Slovensko zažíva v posledných rokoch doslova obdobie expanzie nákupných centier. Ku koncu minulého roku ich zákazníci mali k dipospozícii 21, v tomto vyrástli ďalšie, najmä na západnom a časti stredného Slovenska. Atraktívne pre developerov sa už pre ...
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Slovensko zažíva v posledných rokoch doslova obdobie expanzie nákupných centier. Ku koncu minulého roku ich zákazníci mali k dipospozícii 21, v tomto vyrástli ďalšie, najmä na západnom a časti stredného Slovenska. Atraktívne pre developerov sa už pre blízku budúcnosť stávajú aj Prešov a Poprad, ale aj Dolný kubín a Michalovce. Najväčší podiel predajných plôch obchodných centier má samozrejme Bratislava, za ktorou nasledujú Košice a Nitra.
Ako je to vlastne s nami Slovákmi, skutočne si nevieme predstaviť víkend bez návštevy obchodného centra? Prieskum MML-TGI so vzorkou 4441 opýtaných prezradil, že v hypermarketoch zvykne často nakupovať 29,4 percenta z nich a občas až 46,5 percenta. Ale do nákupných centier zavíta občas iba 8,7 percenta a často dokonca len 1,3 percenta respondentov.
Podľa Milana Olexu, generálneho riaditeľa sekcie sociálnej štatistiky a demografie Štatistického úradu SR: "Práve sa chystá pilotný program, riadený Eurostatom, ktorého cieľom je detailne zistiť štýl života všetkých sociálnych skupín v jednotlivých regiónoch a porovnať ho so životom v ostatných krajinách. Bude doň, samozrejme, zakomponovaný aj nový fenomén - nakupovanie v hypermarketoch a obchodných centrách. Predbežne pôjde asi reprezentatívnu vzorku 5 až 6-tisíc ľudí z celého Slovenska."
Údaje budú zdrojom cenných informácií a aj keď nebudú podnetom na okamžité vládne rozhodnutie, môžu byť veľmi užitočné, ak ich dáme do súvislosti s ďalšími demografickými údajmi. Napríklad informácie o zdravotnom stave obyvateľstva pomôžu v porovnaní s ďalšími údajmi odhaliť príčiny. Nielen výška zárobku, spôsob stravovania, ale aj celkový spôsob života, typ relaxu môžu byť dôvodom na vznik ochorenia. bes