Reklama na tabakové výrobky sa stále zameriava na deti

Tabakové spoločnosti nedodržujú dohovor z roku 1998 o zastavení propagácie cigariet deťom, tvrdí štúdia reklamy tabakových výrobkov v 38 amerických časopisoch.

Tabakové spoločnosti si aj naďalej kupujú reklamný priestor v časopisoch pre mládež, kde propagujú značky cigariet obľúbené u mladých ľudí. Vyplýva to z výsledkov správy Charlesa Kinga z Harvardskej obchodnej školy a Dr. Michaela Siegela z Bostonskej univerzity. Americké Centrá pre kontrolu a prevenciu chorôb pritom tvrdia, že v USA začína každý deň fajčiť asi 3000 detí.

Výskumníci pri zisťovaní dodržania dohovoru zistili, že hneď po jeho uzavretí sa zvýšilo množstvo finančných prostriedkov na reklamu troch značiek cigariet obľúbených u mladých ľudí – Camel, Marlboro a Newport – v mládežníckych časopisoch na 67,4 milióna dolárov.

Okrem toho vedci zistili, že tabakové spoločnosti vynaložili nepomerne viac peňazí na reklamu mladými ľuďmi používaných značiek cigariet v časopisoch určených pre nich. Vlani výrobcovia dali približne 20 miliónov dolárov na reklamu každej z troch spomenutých „mladých“ značiek, avšak menej než šesť miliónov na iné značky orientované na dospelých (Basic, Winston či Virginia Slims).Rovnako prudko vzrástlo využívanie bezplatných darčekov, ktoré sú pre mladých ľudí príťažlivé. (tasr)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  2. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  8. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  9. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  2. Problém s darčekom? 10 perfektných tipov na Vianočné darčeky!
  3. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  4. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  5. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  6. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  7. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  8. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  9. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  10. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 61 663
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 17 679
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 908
  4. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 9 775
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 9 290
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 795
  7. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 5 517
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 899
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 3 748
  10. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 3 369

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Zlepenec potrebuje lídra

Nevidno nikoho, kto by to vedel zlepiť.

SVET

Ruská agentka sa na súde priznala. Ako funguje ruská špionáž v USA?

Na jedného špióna je viac ako desať ľudí.

Neprehliadnite tiež