Význam očkovania má posilniť aj Európsky imunizačný týždeň

Elimináciu osýpok a rubeoly do konca roka 2010 si dáva za cieľ Európsky imunizačný týždeň - EIW, do ktorého sa štvrtýkrát zapája aj Slovenská republika.

BRATISLAVA. Kampaň EIW, ktorý sa uskutoční od 24. apríla do 1. mája, je zameraná na posilnenie významu očkovania a na zvýšenie zaočkovanosti v jednotlivých krajinách.

"Cieľom realizácie EIW je nárast zaočkovanosti, eliminácia tzv. vakcinačných dier, zlepšenie informovanosti o očkovaní proti nákazám, ktorým sa dá vďaka očkovaniu úspešne predchádzať a odpoveď na antivakcinačné aktivity, ktoré sú problémom všetkých krajín európskeho regiónu Svetovej zdravotníckej organizácie (SZO)," informuje na svojej internetovej stránke Úrad verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR.

Článok pokračuje pod video reklamou

Aktivity týždňa sa budú na Slovensku realizovať pod záštitou hlavného hygienika SR Ivana Rovného a kancelárie SZO na Slovensku. EIW bude realizovaný súčasne s VWA - Americkým vakcinačným týždňom a VWEM - Vakcinačným týždňom v krajinách východného Stredomoria.

Podľa odhadov SZO a Unicef žije vo svete v súčasnosti približne 24 miliónov neočkovaných detí. Očkovanie je pritom základným právom. Aj to jeden z hlavných dôvodov, prečo je očkovanie prioritou v SZO Regióne. Okrem toho pred zavedením povinného očkovania sa infekčné choroby vyskytovali oveľa častejšie v epidémiách a boli hlavnou príčinou úmrtí u detí. Každý rok zomrie na infekčné choroby vo svete 10,6 milióna detí do 5 rokov života, pritom smrti minimálne 1,4 milióna detí z tohto počtu by sa dalo predísť očkovaním.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  1. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  2. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  3. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  4. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. Rozprávkové tankovanie
  8. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  1. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 932
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 12 849
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 451
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 399
  5. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 9 775
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 575
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 564
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 333
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 915
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 433