SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Slováci obľubujú kyslomliečne nápoje

Slováci čoraz viac nakupujú mliečne výrobky. Klesá však podiel čerstvého mlieka. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK.

Konzumácia kyslomleičnych produktov u Slovákov z roka na rok stúpa. ILUSTRAČNÉKonzumácia kyslomleičnych produktov u Slovákov z roka na rok stúpa. ILUSTRAČNÉ (Zdroj: TASR)

Slovenské domácnosti minulý rok minuli o štyri percentá viac na kúpu mliečnych výrobkov ako v roku 2005. Najrýchlejšie rastúcou kategóriou sú mliečne dezerty a kyslomliečne nápoje. Stále viac Slovákov ich kupuje častejšie a dokonca vo väčších objemoch na jeden nákup.

Trendom v spotrebe mlieka je stále väčšie zastúpenie trvanlivého. Jeho spotreba v domácnostiach v minulom roku stúpla v porovnaní s rokom 2005 o 14 percent. Naopak, klesajúcu tendenciu má podiel čerstvého mlieka. Kým v roku 2004 tvorilo až 59 percent celkového objemu mlieka, minulý rok to bolo iba 41 percent. Mlieko má stále najsilnejšie zastúpenie v kategórii mliečnych výrobkov. Z hľadiska výdavkov pokrýva 33 percent a tvorí viac ako 70 percent objemu mliečnych výrobkov. Podiel mlieka však každý rok klesá.

SkryťVypnúť reklamu

(sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  2. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Program ENTER vychováva novú digitálnu generáciu Slovenska
  5. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  6. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  2. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  3. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  6. Výlety na mieru pre celú rodinu
  7. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  8. WOOD & Company predstavuje po 30 rokoch novú vizuálnu identitu
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 607
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 309
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 103
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 354
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 787
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 595
  7. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 3 514
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 172
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu