Význam očkovania má posilniť aj Európsky imunizačný týždeň

Elimináciu osýpok a rubeoly do konca roka 2010 si dáva za cieľ Európsky imunizačný týždeň - EIW, do ktorého sa štvrtýkrát zapája aj Slovenská republika.

BRATISLAVA. Kampaň EIW, ktorý sa uskutoční od 24. apríla do 1. mája, je zameraná na posilnenie významu očkovania a na zvýšenie zaočkovanosti v jednotlivých krajinách.

"Cieľom realizácie EIW je nárast zaočkovanosti, eliminácia tzv. vakcinačných dier, zlepšenie informovanosti o očkovaní proti nákazám, ktorým sa dá vďaka očkovaniu úspešne predchádzať a odpoveď na antivakcinačné aktivity, ktoré sú problémom všetkých krajín európskeho regiónu Svetovej zdravotníckej organizácie (SZO)," informuje na svojej internetovej stránke Úrad verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR.

Článok pokračuje pod video reklamou

Aktivity týždňa sa budú na Slovensku realizovať pod záštitou hlavného hygienika SR Ivana Rovného a kancelárie SZO na Slovensku. EIW bude realizovaný súčasne s VWA - Americkým vakcinačným týždňom a VWEM - Vakcinačným týždňom v krajinách východného Stredomoria.

Podľa odhadov SZO a Unicef žije vo svete v súčasnosti približne 24 miliónov neočkovaných detí. Očkovanie je pritom základným právom. Aj to jeden z hlavných dôvodov, prečo je očkovanie prioritou v SZO Regióne. Okrem toho pred zavedením povinného očkovania sa infekčné choroby vyskytovali oveľa častejšie v epidémiách a boli hlavnou príčinou úmrtí u detí. Každý rok zomrie na infekčné choroby vo svete 10,6 milióna detí do 5 rokov života, pritom smrti minimálne 1,4 milióna detí z tohto počtu by sa dalo predísť očkovaním.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 15 255
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 8 099
  3. Najkrajšie americké národné parky 5 889
  4. Vizuálny smog je problém 3 774
  5. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 003
  6. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 785
  7. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 454
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 188
  9. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 2 052
  10. Keď Slováci krotia morský vietor 1 902