SME

Slováci trpia nádchou aspoň trikrát do roka

Neplatí to však len pre jesenné a zimné mesiace, nádcha nás prenasleduje aj v lete, často za to môže klimatizácia a prehnané vetranie.

(Zdroj: Ilustračné foto: Flickr.com)

V takom prípade bežne siahame po nosných kvapkách, od ktorých podľa prieskumu portálu mojalekaren.sk, ktorý prebehol v máji a júni, očakávame, aby priniesli rýchlu úľavu a zároveň boli šetrné k sliznici nosa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Klimatizácia a prievan patria neodmysliteľne k letným mesiacom, avšak podľa výsledkov prieskumu tri štvrtiny z opýtaných nemajú poruke žiadne nosné kvapky či spreje. Kúpia si ich až vtedy, keď ich naozaj potrebujú. Relatívne malý počet respondentov odpovedal, že ak má nádchu, tak neužíva žiadny liek.

SkryťVypnúť reklamu

Takmer tri štvrtiny opýtaných považuje za príčinu svojej letnej nádchy klimatizáciu, menej ako pätina opýtaných uviedla ako pôvodcu svojej letnej nádchy mokré plavky, ľadové nápoje či priveľa zmrzliny.

Pokiaľ ide o ťažkosti ktoré nádcha spôsobuje, ako najhoršie označilo viac ako 57 % opýtaných sťažené dýchanie a upchaný nos. Ak uprednostňujete látkové vreckovky, tak patríte k menšine, 86,5 % respondentov používa výhradne hygienické papierové vreckovky.

Na otázku, ako dlho si nádchu liečia, 54 % opýtaných sa nádchy zbaví do 5 dní, u ostatných to trvá 7 dní. Nádchu si najčastejšie liečia konkrétnym prípravkom, ktorý považujú za vysoko účinný, pravidelne tento prípravok používa až 48 % opýtaných.

Iní zasa svoju konkrétnu značku nemajú a stále hľadajú ten správny prípravok. Kritériom je šetrnosť k nosnej sliznici a rýchlosť nástupu účinku. Tieto informácie hľadá v príbalovom letáku 50 % opýtaných, celkovo 25 % hľadá najmä informácie o dávkovaní, preto nebolo prekvapujúce zistenie, že až tri štvrtiny respondentov majú správny poznatok aj o tom, že aj liekom na nádchu sa možno predávkovať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 381
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 068
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 169
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 659
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 403
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 125
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 829
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 304
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu