SME

Spotreba konzumného mlieka na Slovensku rastie

BRATISLAVA 26. októbra (SITA) - Spotreba mlieka a mliečnych výrobkov na Slovensku stúpa, ešte stále však zaostáva za vyspelými európskymi krajinami. Vlani vypili Slováci 293 miliónov litrov konzumného mlieka, čo je rovnaké množstvo ako v roku 2000 a o 27

miliónov litrov viac ako v roku 1997. Postupne sa zvyšuje aj podiel trvanlivého mlieka na celkovej spotrebe - kým v roku 2000 sa spotrebovalo 67 miliónov, vlani to bolo až 91 miliónov litrov, čo je 36- percentný medziročný rast. Spotreba pasterizovaného a trvanlivého mlieka baleného v kartónoch dosiahla za rok 2001 podiel 62 percent na celkovej spotrebe konzumného mlieka. Vyplýva to z informácií spoločnosti Tetra Pak.
Obľúbenosť trvanlivého mlieka v kartónovom obale potvrdil aj prieskum spotrebiteľského správania, ktorý začiatkom júna uskutočnila spoločnosť GfK Slovakia na vzorke 1021 respondentov. Podľa prieskumu predstavoval práve tento druh 44,1 percenta nákupov, pasterizované mlieko v kartónovom obale predstavovalo 23,2 a pasterizované mlieko v plastovom sáčku 24,5 percenta nákupov. Za najdôležitejšiu pri nákupe mlieka uviedli respondenti cenu, nasleduje druh mlieka, druh obalu a na štvrtom mieste obsah tuku. Ak by respondenti nakupovali bez ohľadu na cenu, najviac ľudí by sa rozhodlo pre trvanlivé mlieko v kartónovom obale (68,7 percenta), pasterizované v kartónovom obale by si kúpilo 40,5 percenta a trvanlivé mlieko v plastovom sáčku iba 9,1 percenta.
Informáciu agentúre SITA poskytla Lenka Kopřivňanská z agentúry Interel.

zp;an
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 441
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 157
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 173
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 808
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 453
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 156
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 912
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 183
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu