Slovenské domácnosti minulý rok minuli o štyri percentá viac na kúpu mliečnych výrobkov ako v roku 2005. Najrýchlejšie rastúcou kategóriou sú mliečne dezerty a kyslomliečne nápoje. Stále viac Slovákov ich kupuje častejšie a dokonca vo väčších objemoch na jeden nákup.
Trendom v spotrebe mlieka je stále väčšie zastúpenie trvanlivého. Jeho spotreba v domácnostiach v minulom roku stúpla v porovnaní s rokom 2005 o 14 percent. Naopak, klesajúcu tendenciu má podiel čerstvého mlieka. Kým v roku 2004 tvorilo až 59 percent celkového objemu mlieka, minulý rok to bolo iba 41 percent. Mlieko má stále najsilnejšie zastúpenie v kategórii mliečnych výrobkov. Z hľadiska výdavkov pokrýva 33 percent a tvorí viac ako 70 percent objemu mliečnych výrobkov. Podiel mlieka však každý rok klesá.
(sita)