Slovenské domácnosti kupujú týždenne 6,4 litra mlieka

Bratislava 24. októbra (TASR) Slovenské domácnosti kúpia týždenne 6,4 litra mlieka, pričom najpreferovanejším druhom je trvanlivé mlieko v kartónových ...

Bratislava 24. októbra (TASR) Slovenské domácnosti kúpia týždenne 6,4 litra mlieka, pričom najpreferovanejším druhom je trvanlivé mlieko v kartónových škatuliach. Vyplýva to z prieskumu spotrebiteľského správania spoločnosti Tetra Pak.

Ako ďalej vyplýva z prieskumu, pri kúpe mlieka sa spotrebitelia rozhodujú najmä podľa ceny a druhu mlieka. Z hľadiska frekvencie nákupu mlieka 43,7 % respondentov nakupuje mlieko 2-3 krát týždenne, 40,4 % respondentov denne a 16,0 % respondentov raz týždenne.

Najviac mlieka týždenne sa kúpilo v domácnostiach s deťmi do 4 rokov (8,7 litra), približne o liter menej v domácnostiach so staršími deťmi. Najmenej mlieka týždenne sa kúpilo v domácnostiach bez detí, a to 5,1 litra.

Respondenti najčastejšie kupovali mlieko v samoobslužných predajniach s menej ako 4 pokladňami (53,1 %), v pultovej predajni najčastejšie kupovalo mlieko 18,8 % respondentov, v supermarkete so 4 - 15 pokladňami 17,9 %, v hypermarkete 7,7 % respondentov.

Pri otázke, aký druh mlieka by bez ohľadu na cenu respondenti najviac kupovali, dostalo najviac pozitívnych odpovedí trvanlivé mlieko v kartónovom obale (68,7 %) a pasterizované v kartónovom obale (40,5 %). Najmenej pozitívnych odpovedí získalo trvanlivé mlieko v plastovom vrecku (9,1 %). Najkladnejší vzťah k trvanlivému mlieku majú respondenti z miest nad 100 000 obyvateľov (83,3 %).

Z pohľadu dôležitosti kritérií pri nákupe mlieka označili respondenti za najdôležitejšie cenu, až 69,3 %, druh mlieka 52,7 %, druh obalu 38,3 % a obsah tuku 36,3 %. Ostatné kritériá zaznamenali nasledovné priemerné hodnoty dôležitosti: značka mlieka/výrobcu 3,3, vzhľad obalu 3,8, jednoduchosť otvorenia 2,5, zatvárateľnosť obalu 2,4 a možnosť nákupu hromadného balenia 4,2 %.

Reprezentatívny prieskum nákupného správania spotrebiteľov mlieka a džúsov zrealizovala pre spoločnosť Tetra Pak, a. s. spoločnosť GfK Slovakia. V období 6. - 12. júna 2002 bolo opýtaných 1021 respondentov, ktorí sú v domácnosti zodpovední za nákupy a zároveň kupujú mlieko a džúsy, nektáre alebo nesýtené nápoje aspoň raz týždenne.

Najčítanejšie na SME Primár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Riešenia pre hnedú planétu
  4. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  5. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 18 530
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 866
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 872
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 138
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 459
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 957
  7. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 908
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 701
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 586
  10. Slováci triedia lepšie 1 205

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy. Rozmýšľame, kde sme boli v 1989, komu sme v 1993 tlieskali a čoho sme sa v 1995 báli.

DOMOV

Dobré ráno: Privítajte nových pánov, singularita je tu

O nových pokrokoch vo vývoji umelej inteligencie.

KOMENTÁRE

Mobilizácia Smeru. Kto ďalej dohodí kameňom

Kamene ako najlepšia formu sebaobrany.

Neprehliadnite tiež

Je zdravšie, ak soľ nahradíte sójovou omáčkou?

Prečo je chyba, ak sójová omáčka nie je vyrobená podľa starej receptúry.

Aké sú hodnoty ľudí, ktorí nechcú očkovať deti

V osvete o očkovaní chcú zdravotníci zohľadniť hodnoty rodičov.

Prečo práve Parkinsonova? Ako choroby získali svoje mená

Tourette, Asperger, Parkinson a Alzheimer. Ako známe ochorenia získali svoj názov.

CRISPR by mohol liečiť choroby bez úpravy DNA

Nová metóda úpravy génov je bezpečnejšia, nehrozia mutácie a dá sa zvrátiť.

Poranené oko môže zachrániť špeciálne sekundové lepidlo

Gél podľa teploty mení skupenstvo, pred zákrokom ho stačí opláchnuť vodou.