SME
Sobota, 25. január, 2020 | Meniny má Gejza
HODNOTENIE KVALITY ZDRAVOTNÍCKEJ STAROSTLIVOSTI PACIENTMI A ODBORNOU VEREJNOSŤOU V INDIKOVANEJ SKUPINE SRDCOVO-CIEVNYCH OCHORENÍ

Lepšiu zdravotnú starostlivosť pociťuje väčšina pacientov

BRATISLAVA 14. júna (SITA) - Zlepšenie kvality zdravotnej starostlivosti v indikačnej skupine srdcovo-cievnych ochorení pociťuje väčšina pacientov. Vyplýva to z prieskumu, ktorý sa realizoval od 29. do ...

BRATISLAVA 14. júna (SITA) - Zlepšenie kvality zdravotnej starostlivosti v indikačnej skupine srdcovo-cievnych ochorení pociťuje väčšina pacientov. Vyplýva to z prieskumu, ktorý sa realizoval od 29. do 31. mája tohto roku v Národnom ústave srdcových a cievnych chorôb v Bratislave, Stredoslovenskom ústave srdcovo-cievnych chorôb v Banskej Bystrici a Východoslovenskom ústave srdcových a cievnych chorôb v Košiciach. Do prieskumu sa zapojilo 401 respondentov, z čoho bolo 200 ambulantných a 201 hospitalizovaných pacientov. Anketa pre odborný personál ústavov sa uskutočnila v dňoch 30. mája až 5. júna. Zúčastnilo sa na nej 127 pracovníkov. Podľa prieskumu lepšiu kvalitu pociťuje 67 percent ambulantných a 44 percent hospitalizovaných pacientov. Žiadne zmeny nepocítilo 23 percent ambulantných a 42 percent hospitalizovaných pacientov. Zhoršenie zaznamenalo 9 percent ambulantne liečených pacientov a 13 percent pacientov liečených v nemocnici. Väčšina odbornej verejnosti - až 73 percent - pocítila zlepšenie, zhoršenie avizovalo deväť percent respondentov.

V skupine ambulantných pacientov sa zistilo, že asi 35 percent z nich muselo na vyšetrenie čakať týždeň a menej, 26 percent čakalo dva týždne a 39 percent čakalo tri týždne a viac. Až 84 percent respondentov uviedlo, že lekár dodržal termín objednávky. Nespokojných s vyšetrením bolo 19 percent opýtaných. Na nedostatok miesta v čakárni sa sťažovalo 14 percent ambulantných pacientov. Ľudský prístup a pedantnosť vyzdvihlo 29 percent respondentov, profesionalitu 25 percent a odbornosť 18 percent opýtaných.

Spomedzi hospitalizovaných pacientov považuje čakaciu lehotu na hospitalizáciu za prekvapivo krátku 30 percent opýtaných, za primeranú ju označilo 42 percent respondentov. 16 percent pacientov bolo akútne hospitalizovaných. Spokojnosť so záujmom zo strany personálu vyjadrilo až 99 percent opýtaných. Nemocniční pacienti negatívne hodnotili spoločenské vyžitie, napríklad možnosť sledovania televízie. Ľudský prístup ocenilo 30 percent nemocničných pacientov, profesionalitu vyzdvihla štvrtina opýtaných, odbornosť 22 percent a pedantnosť 20 percent respondentov.

Odborný personál považuje za najdôležitejšie parametre svojho pracoviska úspešnosť liečby pacientov. Mimoriadne a veľmi dôležitý bol tento parameter pre 98 percent respondentov. Personálne vybavenie pracoviska, jeho odbornú úroveň a finančné ohodnotenie nemocnice považuje za prioritné 93 percent lekárov a zdravotných sestier. Za uplynulé dva roky zaznamenali lekári a sestry posun smerom k lepšiemu, predovšetkým v úspešnosti liečby pacientov. Za výrazne lepšie ich považuje 63 percent opýtaných. Dobré meno ústavu, respektíve nemocnice ocenilo 61 percent, efektívnosť a produktivitu práce 56 percent odborného personálu. Technické vybavenie pracoviska sa za uplynulé dva roky zlepšilo podľa 50 percent opýtaných a spokojnosť pacientov zaznamenalo 44 percent lekárov a sestier.

Za mimoriadne naliehavé považuje odborný personál zlepšenie technického vybavenia (16 %), zlepšenie priestorových jednotiek (16 %), zvýšenie počtu zamestnancov (13 %), zlepšenie organizácie a koordinácie (10 %). Zvyšovanie platov označilo za nutné päť percent opýtaných. Tri štvrtiny lekárov a sestier si myslia, že zlepšením organizácie práce by ich oddelenia mohli zvýšiť produktivitu práce o 10 až 30 percent.


Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  2. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  3. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  4. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  5. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  6. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  7. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých
  8. Viete, prečo sú dôležité ekologické predajne?
  9. Prichádza nová doba: firmy, ktoré riešia spoločenské problémy
  10. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je?
  1. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  2. Košičan Erik Ňarjaš vyzve do tanca parlament!
  3. Úrazy v zimnom období sú častou príčinou práceneschopnosti
  4. OMV otvára novú čerpaciu stanicu v Liptovskom Mikuláši
  5. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  6. Rádio Košice počúva každý tretí Košičan
  7. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  8. Šperk, ktorý sa neodkladá do šperkovnice
  9. Hlavným partnerom súťaže Podnikateľka Slovenska sa stala BILLA
  10. Kúpeľný park Kováčová spustil predaj nových pozemkov
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 15 409
  2. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 12 160
  3. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 10 246
  4. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy 10 108
  5. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 9 149
  6. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 7 275
  7. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 7 227
  8. Miesta na Slovensku, o ktorých ste možno nevedeli 7 059
  9. Keď okolo neho kráčali, vždy spal. Čo prežívajú zachránení 6 998
  10. Vydávajú tých, ktorých sa iní báli. Vydavateľstvo Absynt 6 988