SME
Pondelok, 5. jún, 2023 | Meniny má Laura

Vplyv tabakovej reklamy sa preceňuje, tvrdí nemecký vedec

Hamburg 4. decembra (TASR) - Reklama na cigarety nie je podľa nemeckého vedca, profesora Wolfganga Donsbacha zásadným dôvodom toho, že ľudia začínajú ...

Hamburg 4. decembra (TASR) - Reklama na cigarety nie je podľa nemeckého vedca, profesora Wolfganga Donsbacha zásadným dôvodom toho, že ľudia začínajú fajčiť. Či sa z niekoho stane fajčiar alebo nie, závisí predovšetkým od genetického vybavenia, spoločenského prostredia a dôležitých referenčných osôb.

"Reklama sa na tom podieľa len malým percentom," vyhlásil Donsbach v rozhovore pre agentúru DPA. Z tohto dôvodu si nemyslí, že plánovaný všeobecný zákaz reklamy na cigarety má väčší význam. Podľa rozhodnutia EÚ má v roku 2005 zmiznúť tabaková reklama zo všetkých novín, časopisov a iných médií.

SkryťVypnúť reklamu

Expert na komunikáciu z drážďanskej Technickej univerzity sa zaoberal štúdiami, podľa ktorých má reklama na cigarety vplyv hlavne na mladých ľudí. "Problémom väčšiny štúdií je, že ich závery sú príliš široké, vedecky sú však neudržateľné," uviedol Donsbach.

Cieľom väčšiny štúdií je dokázať vplyv reklamy a preto je časté, že protichodné údaje sa vôbec nehodnotia. "Okrem toho dnes jednoducho panuje paradigma, že aj tabaková reklama má veľmi negatívne následky. Tomu sa nevyhne žiaden vedec," zdôraznil.

"Ľudské správanie je príliš zložité," povedal profesor. Ak sú práve mladí ľudia tak vnímaví na reklamné posolstvá tabakového priemyslu, mali by byť rovnako prístupní aj pre opačné posolstvá, obsiahnuté napríklad v protifajčiarskych kampaniach alebo vo varovaniach na cigaretových škatuľkách, argumentuje. "Pre mladistvých zohráva oveľa väčšiu rolu napríklad to, či fajčia rodičia," uviedol Donsbach. "Kým nie je zakázaný produkt, nemožno zakázať ani reklamu naň," uzavrel.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. HYPONÁJOM, odložte hypotéku a svoj nový byt splácajte už teraz
  3. Lunička potrebuje súrne pomoc, aby mohla rásť.
  4. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody
  5. Vypočítali sme vaše budúce dôchodky
  6. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku
  7. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom
  8. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem
  1. Tesco naplno spúšťa svoj Online Club
  2. Po košickom úspechu pobočka aj v Bratislave
  3. Vypočítali sme vaše budúce dôchodky
  4. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody
  5. Lunička potrebuje súrne pomoc, aby mohla rásť.
  6. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie
  7. Slováci milujú grilovanie s rodinou a priateľmi, ukázal prieskum
  8. Z vernostných kariet Terno a Kraj sa stávajú už aj platobné
  1. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 16 934
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 11 529
  3. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 9 138
  4. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom 8 450
  5. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem 5 766
  6. Dovolenkový raj kúsok za hranicami 4 809
  7. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody 4 751
  8. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie 3 916
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu