10 najlepších potravín pre zdravé srdce I.

Srdcovo-cievne ochorenia patria k najrozšírenejším, a k ich čoraz väčšiemu výskytu prispieva aj nevhodná strava.

(Zdroj: Ilustračné foto: FLICKR.com)

Ponúkame vám prvých päť z desiatich najvhodnejších potravín, ktoré pomáhajú udržiavať vaše srdce v dobrej kondícii. Určite nie je problém zaradiť ich ak aj nie všetky, tak väčšinu z nich do svojho jedálneho lístka, a tak prispieť k zlepšeniu svojho zdravia.

Losos

Losos, ako aj iné mastné morské ryby, je bohatým zdrojom omega 3 mastných kyselín, ale napríklad aj salmon1.jpgantioxidantov. Konzumáciou lososieho mäsa môžete efektívne pomáhať regulovať tlak krvi a zabraňovať tvorbe aterosklerotického plátu v cievach. Ak zaradíte lososa na svoj jedálny lístok dvakrát do týždňa, môžete tak podľa odborníkov znižovať riziko srdcového infarktu až o jednu tretinu. Samozrejme, mali by ste mať istotu, že ide o ryby, ktorých mäso nie je kontaminované insekticídmi, pesticídmi alebo ťažkými kovmi. Ak nie ste priaznivcom tejto morskej ryby, môžete lososa nahradiť rybami ako sú makrely, tuniak, haringy či sardinky - urobia vášmu srdcu a zdraviu vôbec takisto skvelú službu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Olivový olej

olives1.jpgTento druh rastlinného oleja obsahuje vysoký podiel - viac ako 80 percent mononenasýtených mastných kyselín. Pomáha znižovať hladinu „zlého" LDL cholesterolu, a tak aj znižovať riziko srdcovo-cievnych ochorení. Výsledky istej zahraničnej štúdie, ktorá sa zaoberala celosvetovým výskytom srdcovo-cievnych ochorení ukázali, že kým muži na Kréte mali predispozície pre vysokú hladinu cholesterolu, relatívne málo ich umrelo na srdcovo-cievne ochorenia, pretože ich strava obsahovala srdcu prospešné tuky obsiahnuté v olivovom oleji. Extra panenský alebo panenský olivový olej používali napríklad aj namiesto masla a pri varení.

Ovsené vločky

oatmeal1.jpgAk začnete deň miskou ovsených vločiek, bohatých na omega 3 mastné kyseliny, kyselinu listovú a draslík, urobíte dobrý krok pre zdravie svojho srdca. Táto potravina bohatá na vlákninu pomáha znižovať hladinu LDL cholesterolu, a tak udržiavať vaše cievy priechodné.

Avokádo

avocado1.jpgKúsky avokáda na sendviči alebo v špenátovom šaláte znásobujú množstvo zdraviu prospešných tukov vo vašej strave. Avokádo je bohaté na mononenasýtené mastné kyseliny, pomáha znižovať hladinu LDL cholesterolu a dvíhať hladinu „dobrého" HDL cholesterolu vo vašom tele. Avokádo je skvelá potravina, umožňuje absorpciu niektorých karotenoidov - zvlášť betakaroténu a lykopénu, ktoré sú nevyhnutné pre zdravé srdce.

Orechy

nuts1.jpgVlašské orechy sú takisto bohatým zdrojom omega 3 mastných kyselín a spolu s mandľami či makadamiovými orechmi sú bohatým zdrojom aj mono- a polynenasýtených mastných kyselín. Okrem toho orechy zvyšujú aj podiel vlákniny v strave. Podobne ako olivový olej sú zdrojom zdravých tukov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Primár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  3. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  4. Kreditná karta – áno alebo nie
  5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 28 101
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 517
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 18 087
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 396
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 932
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 497
  7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 6 009
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 183
  9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 5 170
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 057

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Aktivitou v parlamente nesrší, politickú budúcnosť má Kaliňák už spečatenú

V Smere je stále veľmi silný, hovorí o Robertovi Kaliňákovi politológ.

DOMOV

Minúta po minúte: Farmári chceli Pellegriniho, prijal ich prezident Kiska

Prijali aj ponuku ministerky Matečnej, chcú ísť ale všetci.

DOMOV

Traktory v Bratislave. V hlavnom meste protestujú farmári

Traktory sú už zaparkované pred prezidentským palácom.

Komentár Zuzany Kepplovej

Ani farmári, ani učitelia nie sú len malá hlučná skupinka

Protestujúci sa učia jeden od druhého. No a čo?

Neprehliadnite tiež

Cukor v krvi si dokážete znížiť vhodnou prílohou

V jedle stačí nahradiť čo i len polovicu ryže alebo zemiakov.

Ako skrotiť úzkosť pomocou vhodného jedla?

Ustrážte si príjem cukru a legálnych drog.

Čo vám hrozí, ak si po toalete neumývate ruky

Jeden zo štyroch mužov šíri rizikové mikróby.