. júna. Zúčastnilo sa na nej 127 pracovníkov. Podľa prieskumu lepšiu kvalitu pociťuje 67 percent ambulantných a 44 percent hospitalizovaných pacientov. Žiadne zmeny nepocítilo 23 percent ambulantných a 42 percent hospitalizovaných pacientov. Zhoršenie zaznamenalo 9 percent ambulantne liečených pacientov a 13 percent pacientov liečených v nemocnici. Väčšina odbornej verejnosti - až 73 percent - pocítila zlepšenie, zhoršenie avizovalo deväť percent respondentov.

Skryť Vypnúť reklamu

V skupine ambulantných pacientov sa zistilo, že asi 35 percent z nich muselo na vyšetrenie čakať týždeň a menej, 26 percent čakalo dva týždne a 39 percent čakalo tri týždne a viac. Až 84 percent respondentov uviedlo, že lekár dodržal termín objednávky. Nespokojných s vyšetrením bolo 19 percent opýtaných. Na nedostatok miesta v čakárni sa sťažovalo 14 percent ambulantných pacientov. Ľudský prístup a pedantnosť vyzdvihlo 29 percent respondentov, profesionalitu 25 percent a odbornosť 18 percent opýtaných.

Spomedzi hospitalizovaných pacientov považuje čakaciu lehotu na hospitalizáciu za prekvapivo krátku 30 percent opýtaných, za primeranú ju označilo 42 percent respondentov. 16 percent pacientov bolo akútne hospitalizovaných. Spokojnosť so záujmom zo strany personálu vyjadrilo až 99 percent opýtaných. Nemocniční pacienti negatívne hodnotili spoločenské vyžitie, napríklad možnosť sledovania televízie. Ľudský prístup ocenilo 30 percent nemocničných pacientov, profesionalitu vyzdvihla štvrtina opýtaných, odbornosť 22 percent a pedantnosť 20 percent respondentov.

Skryť Vypnúť reklamu

Odborný personál považuje za najdôležitejšie parametre svojho pracoviska úspešnosť liečby pacientov. Mimoriadne a veľmi dôležitý bol tento parameter pre 98 percent respondentov. Personálne vybavenie pracoviska, jeho odbornú úroveň a finančné ohodnotenie nemocnice považuje za prioritné 93 percent lekárov a zdravotných sestier. Za uplynulé dva roky zaznamenali lekári a sestry posun smerom k lepšiemu, predovšetkým v úspešnosti liečby pacientov. Za výrazne lepšie ich považuje 63 percent opýtaných. Dobré meno ústavu, respektíve nemocnice ocenilo 61 percent, efektívnosť a produktivitu práce 56 percent odborného personálu. Technické vybavenie pracoviska sa za uplynulé dva roky zlepšilo podľa 50 percent opýtaných a spokojnosť pacientov zaznamenalo 44 percent lekárov a sestier.

Skryť Vypnúť reklamu

Za mimoriadne naliehavé považuje odborný personál zlepšenie technického vybavenia (16 %), zlepšenie priestorových jednotiek (16 %), zvýšenie počtu zamestnancov (13 %), zlepšenie organizácie a koordinácie (10 %). Zvyšovanie platov označilo za nutné päť percent opýtaných. Tri štvrtiny lekárov a sestier si myslia, že zlepšením organizácie práce by ich oddelenia mohli zvýšiť produktivitu práce o 10 až 30 percent.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?
  2. Podnikáte? Otvorte si účet online a ušetrite
  3. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  4. Čítajte SME.sk na viacerých zariadeniach
  5. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  6. Slovensko v tieni tureckého polmesiaca
  7. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy
  8. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova
  9. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  10. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  1. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  2. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  3. Podnikáte? Otvorte si účet online a ušetrite
  4. Čítajte SME.sk na viacerých zariadeniach
  5. Slovensko v tieni tureckého polmesiaca
  6. Môže pivo spojiť Prešov s Veľkým Šarišom?
  7. Vodného slalomára privítal doma aj jeho hlavný partner BILLA
  8. Autorka prezradila motív novej knihy. Poteší nielen romantičky
  9. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  10. Diskusia o elektromobiloch nie je „súťaž krásy“
  1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 5 400
  2. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 5 256
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 917
  4. Jeden deň na Bratislavu nestačí 3 771
  5. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 3 598
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 3 245
  7. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 245
  8. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova 3 017
  9. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy 2 739
  10. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 405
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Policajný prezident Peter Kovařík.

Otvorenú podporu policajný šéf vo výbore nemá.


3 h
Peter Gelle.

Olympijské hry sledujte minútu po minúte.


Sportnet 5m