SME
Štvrtok, 25. apríl , 2019

Desatoro pre popohnanie spomaleného metabolizmu

Pre PRIMAR.sk redakcia Naša Rodina.sk Dátum uverejnenia článku:  18. marec 2008 Zdroj: poradňa pre znižovanie hmotnosti Reduktip   Chronicky chudí ľudia majú tak závideniahodne nastavený metabolizmus, že spaľujú kilojouly rýchlejšie,

Pre PRIMAR.sk redakcia Naša Rodina.sk 
Dátum uverejnenia článku:  18. marec 2008
Zdroj: poradňa pre znižovanie hmotnosti Reduktip

 

Chronicky chudí ľudia majú tak závideniahodne nastavený metabolizmus, že spaľujú kilojouly rýchlejšie, než je bežné u iných smrteľníkov. My ostatní sa musíme pripraviť na to, že každých desať rokov klesne rýchlosť nášho metabolizmu o 5 až 10 percent. Ale nemusí to tak byť vždy. Často stačí urobiť pár zmien v životnom štýle, a metabolizmus bude zase pracovať v náš prospech.

 

Pite viac mlieka

Mliečne výrobky podporujú schopnosť organizmu spaľovať tuky. Vápnik v nich obsiahnutý, podporuje chudnutie a nedovolí tukovým bunkám robiť si prehnané zásoby.

 

Nevynechávajte raňajky

Nezabúdajte pravidelne denne raňajkovať. Metabolizmus sa naštartuje po prvom rannom jedle. Ak patríte medzi tých, ktorí nie sú schopní hneď ráno jesť, posuňte si raňajky na neskoršiu dobu, ale nie pozdejšie, ako 3 hodiny po prebudení. Pokiaľ jete až obed, metabolizmus celé dopoludnie leňoší.

 

Nestresujte sa

Keď ste v strese, metabolizmus šliape na brzdu, pretože stresový hormón kortizol vykoľají celý metabolický proces. Hladinu kortizolu znížite, keď si dáte relaxačnú štvrťhodinku.

 

Jedzte častejšie

Jedzte pravidelne v menších dávkach. Aby sme schudli, musíme paradoxne jesť viac. Čím častejšie jeme, tým rýchlejšie metabolizmus pracuje, pretože telo potrebuje energiu aj na trávenie a vstrebávanie jedla. Zaraďujte však do jedálničku predovšetkým nízkoenergetické potraviny a nepleťte si pravidelné jedlo s prejedaním!

 

Posilňujte svalovú hmotu

Premeňte svoje tukové vankúšiky na svalovú hmotu. Aktívna svalová hmota totiž spáli viac energie, než tukové tkanivo. Ak máte dostatok svalovej hmoty, Vaše telo tiež omnoho lepšie spaľuje.

 

Hýbte sa…ale nie príliš

Je to paradoxné, ale najrýchlejší spôsob, ako rozhodiť metabolizmus, sú prehnané dávky pohybu, pretože telo nútia energiu ukladať, nie spaľovať. Pre podporu metabolizmu je omnoho priaznivejšie striedať krátke a intenzívne cvičenie s posilovaním. Cvičenie by malo byť aeróbneho charakteru, kedy sa tepová frekvencia pohybuje okolo 130 tepov /min.

 

Pri pohybe môžete využiť aj „spaľovače tukov“

Spaľovače tukov by mali podľa reklamných sloganov „diabolsky likvidovať tuky“. Chudnutie sa však dá týmito prípravkami iba podporiť. Preto neverte, že môžete prehltnúť tabletku, nič nerobiť a čakať na zázrak. Ak však použijete napr. karnitín pred cvičením, môžete metabolizmus trochu naštartovať. Je účinný v dávke najmenej 500 mg jedine v spojení s fyzickou aktivitou, ktorá je prevádzaná najmenej po dobu 30 minút.

Dodržujte pitný režimVypite každý deň aspoň 2 litre tekutín, ale dávajte si pozor na alkohol. Vyhnúť by ste sa mali sladkým limonádam, neriedeným džúsom a alkoholickým nápojom. Doprajte si minerálky, riedené ovocné šťavy, ovocné čaje i obyčajnú vodu. Pokiaľ máte predsa len chuť hrešiť alkoholom, potom radšej zvoľte vínny strik či víno.

 

Choďte skôr spať

Ak telu doprajete menej ako päť hodín spánku, produkuje viac inzulínu, ktorý podporuje ukladanie tuku. Nedostatok spánku naviac spôsobuje nárast hladiny hormónov regulujúcich chuť. Kto menej spí, má skrátka väčší hlad. Naviac chýba a bude chýbať energia.

 

Jedzte bielkoviny

Bielkoviny sú ťažšie stráviteľné. Takisto sú však pre správnu výživu potrebné. Sú základnými kameňmi nášho organizmu. Bez nich by nebola možná stavba a obnova tkanív, zohrávajú významnú úlohu aj pri činnosti buniek. Bielkoviny majú dlhodobú sýtiacu schopnosť a mali by tvoriť 25-30 percent celkového energetického príjmu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  2. Spready a poplatky pri obchodovaní
  3. Od mája sa mení definícia kilogramu
  4. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  5. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  6. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  7. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  8. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  9. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  10. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  1. Enviro deň v Košiciach prinesie zábavu aj osvetu
  2. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si šiestykrát odnáša Martinus
  3. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  4. Športový deň Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  5. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  6. Pivovar Šariš rozdá regiónu 16-tisíc eur
  7. Recenze autokamery Mio MiVue J60 WIFI - youtuber Bazim hodnotí!
  8. Od mája sa mení definícia kilogramu
  9. Spready a poplatky pri obchodovaní
  10. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  1. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 25 131
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 7 378
  3. Od mája sa mení definícia kilogramu 7 209
  4. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 6 318
  5. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 6 128
  6. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 5 283
  7. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 188
  8. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 3 855
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 269
  10. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou 1 889

Hlavné správy zo Sme.sk

Fínsky expert o slovenskom hokeji: Netušil som, čomu budem čeliť

Jukka Tiikkaja hovorí o pomeroch v slovenskom hokeji.

Jukka Tiikkaja.
Adam Valček

Ako správne vybrať kliešťa a čo hrozí po uhryznutí?

Príznaky ochorení vyvolaných kliešťom.

Kliešte sa hojne vyskytujú v neudržiavanej tráve.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Predstavte si, aj Uber zvládol reguláciu

Kto si trúfne zregulovať prostitúciu?

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Ako odhalíte rozdiely vo výskumoch o stravovaní

Výsledok malej štúdie nemá veľkú váhu.

Výsledky výskumu môže na strane vedcov ovplyvniť osobná predpojatosť, zdroj príjmov či tlak na úspech.
Počas planku pracujete s vlastnou váhou. Svaly nenaťahujete, ale držíte ich v napätí.
Neopakovateľnú štipľavú chuť čili papričiek má na svedomí látka kapsaicín. Jej syntetická podoba našla uplatnenie v algeziológii - liečbe bolesti.

Ako správne vybrať kliešťa a čo hrozí po uhryznutí?

Príznaky ochorení vyvolaných kliešťom.

Kliešte sa hojne vyskytujú v neudržiavanej tráve.
Čapica s elektródami, ktorú vedci použili v pokuse.