Bratislava 5.novembra (TASR) - Slovenské domácnosti kúpia týždenne 4 litre (l) džúsov, nektárov a nesýtených ovocných nápojov. Pri nákupe sa ľudia rozhodujú najmä podľa chuti a ceny výrobku. Vyplýva to z prieskumu spotrebiteľského správania silných konzumentov nesýtených nápojov, ktorý na vzorke 1 021 respondentov v júni tohto roka zrealizovala pre spoločnosť Tetra Pak firma GfK Slovakia.
Podľa výsledkov prieskumu 59 % silných konzumentov spomínaných nápojov realizuje nákup raz týždenne, 35 % dva až trikrát týždenne a 5 % respondentov denne. Týždenne nakúpia v priemere viac ako 3 l nápojov, pričom s vyšším príjmom stúpa aj množstvo nakúpených džúsov. Najviac ich týždenne kúpili domácnosti s deťmi do 4 rokov (4 l) a súkromní podnikatelia a vedúci pracovníci (4,3 l týždenne).
Najviac opýtaných kúpi pri jednej návšteve obchodu 1 l džúsu (40 %) alebo dva litre (25 %). Rodinné balenia 7 - 12 l džúsu si pri jednom nákupe odnesie domov iba 3,6 % respondentov, pričom toto číslo je niekoľkokrát vyššie u Bratislavčanov (11,2 %), súkromných podnikateľov a vedúcich pracovníkov (11,5 %). Prevažnú časť (73 %) kúpených džúsov, nektárov a nesýtených ovocných nápojov pritom tvoria produkty balené v kartónových obaloch, nasledované plastovými fľašami (23 %) a sklenenými fľašami (3 %).
Za veľmi dôležité pri rozhodovaní o kúpe konkrétneho výrobku označili účastníci prieskumu chuť (79 % respondentov), cenu (69 %), percentuálny obsah ovocnej zložky (60 %) a prídavok vitamínov (56 %). Len 14 % respondentov považuje za veľmi dôležitú značku výrobku alebo výrobcu.
Z pohľadu zastúpenia jednotlivých kategórií nápojov v nákupoch respondentov sa najobľúbenejšími stali 100 % džúsy (55 % nákupov), potom nektáre (23 %) a najmenej koncentrované nesýtené ovocné nápoje (22 % nákupov).
* san gl