SME
Nedeľa, 2. apríl, 2023 | Meniny má Zita

Slovenské domácnosti nakúpia týždenne 4 litre džúsov

Bratislava 5.novembra (TASR) - Slovenské domácnosti kúpia týždenne 4 litre (l) džúsov, nektárov a nesýtených ovocných nápojov. Pri nákupe sa ľudia rozhodujú ...

Bratislava 5.novembra (TASR) - Slovenské domácnosti kúpia týždenne 4 litre (l) džúsov, nektárov a nesýtených ovocných nápojov. Pri nákupe sa ľudia rozhodujú najmä podľa chuti a ceny výrobku. Vyplýva to z prieskumu spotrebiteľského správania silných konzumentov nesýtených nápojov, ktorý na vzorke 1 021 respondentov v júni tohto roka zrealizovala pre spoločnosť Tetra Pak firma GfK Slovakia.

Podľa výsledkov prieskumu 59 % silných konzumentov spomínaných nápojov realizuje nákup raz týždenne, 35 % dva až trikrát týždenne a 5 % respondentov denne. Týždenne nakúpia v priemere viac ako 3 l nápojov, pričom s vyšším príjmom stúpa aj množstvo nakúpených džúsov. Najviac ich týždenne kúpili domácnosti s deťmi do 4 rokov (4 l) a súkromní podnikatelia a vedúci pracovníci (4,3 l týždenne).

SkryťVypnúť reklamu

Najviac opýtaných kúpi pri jednej návšteve obchodu 1 l džúsu (40 %) alebo dva litre (25 %). Rodinné balenia 7 - 12 l džúsu si pri jednom nákupe odnesie domov iba 3,6 % respondentov, pričom toto číslo je niekoľkokrát vyššie u Bratislavčanov (11,2 %), súkromných podnikateľov a vedúcich pracovníkov (11,5 %). Prevažnú časť (73 %) kúpených džúsov, nektárov a nesýtených ovocných nápojov pritom tvoria produkty balené v kartónových obaloch, nasledované plastovými fľašami (23 %) a sklenenými fľašami (3 %).

Za veľmi dôležité pri rozhodovaní o kúpe konkrétneho výrobku označili účastníci prieskumu chuť (79 % respondentov), cenu (69 %), percentuálny obsah ovocnej zložky (60 %) a prídavok vitamínov (56 %). Len 14 % respondentov považuje za veľmi dôležitú značku výrobku alebo výrobcu.

SkryťVypnúť reklamu

Z pohľadu zastúpenia jednotlivých kategórií nápojov v nákupoch respondentov sa najobľúbenejšími stali 100 % džúsy (55 % nákupov), potom nektáre (23 %) a najmenej koncentrované nesýtené ovocné nápoje (22 % nákupov).

* san gl

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Oficiálny rebríček top 10 ciest Slovákov do exotiky 2023
  2. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur.
  3. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať?
  4. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte
  5. Vyberáme si najkrajšiu obnovenú pamiatku, hlasuje sa online
  6. Fellner je 6 týždňov bez internetu, ako reaguje BUBO?
  7. Dopestujte si vlastné potraviny. Toto poteší nielen záhradkárov
  8. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  1. Oficiálny rebríček top 10 ciest Slovákov do exotiky 2023
  2. Deti v letných táboroch budú pomáhať strážiť roboty
  3. MetLife prináša novinky v skupinovom poistení pre zamestnancov
  4. Prihlás sa do programu She's Next na podporu žien-podnikateliek
  5. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať?
  6. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur.
  7. Unilabs Slovensko otvára v Boroch najmodernejšie laboratórium
  8. Istota nízkeho úroku. Krásne bývanie s hypotékou za 1,49 %
  1. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte 35 619
  2. Fellner je 6 týždňov bez internetu, ako reaguje BUBO? 22 549
  3. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur. 14 978
  4. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu 11 411
  5. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch 6 439
  6. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať? 5 928
  7. Oficiálny rebríček top 10 ciest Slovákov do exotiky 2023 5 776
  8. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 4 789
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu