Slovenské domácnosti kupujú týždenne 6,4 litra mlieka

Bratislava 24. októbra (TASR) Slovenské domácnosti kúpia týždenne 6,4 litra mlieka, pričom najpreferovanejším druhom je trvanlivé mlieko v kartónových ...

Bratislava 24. októbra (TASR) Slovenské domácnosti kúpia týždenne 6,4 litra mlieka, pričom najpreferovanejším druhom je trvanlivé mlieko v kartónových škatuliach. Vyplýva to z prieskumu spotrebiteľského správania spoločnosti Tetra Pak.

Ako ďalej vyplýva z prieskumu, pri kúpe mlieka sa spotrebitelia rozhodujú najmä podľa ceny a druhu mlieka. Z hľadiska frekvencie nákupu mlieka 43,7 % respondentov nakupuje mlieko 2-3 krát týždenne, 40,4 % respondentov denne a 16,0 % respondentov raz týždenne.

Najviac mlieka týždenne sa kúpilo v domácnostiach s deťmi do 4 rokov (8,7 litra), približne o liter menej v domácnostiach so staršími deťmi. Najmenej mlieka týždenne sa kúpilo v domácnostiach bez detí, a to 5,1 litra.

Respondenti najčastejšie kupovali mlieko v samoobslužných predajniach s menej ako 4 pokladňami (53,1 %), v pultovej predajni najčastejšie kupovalo mlieko 18,8 % respondentov, v supermarkete so 4 - 15 pokladňami 17,9 %, v hypermarkete 7,7 % respondentov.

Pri otázke, aký druh mlieka by bez ohľadu na cenu respondenti najviac kupovali, dostalo najviac pozitívnych odpovedí trvanlivé mlieko v kartónovom obale (68,7 %) a pasterizované v kartónovom obale (40,5 %). Najmenej pozitívnych odpovedí získalo trvanlivé mlieko v plastovom vrecku (9,1 %). Najkladnejší vzťah k trvanlivému mlieku majú respondenti z miest nad 100 000 obyvateľov (83,3 %).

Z pohľadu dôležitosti kritérií pri nákupe mlieka označili respondenti za najdôležitejšie cenu, až 69,3 %, druh mlieka 52,7 %, druh obalu 38,3 % a obsah tuku 36,3 %. Ostatné kritériá zaznamenali nasledovné priemerné hodnoty dôležitosti: značka mlieka/výrobcu 3,3, vzhľad obalu 3,8, jednoduchosť otvorenia 2,5, zatvárateľnosť obalu 2,4 a možnosť nákupu hromadného balenia 4,2 %.

Reprezentatívny prieskum nákupného správania spotrebiteľov mlieka a džúsov zrealizovala pre spoločnosť Tetra Pak, a. s. spoločnosť GfK Slovakia. V období 6. - 12. júna 2002 bolo opýtaných 1021 respondentov, ktorí sú v domácnosti zodpovední za nákupy a zároveň kupujú mlieko a džúsy, nektáre alebo nesýtené nápoje aspoň raz týždenne.

Najčítanejšie na SME Primár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Talent - vzdelanie - úspech
  3. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  4. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  6. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  8. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  9. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  10. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Príbeh tradičného družstva - príbeh Antonína Kvapila
  3. V Botanickej záhrade SPU otvorili jedinečnú výstavu orchideí
  4. Noc architektúry 2018
  5. V súťaži Záhrada, Park a Detail roka uspeli absolventi SPU
  6. Mieru spracovania odpadu zvyšujú automatizované linky
  7. Talent - vzdelanie - úspech
  8. Príbeh tradičného družstva - príbeh Iva Hlisnikovského
  9. Fasáda hotela Danube sa nekolauduje, investor predložil návrhy
  10. Európske univerzity a podnikatelia spoločne
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 26 994
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 18 863
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 14 213
  4. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 10 153
  5. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 6 016
  6. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk 4 808
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 4 202
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 124
  9. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 065
  10. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 3 037

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Evita sa zbavila stratového vydavateľstva. Spôsobom, aký využil aj Bašternák

Podnikateľka a spisovateľka Eva Urbaníková zrušila svoje vydavateľstvo. Urobila to spôsobom, ktorý ministerstvo označuje za špekulatívne.

ŠPORT

Česi porazili USA a postúpili už do semifinále

Do olympijského turnaja vstúpili rozpačito.

ŠPORT

Za to, čo spravil stopér Chelsea, by sfúkli aj prípravkára

Barcelončan Lionel Messi dal gól proti Chelsea na deviaty pokus.

Neprehliadnite tiež

Prečo sa pri chrípke cítime otrasne? Ako prebieha boj tela s vírusom

Čo sa deje v ľudskom tele, keď ho napadne vírus chrípky.

Mŕtvicu majú aj bábätká. Dokážu sa s ňou však vyrovnať

Jazyk sa v detskom mozgu presídli do inej časti.

Desať potravín, ktoré môžu spôsobiť pálenie záhy

Prejavy refluxu možno zmierniť aj vďaka zmenám v stravovaní.

Sladené bublinkové nápoje štúdia spojila s neplodnosťou

Okrem obezity a cukrovky môžu sladené nápoje viesť aj k neplodnosti.

Niektorí riskujú život. Ktoré olympijské športy sú najnebezpečnejšie?

Hitparáda olympijských zimných športov podľa rizika úrazu.