SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky
HODNOTENIE KVALITY ZDRAVOTNÍCKEJ STAROSTLIVOSTI PACIENTMI A ODBORNOU VEREJNOSŤOU V INDIKOVANEJ SKUPINE SRDCOVO-CIEVNYCH OCHORENÍ

Lepšiu zdravotnú starostlivosť pociťuje väčšina pacientov

BRATISLAVA 14. júna (SITA) - Zlepšenie kvality zdravotnej starostlivosti v indikačnej skupine srdcovo-cievnych ochorení pociťuje väčšina pacientov. Vyplýva to z prieskumu, ktorý sa realizoval od 29. do ...

BRATISLAVA 14. júna (SITA) - Zlepšenie kvality zdravotnej starostlivosti v indikačnej skupine srdcovo-cievnych ochorení pociťuje väčšina pacientov. Vyplýva to z prieskumu, ktorý sa realizoval od 29. do 31. mája tohto roku v Národnom ústave srdcových a cievnych chorôb v Bratislave, Stredoslovenskom ústave srdcovo-cievnych chorôb v Banskej Bystrici a Východoslovenskom ústave srdcových a cievnych chorôb v Košiciach. Do prieskumu sa zapojilo 401 respondentov, z čoho bolo 200 ambulantných a 201 hospitalizovaných pacientov. Anketa pre odborný personál ústavov sa uskutočnila v dňoch 30. mája až 5. júna. Zúčastnilo sa na nej 127 pracovníkov. Podľa prieskumu lepšiu kvalitu pociťuje 67 percent ambulantných a 44 percent hospitalizovaných pacientov. Žiadne zmeny nepocítilo 23 percent ambulantných a 42 percent hospitalizovaných pacientov. Zhoršenie zaznamenalo 9 percent ambulantne liečených pacientov a 13 percent pacientov liečených v nemocnici. Väčšina odbornej verejnosti - až 73 percent - pocítila zlepšenie, zhoršenie avizovalo deväť percent respondentov.

Skryť Vypnúť reklamu

V skupine ambulantných pacientov sa zistilo, že asi 35 percent z nich muselo na vyšetrenie čakať týždeň a menej, 26 percent čakalo dva týždne a 39 percent čakalo tri týždne a viac. Až 84 percent respondentov uviedlo, že lekár dodržal termín objednávky. Nespokojných s vyšetrením bolo 19 percent opýtaných. Na nedostatok miesta v čakárni sa sťažovalo 14 percent ambulantných pacientov. Ľudský prístup a pedantnosť vyzdvihlo 29 percent respondentov, profesionalitu 25 percent a odbornosť 18 percent opýtaných.

Spomedzi hospitalizovaných pacientov považuje čakaciu lehotu na hospitalizáciu za prekvapivo krátku 30 percent opýtaných, za primeranú ju označilo 42 percent respondentov. 16 percent pacientov bolo akútne hospitalizovaných. Spokojnosť so záujmom zo strany personálu vyjadrilo až 99 percent opýtaných. Nemocniční pacienti negatívne hodnotili spoločenské vyžitie, napríklad možnosť sledovania televízie. Ľudský prístup ocenilo 30 percent nemocničných pacientov, profesionalitu vyzdvihla štvrtina opýtaných, odbornosť 22 percent a pedantnosť 20 percent respondentov.

Skryť Vypnúť reklamu

Odborný personál považuje za najdôležitejšie parametre svojho pracoviska úspešnosť liečby pacientov. Mimoriadne a veľmi dôležitý bol tento parameter pre 98 percent respondentov. Personálne vybavenie pracoviska, jeho odbornú úroveň a finančné ohodnotenie nemocnice považuje za prioritné 93 percent lekárov a zdravotných sestier. Za uplynulé dva roky zaznamenali lekári a sestry posun smerom k lepšiemu, predovšetkým v úspešnosti liečby pacientov. Za výrazne lepšie ich považuje 63 percent opýtaných. Dobré meno ústavu, respektíve nemocnice ocenilo 61 percent, efektívnosť a produktivitu práce 56 percent odborného personálu. Technické vybavenie pracoviska sa za uplynulé dva roky zlepšilo podľa 50 percent opýtaných a spokojnosť pacientov zaznamenalo 44 percent lekárov a sestier.

Skryť Vypnúť reklamu

Za mimoriadne naliehavé považuje odborný personál zlepšenie technického vybavenia (16 %), zlepšenie priestorových jednotiek (16 %), zvýšenie počtu zamestnancov (13 %), zlepšenie organizácie a koordinácie (10 %). Zvyšovanie platov označilo za nutné päť percent opýtaných. Tri štvrtiny lekárov a sestier si myslia, že zlepšením organizácie práce by ich oddelenia mohli zvýšiť produktivitu práce o 10 až 30 percent.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 388
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 292
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 105
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 431
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 027
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 166
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 692
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 381
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 301
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 4 439
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Poukazovanie na akúsi „kritickú infraštruktúru“ je kastovou verziou rakúsko-uhorského dedičstva.

20. jan
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 233-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 894 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

11 h
Petra Vlhová.

V zjazde obhájila svoj najlepší výsledok.

2 h