SME
Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

Lepšiu zdravotnú starostlivosť pociťuje väčšina pacientov

BRATISLAVA 14. júna (SITA) - Zlepšenie kvality zdravotnej starostlivosti v indikačnej skupine srdcovo-cievnych ochorení pociťuje väčšina pacientov. Vyplýva to z prieskumu, ktorý sa realizoval od 29. do ...

BRATISLAVA 14. júna (SITA) - Zlepšenie kvality zdravotnej starostlivosti v indikačnej skupine srdcovo-cievnych ochorení pociťuje väčšina pacientov. Vyplýva to z prieskumu, ktorý sa realizoval od 29. do 31. mája tohto roku v Národnom ústave srdcových a cievnych chorôb v Bratislave, Stredoslovenskom ústave srdcovo-cievnych chorôb v Banskej Bystrici a Východoslovenskom ústave srdcových a cievnych chorôb v Košiciach. Do prieskumu sa zapojilo 401 respondentov, z čoho bolo 200 ambulantných a 201 hospitalizovaných pacientov. Anketa pre odborný personál ústavov sa uskutočnila v dňoch 30. mája až 5. júna. Zúčastnilo sa na nej 127 pracovníkov. Podľa prieskumu lepšiu kvalitu pociťuje 67 percent ambulantných a 44 percent hospitalizovaných pacientov. Žiadne zmeny nepocítilo 23 percent ambulantných a 42 percent hospitalizovaných pacientov. Zhoršenie zaznamenalo 9 percent ambulantne liečených pacientov a 13 percent pacientov liečených v nemocnici. Väčšina odbornej verejnosti - až 73 percent - pocítila zlepšenie, zhoršenie avizovalo deväť percent respondentov.

SkryťVypnúť reklamu

V skupine ambulantných pacientov sa zistilo, že asi 35 percent z nich muselo na vyšetrenie čakať týždeň a menej, 26 percent čakalo dva týždne a 39 percent čakalo tri týždne a viac. Až 84 percent respondentov uviedlo, že lekár dodržal termín objednávky. Nespokojných s vyšetrením bolo 19 percent opýtaných. Na nedostatok miesta v čakárni sa sťažovalo 14 percent ambulantných pacientov. Ľudský prístup a pedantnosť vyzdvihlo 29 percent respondentov, profesionalitu 25 percent a odbornosť 18 percent opýtaných.

Spomedzi hospitalizovaných pacientov považuje čakaciu lehotu na hospitalizáciu za prekvapivo krátku 30 percent opýtaných, za primeranú ju označilo 42 percent respondentov. 16 percent pacientov bolo akútne hospitalizovaných. Spokojnosť so záujmom zo strany personálu vyjadrilo až 99 percent opýtaných. Nemocniční pacienti negatívne hodnotili spoločenské vyžitie, napríklad možnosť sledovania televízie. Ľudský prístup ocenilo 30 percent nemocničných pacientov, profesionalitu vyzdvihla štvrtina opýtaných, odbornosť 22 percent a pedantnosť 20 percent respondentov.

SkryťVypnúť reklamu

Odborný personál považuje za najdôležitejšie parametre svojho pracoviska úspešnosť liečby pacientov. Mimoriadne a veľmi dôležitý bol tento parameter pre 98 percent respondentov. Personálne vybavenie pracoviska, jeho odbornú úroveň a finančné ohodnotenie nemocnice považuje za prioritné 93 percent lekárov a zdravotných sestier. Za uplynulé dva roky zaznamenali lekári a sestry posun smerom k lepšiemu, predovšetkým v úspešnosti liečby pacientov. Za výrazne lepšie ich považuje 63 percent opýtaných. Dobré meno ústavu, respektíve nemocnice ocenilo 61 percent, efektívnosť a produktivitu práce 56 percent odborného personálu. Technické vybavenie pracoviska sa za uplynulé dva roky zlepšilo podľa 50 percent opýtaných a spokojnosť pacientov zaznamenalo 44 percent lekárov a sestier.

SkryťVypnúť reklamu

Za mimoriadne naliehavé považuje odborný personál zlepšenie technického vybavenia (16 %), zlepšenie priestorových jednotiek (16 %), zvýšenie počtu zamestnancov (13 %), zlepšenie organizácie a koordinácie (10 %). Zvyšovanie platov označilo za nutné päť percent opýtaných. Tri štvrtiny lekárov a sestier si myslia, že zlepšením organizácie práce by ich oddelenia mohli zvýšiť produktivitu práce o 10 až 30 percent.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 200
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 394
  3. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 8 564
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 584
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 7 442
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 917
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 492
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 149
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu