ANKETA

Jedia odborníci na výživu to, čo nám radia?

Stravujú sa odborníci na výživu podľa najnovších odporúčaní, alebo dokážu zhrešiť a dajú si chlieb s masťou a cibuľou? Ako vyzerá jedálny lístok ľudí, ktorí sa profesionálne zaoberajú výživou?

Profesor výživy Walter Willett, Harvardská univerzita: „Kým si ráno odbehnem svojich niekoľko míľ, uvarí sa dobrá kaša z rôznych obilnín, do ktorej si pridávam ovocie a orechy. Obed si nosím do práce z domu – zeleninový šalát, strukoviny, tofu, ovocie, orechy, olivy, chlieb alebo cestovinu. Na večeru jedávam dusenú, surovú alebo pečenú zeleninu, ovocie alebo cestovinu. Len výnimočne si dám kúsok kuracieho mäsa bez kože alebo kúsok ryby.“

Ing. Zuzana Salková, Výskumný ústav potravinársky: „Uprednostňujem zdravé oleje, ktoré striedam. Varím jednoduché jedlá, veľa zeleniny, ovocia, polievky robím bez zápražky, ale priznám sa, že ani masť nezavrhujem. Taký chlieb s masťou a cibuľou raz za čas určite neuškodí. Vyprážať na nej rezne je dokonca vhodnejšie ako na iných tukoch, lebo nevznikajú tie nebezpečné karcinogénne látky ako pri stužených tukoch.“

Článok pokračuje pod video reklamou

MUDr. Igor Bukovský, Fyziologický ústav Lekárska fakulta: „Napríklad pšeničné taštičky plnené červenou fazuľou pripravenou na mexický spôsob, k tomu jemne blanšírovanú brokolicu, skoro celú hlavičku, celozrnný chlieb so sójovou nátierkou a lahôdkovým tofu. A ako dezert mal cereálnu tyčinku a jahodový džem.“

Ing. Štefan Schmidt, vedúci katedry potravinárskej technológie: „Podľa najnovších výskumov by sme si mali dať dvakrát do týždňa rybu a aspoň raz do týždňa tzv. oily fisch – tučnú rybu, napríklad makrelu. Priznám sa, nie som veľkým ctiteľom rýb, ale tú makrelu si raz do týždňa dám.“

Mike Rudrum, vedec z Výskumného centra tukov v holandskom Vlaardingene: „Ak chcete zdravo žiť a vylúčiť riziká srdcovocievnych chorôb, vylúčte úplne chlieb s maslom, tobôž s masťou. Ja osobne jem len cereálie, vločky, žiadny chlieb s maslom. Priznám sa, že chuť masla mám síce radšej ako chuť margarínu, ale maslo si dovolím jesť len na Vianoce alebo na nejaké sviatky.“ (uj)

Najčítanejšie na SME Primár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  5. Talent - vzdelanie - úspech
  6. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  7. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  10. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 22 253
  2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 15 612
  3. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 8 283
  4. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 7 675
  5. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 7 504
  6. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 5 718
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 305
  8. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 5 291
  9. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 4 760
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 283

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Ledecká sa zapísala do histórie. Po lyžiarskom zlate vyhrala aj na snouborde

Ester Ledecká získala v Pjongčangu svoje druhé zlato, keď v snoubordingu vyhrala paralelný obrovský slalom.

Neprehliadnite tiež

Mieša hrušky s jablkami. Prečo BMI nemusí odhaliť nadváhu

Rozloženie nabytočného tuku je dôležitejšie ako BMI.

Ako zastaviť tečúci nos. Recepty, ktoré podporuje veda

Štyri osvedčené spôsoby, ako sa čo najrýchlejšie zbaviť nádchy.

Špinavé hneď po umytí. Sušenie rúk nemusí byť hygienické

Sušič môže na ruky naniesť kolónie baktérií.