SME

Týždeň proti rakovine upozorní na neduhy bežného života

So snahou poukázať na význam primárnej prevencie pred onkologickými ochoreniami prichádza tento rok do ulíc slovenských miest Liga proti rakovine.

BRATISLAVA. So snahou poukázať na význam primárnej prevencie pred onkologickými ochoreniami prichádza tento rok do ulíc slovenských miest Liga proti rakovine (LPR). V pondelok (18.10.) sa totiž začína Týždeň proti rakovine, ktorý LPR organizuje už po 12-krát. Ten v piatok (22.10.) ukončí Deň jabĺk, počas ktorého budú už tradične dobrovoľníci ligy rozdávať v uliciach miest jablká a inšpirovať verejnosť k zdravému životnému štýlu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tento rok sa liga rozhodla zamerať na neduhy bežného života ako je fajčenie, alkohol, obezita a nedostatok pohybu. "Pokiaľ sa nezmenia návyky ľudí v dennom živote, tak potom tá sekundárna prevencia je už niečo následné. Primárna prevencia vedie k úspore finančných prostriedkov jednak jednotlivca, ale aj celého štátu, čiže podľa nášho názoru je rozumné tu začínať," uviedla pre TASR v tejto súvislosti výkonná riaditeľka LPR Eva Kováčová.

SkryťVypnúť reklamu

Práve spomínané neduhy sa podľa odborníkov podieľajú na vzostupe ochorení, onkologických nevynímajúc. Liga sa rozhodla poukázať na riziká s nimi spojené prostredníctvom jednoduchých, ľahko spoznateľných predmetov denného používania s provokatívnym nadsadením a ukázaním scenára, ktorý nastane, ak ľudia nepochopia škodlivosť týchto zdanlivo bežných aktivít. Úmyslom kampane je vyvolanie pocitu zodpovednosti voči vlastnému zdraviu a zamysleniu sa nad svojím prístupom k nemu.

Kampaň je zameraná na celé Slovensko. Stretnúť ju môže verejnosť na "každom kroku". Liga totiž v tohtoročnej kampani využíva pre svoj odkaz viacero nástrojov - CityLight plochy, obrazovky, plagáty v prostriedkoch MHD, diaľkových autobusoch či vlakoch. Kampaň smeruje aj na televízne obrazovky, do éteru, objaví sa aj v printových médiách. Súčasťou kampane sú aj edukačné letáky s informáciou o Linke pomoci a poradenstve v Centrách pomoci LPR.

SkryťVypnúť reklamu

Jej súčasťou bude aj trojdňový workshop pre približne 130 študentov a pedagógov z celého Slovenska. Od 15. do 17. októbra sa budú vzdelávať v oblasti prevencie onkologických ochorení. Sily si zmerajú v súťaži s názvom Kampaň. V nej bude úlohou navrhnúť kreatívne stvárnenie preventívnej kampane LPR.

Rakovina

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 392
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 086
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 171
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 705
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 413
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 129
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 855
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 284
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu