Reklama na tabakové výrobky sa stále zameriava na deti

Tabakové spoločnosti nedodržujú dohovor z roku 1998 o zastavení propagácie cigariet deťom, tvrdí štúdia reklamy tabakových výrobkov v 38 amerických časopisoch.

Tabakové spoločnosti si aj naďalej kupujú reklamný priestor v časopisoch pre mládež, kde propagujú značky cigariet obľúbené u mladých ľudí. Vyplýva to z výsledkov správy Charlesa Kinga z Harvardskej obchodnej školy a Dr. Michaela Siegela z Bostonskej univerzity. Americké Centrá pre kontrolu a prevenciu chorôb pritom tvrdia, že v USA začína každý deň fajčiť asi 3000 detí.

Výskumníci pri zisťovaní dodržania dohovoru zistili, že hneď po jeho uzavretí sa zvýšilo množstvo finančných prostriedkov na reklamu troch značiek cigariet obľúbených u mladých ľudí – Camel, Marlboro a Newport – v mládežníckych časopisoch na 67,4 milióna dolárov.

Okrem toho vedci zistili, že tabakové spoločnosti vynaložili nepomerne viac peňazí na reklamu mladými ľuďmi používaných značiek cigariet v časopisoch určených pre nich. Vlani výrobcovia dali približne 20 miliónov dolárov na reklamu každej z troch spomenutých „mladých“ značiek, avšak menej než šesť miliónov na iné značky orientované na dospelých (Basic, Winston či Virginia Slims).Rovnako prudko vzrástlo využívanie bezplatných darčekov, ktoré sú pre mladých ľudí príťažlivé. (tasr)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 16 868
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 15 839
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 974
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 582
  5. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 7 076
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 344
  7. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 6 011
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 5 020
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 4 066
  10. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 2 810

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Fico je späť, ako prvého vytrestá Kisku

Keď treba zmasakrovať ústavu, vždy sa nájde koalícia ochotných.

Stĺpček Petra Schutza

Pozícia Mayovej je už neudržateľná

Nepodarený summit významne zvyšuje pravdepodobnosť brexitu bez dohody.

Neprehliadnite tiež

Tri spôsoby, ako si znížiť množstvo soli v jedle

Zmena chute trvá najviac osem týždňov.

Čistiace prostriedky spojili s detskou obezitou

Črevná flóra detí sa zmenila.

Osem cvikov, ktoré spevnia ochabnuté svaly na rukách

Cviky treba opakovať aspoň desaťkrát.