SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Slovenské domácnosti kupujú týždenne 6,4 litra mlieka

Bratislava 24. októbra (TASR) Slovenské domácnosti kúpia týždenne 6,4 litra mlieka, pričom najpreferovanejším druhom je trvanlivé mlieko v kartónových ...

Bratislava 24. októbra (TASR) Slovenské domácnosti kúpia týždenne 6,4 litra mlieka, pričom najpreferovanejším druhom je trvanlivé mlieko v kartónových škatuliach. Vyplýva to z prieskumu spotrebiteľského správania spoločnosti Tetra Pak.

Ako ďalej vyplýva z prieskumu, pri kúpe mlieka sa spotrebitelia rozhodujú najmä podľa ceny a druhu mlieka. Z hľadiska frekvencie nákupu mlieka 43,7 % respondentov nakupuje mlieko 2-3 krát týždenne, 40,4 % respondentov denne a 16,0 % respondentov raz týždenne.

Skryť Vypnúť reklamu

Najviac mlieka týždenne sa kúpilo v domácnostiach s deťmi do 4 rokov (8,7 litra), približne o liter menej v domácnostiach so staršími deťmi. Najmenej mlieka týždenne sa kúpilo v domácnostiach bez detí, a to 5,1 litra.

Respondenti najčastejšie kupovali mlieko v samoobslužných predajniach s menej ako 4 pokladňami (53,1 %), v pultovej predajni najčastejšie kupovalo mlieko 18,8 % respondentov, v supermarkete so 4 - 15 pokladňami 17,9 %, v hypermarkete 7,7 % respondentov.

Pri otázke, aký druh mlieka by bez ohľadu na cenu respondenti najviac kupovali, dostalo najviac pozitívnych odpovedí trvanlivé mlieko v kartónovom obale (68,7 %) a pasterizované v kartónovom obale (40,5 %). Najmenej pozitívnych odpovedí získalo trvanlivé mlieko v plastovom vrecku (9,1 %). Najkladnejší vzťah k trvanlivému mlieku majú respondenti z miest nad 100 000 obyvateľov (83,3 %).

Skryť Vypnúť reklamu

Z pohľadu dôležitosti kritérií pri nákupe mlieka označili respondenti za najdôležitejšie cenu, až 69,3 %, druh mlieka 52,7 %, druh obalu 38,3 % a obsah tuku 36,3 %. Ostatné kritériá zaznamenali nasledovné priemerné hodnoty dôležitosti: značka mlieka/výrobcu 3,3, vzhľad obalu 3,8, jednoduchosť otvorenia 2,5, zatvárateľnosť obalu 2,4 a možnosť nákupu hromadného balenia 4,2 %.

Reprezentatívny prieskum nákupného správania spotrebiteľov mlieka a džúsov zrealizovala pre spoločnosť Tetra Pak, a. s. spoločnosť GfK Slovakia. V období 6. - 12. júna 2002 bolo opýtaných 1021 respondentov, ktorí sú v domácnosti zodpovední za nákupy a zároveň kupujú mlieko a džúsy, nektáre alebo nesýtené nápoje aspoň raz týždenne.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  7. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  9. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 17 744
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 167
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 089
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 050
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 11 921
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 742
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 587
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 791
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 672
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 625
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič pomáha priamo v odbernom tíme v Tvrdošíne.
Hornádska ulica v Krompachoch v piatok 10. apríla.

Život na Slovensku sa opäť obmedzuje, začína sa miernejší lockdown (prehľad)

Zákaz vychádzania sa netýka cesty do práce, na Orave a v Bardejove treba i test.

Ilustračné foto.