SME

Reklama na tabakové výrobky sa stále zameriava na deti

Tabakové spoločnosti nedodržujú dohovor z roku 1998 o zastavení propagácie cigariet deťom, tvrdí štúdia reklamy tabakových výrobkov v 38 amerických časopisoch.

Tabakové spoločnosti si aj naďalej kupujú reklamný priestor v časopisoch pre mládež, kde propagujú značky cigariet obľúbené u mladých ľudí. Vyplýva to z výsledkov správy Charlesa Kinga z Harvardskej obchodnej školy a Dr. Michaela Siegela z Bostonskej univerzity. Americké Centrá pre kontrolu a prevenciu chorôb pritom tvrdia, že v USA začína každý deň fajčiť asi 3000 detí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výskumníci pri zisťovaní dodržania dohovoru zistili, že hneď po jeho uzavretí sa zvýšilo množstvo finančných prostriedkov na reklamu troch značiek cigariet obľúbených u mladých ľudí – Camel, Marlboro a Newport – v mládežníckych časopisoch na 67,4 milióna dolárov.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem toho vedci zistili, že tabakové spoločnosti vynaložili nepomerne viac peňazí na reklamu mladými ľuďmi používaných značiek cigariet v časopisoch určených pre nich. Vlani výrobcovia dali približne 20 miliónov dolárov na reklamu každej z troch spomenutých „mladých“ značiek, avšak menej než šesť miliónov na iné značky orientované na dospelých (Basic, Winston či Virginia Slims).Rovnako prudko vzrástlo využívanie bezplatných darčekov, ktoré sú pre mladých ľudí príťažlivé. (tasr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 416
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 105
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 171
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 766
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 437
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 145
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 889
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 215
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu