SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Reklama na tabakové výrobky sa stále zameriava na deti

Tabakové spoločnosti nedodržujú dohovor z roku 1998 o zastavení propagácie cigariet deťom, tvrdí štúdia reklamy tabakových výrobkov v 38 amerických časopisoch.

Tabakové spoločnosti si aj naďalej kupujú reklamný priestor v časopisoch pre mládež, kde propagujú značky cigariet obľúbené u mladých ľudí. Vyplýva to z výsledkov správy Charlesa Kinga z Harvardskej obchodnej školy a Dr. Michaela Siegela z Bostonskej univerzity. Americké Centrá pre kontrolu a prevenciu chorôb pritom tvrdia, že v USA začína každý deň fajčiť asi 3000 detí.

Výskumníci pri zisťovaní dodržania dohovoru zistili, že hneď po jeho uzavretí sa zvýšilo množstvo finančných prostriedkov na reklamu troch značiek cigariet obľúbených u mladých ľudí – Camel, Marlboro a Newport – v mládežníckych časopisoch na 67,4 milióna dolárov.

Skryť Vypnúť reklamu

Okrem toho vedci zistili, že tabakové spoločnosti vynaložili nepomerne viac peňazí na reklamu mladými ľuďmi používaných značiek cigariet v časopisoch určených pre nich. Vlani výrobcovia dali približne 20 miliónov dolárov na reklamu každej z troch spomenutých „mladých“ značiek, avšak menej než šesť miliónov na iné značky orientované na dospelých (Basic, Winston či Virginia Slims).Rovnako prudko vzrástlo využívanie bezplatných darčekov, ktoré sú pre mladých ľudí príťažlivé. (tasr)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  2. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  3. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  4. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  5. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  6. Tip na náhradu za rúško: Kvalitný nákrčník ochráni aj pred zimou
  7. Nie je to len chlapská záležitosť
  8. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  9. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  10. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  1. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  2. Prvá akumulátorová 2-stupňová snehová fréza na trhu
  3. COOP Jednota je najdôveryhodnejším slovenským predajcom potravín
  4. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  5. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  6. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  7. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  8. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  9. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  10. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  1. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 17 823
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 699
  3. Aká je chémia vôní 13 463
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 9 743
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 627
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 9 161
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 719
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 258
  9. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom 8 186
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 957
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Chceli ho odstrániť, jeho imidžu uškodil Gučík. Kto je Maroš Žilinka?

Za generálneho prokurátora ho musí vymenovať prezidentka.

Prokurátor Maroš Žilinka.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Kto vráti Generálnej prokuratúre dôstojnosť?

Maroš Žilinka už nebude môcť úrad len tak udržiavať.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Ivan Ivanič, šéf SLA.
Predseda vlády Igor Matovič (OĽaNO).

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.
Pfizer.

Pfizer a BioNTech požiadali o núdzové schválenie vakcíny v Únii

Firmy chcú sprístupniť túto vakcínu v Európe do konca roka.

Ilustračná fotografia.