SME
Štvrtok, 17. október, 2019 | Meniny má Hedviga
HODNOTENIE KVALITY ZDRAVOTNÍCKEJ STAROSTLIVOSTI PACIENTMI A ODBORNOU VEREJNOSŤOU V INDIKOVANEJ SKUPINE SRDCOVO-CIEVNYCH OCHORENÍ

Lepšiu zdravotnú starostlivosť pociťuje väčšina pacientov

BRATISLAVA 14. júna (SITA) - Zlepšenie kvality zdravotnej starostlivosti v indikačnej skupine srdcovo-cievnych ochorení pociťuje väčšina pacientov. Vyplýva to z prieskumu, ktorý sa realizoval od 29. do ...

BRATISLAVA 14. júna (SITA) - Zlepšenie kvality zdravotnej starostlivosti v indikačnej skupine srdcovo-cievnych ochorení pociťuje väčšina pacientov. Vyplýva to z prieskumu, ktorý sa realizoval od 29. do 31. mája tohto roku v Národnom ústave srdcových a cievnych chorôb v Bratislave, Stredoslovenskom ústave srdcovo-cievnych chorôb v Banskej Bystrici a Východoslovenskom ústave srdcových a cievnych chorôb v Košiciach. Do prieskumu sa zapojilo 401 respondentov, z čoho bolo 200 ambulantných a 201 hospitalizovaných pacientov. Anketa pre odborný personál ústavov sa uskutočnila v dňoch 30. mája až 5. júna. Zúčastnilo sa na nej 127 pracovníkov. Podľa prieskumu lepšiu kvalitu pociťuje 67 percent ambulantných a 44 percent hospitalizovaných pacientov. Žiadne zmeny nepocítilo 23 percent ambulantných a 42 percent hospitalizovaných pacientov. Zhoršenie zaznamenalo 9 percent ambulantne liečených pacientov a 13 percent pacientov liečených v nemocnici. Väčšina odbornej verejnosti - až 73 percent - pocítila zlepšenie, zhoršenie avizovalo deväť percent respondentov.

V skupine ambulantných pacientov sa zistilo, že asi 35 percent z nich muselo na vyšetrenie čakať týždeň a menej, 26 percent čakalo dva týždne a 39 percent čakalo tri týždne a viac. Až 84 percent respondentov uviedlo, že lekár dodržal termín objednávky. Nespokojných s vyšetrením bolo 19 percent opýtaných. Na nedostatok miesta v čakárni sa sťažovalo 14 percent ambulantných pacientov. Ľudský prístup a pedantnosť vyzdvihlo 29 percent respondentov, profesionalitu 25 percent a odbornosť 18 percent opýtaných.

Spomedzi hospitalizovaných pacientov považuje čakaciu lehotu na hospitalizáciu za prekvapivo krátku 30 percent opýtaných, za primeranú ju označilo 42 percent respondentov. 16 percent pacientov bolo akútne hospitalizovaných. Spokojnosť so záujmom zo strany personálu vyjadrilo až 99 percent opýtaných. Nemocniční pacienti negatívne hodnotili spoločenské vyžitie, napríklad možnosť sledovania televízie. Ľudský prístup ocenilo 30 percent nemocničných pacientov, profesionalitu vyzdvihla štvrtina opýtaných, odbornosť 22 percent a pedantnosť 20 percent respondentov.

Odborný personál považuje za najdôležitejšie parametre svojho pracoviska úspešnosť liečby pacientov. Mimoriadne a veľmi dôležitý bol tento parameter pre 98 percent respondentov. Personálne vybavenie pracoviska, jeho odbornú úroveň a finančné ohodnotenie nemocnice považuje za prioritné 93 percent lekárov a zdravotných sestier. Za uplynulé dva roky zaznamenali lekári a sestry posun smerom k lepšiemu, predovšetkým v úspešnosti liečby pacientov. Za výrazne lepšie ich považuje 63 percent opýtaných. Dobré meno ústavu, respektíve nemocnice ocenilo 61 percent, efektívnosť a produktivitu práce 56 percent odborného personálu. Technické vybavenie pracoviska sa za uplynulé dva roky zlepšilo podľa 50 percent opýtaných a spokojnosť pacientov zaznamenalo 44 percent lekárov a sestier.

Za mimoriadne naliehavé považuje odborný personál zlepšenie technického vybavenia (16 %), zlepšenie priestorových jednotiek (16 %), zvýšenie počtu zamestnancov (13 %), zlepšenie organizácie a koordinácie (10 %). Zvyšovanie platov označilo za nutné päť percent opýtaných. Tri štvrtiny lekárov a sestier si myslia, že zlepšením organizácie práce by ich oddelenia mohli zvýšiť produktivitu práce o 10 až 30 percent.


Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  2. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  3. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  4. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  8. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  9. Nestarnú, ale dozrievajú
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Slováci sú chlebovým národom
  2. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  3. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  4. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  5. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  8. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  9. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 985
  2. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 11 507
  3. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 11 247
  4. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 10 860
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 10 370
  6. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 9 898
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 022
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 858
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 7 640
  10. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 7 265

Hlavné správy zo Sme.sk

Tom Nicholson počas protestov Gorila
Podcast Dobré Ráno
Píše Branislav Benčat

Čoho sa Haščák bojí

Kontakt s Pentou môže byť čoraz rizikovejší.

V Gorile počuť šušťanie bankoviek aj stretnutia, ktoré spis nespomína

Nahrávka korešponduje so spisom zverejneným pred ôsmimi rokmi.

Ústredné postavy internetového spisu Gorila: Jaroslav Haščák, partner skupiny Penta, Anna Bubeníková, bývalá šéfka Fondu národného majetku za SDKÚ a Jirko Malchárek, bývalý minister hospodárstva za ANO.