SME

Iba každý stý Európan sa zaočkoval proti prasacej chrípke

Iba jedno percento opýtaných Európanov sa v minulom roku dalo zaočkovať proti prasacej chrípke. No až 65 percent občanov EÚ nemá v úmysle dať sa zaočkovať ani proti bežnej sezónnej chrípke.

BRATISLAVA. Na otázku, či by sa občania dali zaočkovať proti chrípke H1N1, ak by vakcína bola dostupná, viac ako polovica občanov únie odpovedala záporne. Na Slovensku by sa v takom prípade dalo zaočkovať 45 percent občanov, iba o niečo menej Slovákov by sa zaočkovať nedalo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pritom na otázku, či občania považujú pandemickú chrípku H1N1 za nebezpečnejšiu ako bežnú sezónnu chrípku odpovedala pozitívne polovica slovenských občanov, čo je o štyri percentuálne body viac ako priemer EÚ. Vyplýva to z prieskumu verejnej mienky Eurobarometer, zameraného na bežnú sezónnu chrípku a na pandemickú chrípku H1N1, ktorý sa konal od 26. do 30. novembra.

SkryťVypnúť reklamu

Zaoberal sa názormi obyvateľstva na očkovanie, celkovým povedomím, obavami obyvateľstva či informovanosťou o tomto druhu chrípky. Na otázky Eurobarometra odpovedalo 28-tisíc náhodne vybraných respondentov z členských krajín EÚ ako aj zo Švajčiarska, Islandu a Nórska.

Takmer polovica Slovákov si myslí, že vakcína proti chrípke H1N1 je efektívna a bezpečná, opačný názor zastáva tretina občanov Slovenska. Pokiaľ ide o povedomie týkajúce sa pandemickej chrípky H1N1, 98 percent občanov únie uviedlo, že vedia, o čo ide, kým na Slovensku je to len vyše 70 percent. Za najčastejší zdroj informácií o chrípke považujú dve tretiny Európanov televíziu.

Za najdôveryhodnejší zdroj informácií o chrípke H1N1 považuje 43 percent Slovákov internet, čo je o 14 percentuálnych bodov viac ako je priemer európskej dvadsaťsedmičky. Dve tretiny slovenských občanov uviedli európske orgány za najdôveryhodnejší zdroj informácií o pandemickej chrípke. V porovnaní s priemerom EÚ je to viac o 15 percentuálnych bodov. Médiá považuje za dôveryhodný zdroj informácií viac ako polovica slovenských občanov.

SkryťVypnúť reklamu

Agentúru SITA o tom informovala Jana Farkašová zo Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  6. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  7. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 69 038
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 212
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 861
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 556
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 179
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 064
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 164
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu