Ovocie na raňajky?

Ak zastávate teóriu, že ovocné raňajky prospejú vášmu zdraviu a línii, tak podľa dietológov táto teória nemá vedecký základ.

(Zdroj: Ilustračné foto: Flickr.com)

Odborníci upozorňujú, že väčšina ovocia nemá vhodné zloženie cukrov na to, aby uspokojila potreby tela, ktoré bolo celú noc bez potravy. Ovocie je vhodný zdroj vlákniny i vitamínov, ale ráno potrebujeme aj uhľohydráty, vhodné sú tie, ktoré sú obsiahnuté napríklad v celozrnných chleboch či pečive.

Raňajky by mali byť dostatočne sýte, primerane kalorické v závislosti od veku, pohlavia, hmotnosti i životného štýlu. Nemali by byť jednostranne zložené len z ovocia alebo len zo zeleniny či cereálií. Optimálne je prijať dostatok bielkovín, pretože tie zo všetkých živín zasýtia na najdlhší čas. Samozrejme, súčasťou zdravých raňajok by mala byť porcia čerstvej zeleniny.

Koľko zjesť

Podľa odborníkov by sme mali na raňajky skonzumovať menej ako tretinu denného príjmu potravy, takže zhruba okolo 2000 – 3000 kJ (pre zdravého jedinca, ktorý nepriberá na hmotnosti lekári odporúčajú celodenný príjem energie 8000 – 10 000 kJ, závisí to aj od toho, ako je človek fyzicky aktívny). Ak chcete znižovať svoju hmotnosť, mali by ste denne na raňajky prijať asi 1200 – 1600 kJ.

Raňajky rozhodne nevynechávajte, a to ani vtedy, ak nie ste hladní. Platí to tak o deťoch, ako o dospelých. Raňajky by mali mať všetky živiny vo vyváženom pomere. Dávajte si pozor na nadmerný príjem škodlivých tukov – napríklad v praženici so slaninkou či klobásou.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  3. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  4. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  5. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  7. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  8. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  1. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  2. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  3. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  4. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  5. Slovensko spieva koledy
  6. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  7. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  8. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  9. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  10. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 52 288
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 673
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 012
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 9 879
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 213
  6. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 703
  7. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 758
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 572
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 5 177
  10. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 4 723