SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Desatoro pre popohnanie spomaleného metabolizmu

Pre PRIMAR.sk redakcia Naša Rodina.sk Dátum uverejnenia článku:  18. marec 2008 Zdroj: poradňa pre znižovanie hmotnosti Reduktip   Chronicky chudí ľudia majú tak závideniahodne nastavený metabolizmus, že spaľujú kilojouly rýchlejšie,

Pre PRIMAR.sk redakcia Naša Rodina.sk 
Dátum uverejnenia článku:  18. marec 2008
Zdroj: poradňa pre znižovanie hmotnosti Reduktip

 

Chronicky chudí ľudia majú tak závideniahodne nastavený metabolizmus, že spaľujú kilojouly rýchlejšie, než je bežné u iných smrteľníkov. My ostatní sa musíme pripraviť na to, že každých desať rokov klesne rýchlosť nášho metabolizmu o 5 až 10 percent. Ale nemusí to tak byť vždy. Často stačí urobiť pár zmien v životnom štýle, a metabolizmus bude zase pracovať v náš prospech.

Skryť Vypnúť reklamu

 

Pite viac mlieka

Mliečne výrobky podporujú schopnosť organizmu spaľovať tuky. Vápnik v nich obsiahnutý, podporuje chudnutie a nedovolí tukovým bunkám robiť si prehnané zásoby.

 

Nevynechávajte raňajky

Nezabúdajte pravidelne denne raňajkovať. Metabolizmus sa naštartuje po prvom rannom jedle. Ak patríte medzi tých, ktorí nie sú schopní hneď ráno jesť, posuňte si raňajky na neskoršiu dobu, ale nie pozdejšie, ako 3 hodiny po prebudení. Pokiaľ jete až obed, metabolizmus celé dopoludnie leňoší.

 

Nestresujte sa

Keď ste v strese, metabolizmus šliape na brzdu, pretože stresový hormón kortizol vykoľají celý metabolický proces. Hladinu kortizolu znížite, keď si dáte relaxačnú štvrťhodinku.

 

Skryť Vypnúť reklamu

Jedzte častejšie

Jedzte pravidelne v menších dávkach. Aby sme schudli, musíme paradoxne jesť viac. Čím častejšie jeme, tým rýchlejšie metabolizmus pracuje, pretože telo potrebuje energiu aj na trávenie a vstrebávanie jedla. Zaraďujte však do jedálničku predovšetkým nízkoenergetické potraviny a nepleťte si pravidelné jedlo s prejedaním!

 

Posilňujte svalovú hmotu

Premeňte svoje tukové vankúšiky na svalovú hmotu. Aktívna svalová hmota totiž spáli viac energie, než tukové tkanivo. Ak máte dostatok svalovej hmoty, Vaše telo tiež omnoho lepšie spaľuje.

 

Hýbte sa…ale nie príliš

Je to paradoxné, ale najrýchlejší spôsob, ako rozhodiť metabolizmus, sú prehnané dávky pohybu, pretože telo nútia energiu ukladať, nie spaľovať. Pre podporu metabolizmu je omnoho priaznivejšie striedať krátke a intenzívne cvičenie s posilovaním. Cvičenie by malo byť aeróbneho charakteru, kedy sa tepová frekvencia pohybuje okolo 130 tepov /min.

Skryť Vypnúť reklamu

 

Pri pohybe môžete využiť aj „spaľovače tukov“

Spaľovače tukov by mali podľa reklamných sloganov „diabolsky likvidovať tuky“. Chudnutie sa však dá týmito prípravkami iba podporiť. Preto neverte, že môžete prehltnúť tabletku, nič nerobiť a čakať na zázrak. Ak však použijete napr. karnitín pred cvičením, môžete metabolizmus trochu naštartovať. Je účinný v dávke najmenej 500 mg jedine v spojení s fyzickou aktivitou, ktorá je prevádzaná najmenej po dobu 30 minút.

Dodržujte pitný režimVypite každý deň aspoň 2 litre tekutín, ale dávajte si pozor na alkohol. Vyhnúť by ste sa mali sladkým limonádam, neriedeným džúsom a alkoholickým nápojom. Doprajte si minerálky, riedené ovocné šťavy, ovocné čaje i obyčajnú vodu. Pokiaľ máte predsa len chuť hrešiť alkoholom, potom radšej zvoľte vínny strik či víno.

 

Choďte skôr spať

Ak telu doprajete menej ako päť hodín spánku, produkuje viac inzulínu, ktorý podporuje ukladanie tuku. Nedostatok spánku naviac spôsobuje nárast hladiny hormónov regulujúcich chuť. Kto menej spí, má skrátka väčší hlad. Naviac chýba a bude chýbať energia.

 

Jedzte bielkoviny

Bielkoviny sú ťažšie stráviteľné. Takisto sú však pre správnu výživu potrebné. Sú základnými kameňmi nášho organizmu. Bez nich by nebola možná stavba a obnova tkanív, zohrávajú významnú úlohu aj pri činnosti buniek. Bielkoviny majú dlhodobú sýtiacu schopnosť a mali by tvoriť 25-30 percent celkového energetického príjmu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  2. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  3. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  4. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  5. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  6. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  7. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  8. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  9. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  10. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  1. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  4. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch
  6. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  7. Magnetickej rezonancie sa nemusia obávať ani klaustrofobici
  8. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Recruitment allowance as an employment recruitment instrument
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 450
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 14 981
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 755
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 140
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 881
  6. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 176
  7. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 065
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 700
  9. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 013
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 806
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu