Veľa sedíte a málo sa hýbete? Športovať začnite opatrne

Nevrhajte sa strmhlav z extrému do extrému, môžete tak svojmu zdraviu viac uškodiť, ako pomôcť. Začnite s čo najmenej rizikovým športom.

(Zdroj: Fotolia)

Aj lekári varujú, že ak patríte do rodiny napríklad manažérov, IT pracovníkov, úradníkov a máte sedavé zamestnanie, mizernú kondičku a nie ste zvyknutí pravidelne športovať, pred tým, než sa postavíte na korčule, sadnete na bicykel alebo sa vrhnete do bazéna s predsavzatím podávať nadpriemerné výkony, výsledkom môže byť, že skončíte s presilenými svalmi, úrazmi, s preťaženými kolenami a lakťami, s bolesťami v oblasti šľachových úponov, ale aj s výronmi, poškodenými platničkami ba dokonca až zlomeninami spôsobenými nárazovým športovaním.

Článok pokračuje pod video reklamou

Predchádzať týmto rizikám je jednoduché – najlepší je pravidelný pohyb. A akákoľvek aktivita je lepšia ako žiadna. Aj MUDr. Vladimír Buran, lekársky riaditeľ Kúpeľov Trenčianske Teplice potvrdzuje, že pri sedení sú na platničky a driekovú chrbticu kladené vyššie nároky ako pri chôdzi alebo bežnom pohybe. Ak ste dlho nešportovali a chcete sa do toho s vervou pustiť, podľa lekára je najlepšie začať obyčajnou chôdzou. Náročnejším variantom je severská chôdza s paličkami – ak ju robíte správne, zapájate veľké množstvo svalových skupín. Optimálne je aj plávanie a bicyklovanie. Lekár za najrizikovejšie športové aktivity pre ľudí bez pohybu považuje napríklad beh alebo cvičenie v posilňovni. Také cvičenia odporúča zaraďovať len s postupnou záťažou.

Rekreační športovci sa nezriedka teda nevyhnú úrazom či zraneniam, ktorých dôsledkom môžu byť aj chronické bolesti a znížená pohyblivosť. V rámci terapie sa odporúča aj liečba v kúpeľoch zameraných na liečbu ochorení pohybového ústrojenstva. Lekár upozorňuje, že nevhodnou samoliečbou, napríklad aj nesprávne zvolenou masážou, si pacient môže svoj stav ešte viac zhoršiť.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 931
  2. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 12 838
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 449
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 395
  5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 10 408
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 509
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 563
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 145
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 915
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 127