Sedenie škodí zdraviu

Sedieť osem hodín denne vyvoláva podľa odborníkov choroby „od hlavy po päty“. Ide okrem iného o choroby srdca a pankreasu, degeneratívne choroby svalstva, problémy s krvným obehom a dokonca spomalenie mozgovej činnosti, lebo pri sedení sa všetko spomaľuje

(Zdroj: Fotolia)

!

Štyria odborníci uverejnili v americkom denníku The Washington Post neblahé vplyvy sedenia (sitting disease), od tých najbežnejších, ako sú bolesti chrbta, až po tie najzávažnejšie, ako je rakovina hrubého čreva.

American Cancer Society bila v roku 2010 na poplach. Zverejnila štúdiu, v ktorej sa uvádzalo, že človek, ktorý sedí viac ako šesť hodín denne má o 20 percent vyššie riziko úmrtia ako ten, čo sedí iba tri hodiny denne.

Neprepadajme však panike. The Washington Post vysvetľuje, ako sa dajú tieto negatívne účinky sedenia zmierniť. Dbajte predovšetkým o správne držanie tela a počas sedenia si urobte niekoľko krátkych prestávok, kedy si pretiahnete a uvoľníte najmä šijové svalstvo.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zdvihnite sa zo stoličky, keď pozdravujete kolegu, choďte si po kávu a na toaletu. Už len takýto mierny pohyb v kancelárii môže podľa jednej štúdie obmedziť negatívne účinky sedenia na vaše zdravie. Podľa talianskeho denníka La Repubblica má celodenné sedenie v kancelárii nenapraviteľné dôsledky na organizmus.

Francúzsky týždenník L' Express informuje o austrálskej štúdii, podľa ktorej viac ako desať rokov trvajúce sedavé zamestnanie zdvojnásobuje riziko vzniku rakoviny, najmä hrubého čreva a konečníka. Okrem rakoviny sú osoby so sedavým zamestnaním ohrozené aj cukrovkou a obezitou.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  5. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite
  10. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  1. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  6. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  7. Sú "firmy na predaj" vhodné pre začínajúcich podnikateľov?
  8. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  9. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 444
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 722
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 402
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 388
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 283
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 7 784
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 899
  8. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 596
  9. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 4 211
  10. Nepodceňujte príznaky psoriázy 3 464