SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Obávate sa osteoporózy? Cvičte a neseďte v mäkkom kresle

Pohyb je neodmysliteľnou súčasťou prevencie, ale aj liečby osteoporózy. Ak už ochorením trpíte, musíte byť pri výbere a vykonávaní fyzickej aktivity opatrní, aby ste predišli zlomeninám.

(Zdroj: Fotolia)

Pravidelné a správne cvičenie je dôležité pre udržiavanie svalovej sily a koordinácie pohybu, čím sa znižuje riziko pádu a následne aj zlomenín. Ak už osteoporózou trpíte, musíte cvičenie podriadiť tomu, v akom pokročilom štádiu sa vaše ochorenie nachádza a dôsledne sa musíte riadiť pokynmi lekára a fyzioterapeuta.

Okrem vhodného cvičenia, ktoré by malo byť zostavené podľa stupňa závažnosti ochorenia, mali by ste každý deň začleniť do svojho programu prechádzku v svižnejšom tempe.

Lekári zdôrazňujú, že je potrebné dbať aj na správne držanie tela a z vhodných fyzických aktivít odporúčajú plávanie, turistiku, prípadne aj jazdu na bicykli, nie však v teréne, kde hrozí riziko pádu, a tak aj zlomenín.

Skryť Vypnúť reklamu

Okrem vhodného druhu pohybu by ste sa podľa rád a odporúčaní lekárov mali pri osteoporóze vyhýbať dlhotrvajúcemu sedeniu v mäkkom kresle, nemali by ste príliš dlho stáť, nosiť ťažké bremená, zdvíhať ťažké predmety, ani ich posúvať, tabu by mali byť prudké a rotačné pohyby, skoky, došľapy z výšky a pod.

Denne by ste mali cvičiť, optimálne je častejšie a kratšie cvičenie, cviky by ste mali 5 až 10-krát zopakovať. Pohyby nikdy nevykonávajte švihom, ale ťahom a necvičte tesne po tom, ako ste jedli. Na cvičenie sa treba pripraviť – nestačia len vhodný odev a obuv, ale potrebné je aj zahriatie, napríklad rýchlejšia chôdza či celkové pretiahnutie tela. Ak sa počas cvičenia dostaví bolesť, okamžite cvičenie ukončite a informujte svojho lekára.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Vitajte v postapokalyptickom svete
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  6. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  7. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  8. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  9. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  10. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  1. Úprava osobného motorového vozidla
  2. Important information for Brazilians living in Slovakia
  3. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  4. Vitajte v postapokalyptickom svete
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  7. Päť chýb pri zateplení strechy
  8. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  9. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  10. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 30 546
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 500
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 276
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 568
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 806
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 700
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 641
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 370
  9. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 197
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 174
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu