SME
Nedeľa, 31. máj, 2020 | Meniny má Petronela, PetranaKrížovkyKrížovky

Nezabúdajme doplniť telo palivom už na začiatku dňa

Podstatou zdravého stravovania je, aby bolo jednoduché. Vo výbere jedla aj v jeho príprave. Vyberáme si zväčša to, z čoho nemávame problémy, to, čo nám vyhovuje. Vhodný výber potravín spojený s jednoduchým a zdravým spôsobom spracovania a kuchárskych ...

Podstatou zdravého stravovania je, aby bolo jednoduché. Vo výbere jedla aj v jeho príprave. Vyberáme si zväčša to, z čoho nemávame problémy, to, čo nám vyhovuje. Vhodný výber potravín spojený s jednoduchým a zdravým spôsobom spracovania a kuchárskych postupov (parenie, dusenie, grilovanie, prudké opekanie) nenarušia časový harmonogram. Pravidelné stravovanie a úprava stravovacích návykov takmer za noc zlepšia aj naše zdravie.

Ráno obvykle začíname poklusom a v tempe pokračujeme počas celého dňa. Aj keď si zdôvodníme tento neduh množstvom povinností a časovou tiesňou, lepšie je nájsť si chvíľu na chutné a výživné raňajky a pokojný rozbeh. Takto zvládnuté ráno je predzvesťou, že aj neskôr sa nám bude dariť.

Skryť Vypnúť reklamu

Mnohí tvrdia, že ráno ich organizmus nie je pripravený na náročné stolovanie. Menšími dávkami tento nevhodný návyk prekonáme ľahšie. Neobstojí ani túžba po chudnutí vynechávaním príjmu potravín.

Vhodne zvolené jedlo obsahuje dostatok vyváženej dávky bielkovín, tukov a sacharidov a dodá potrebnú dávku energie:

* ovsená kaša s mliekom alebo sójovým mliekom (zdroj pomaly sa uvoľňujúcich sacharidov) s nasekanými mandľami a hrozienkami

* ovsené vločky namočené na noc do sójového mlieka s ráno primiešanými slnečnicovými semenami a sušeným ovocím

* avokádový koktail so sójovým mliekom a čerstvým ovocím

* celozrnný toast s arašidovým maslom alebo mandľovým maslom

* pečená fazuľa na celozrnnom toaste natretom rastlinným tukom s kúskom čerstvého ovocia či ovocným šalátom

Skryť Vypnúť reklamu

* ovocný džús so šálkou kávovej náhrady (cigorka, čakanka) so sójovým mliekom, šálka bylinkového alebo škoricového čaju

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Môžu nohavičky pomôcť ženám ostať sebavedomými?
  2. Magazín denníka SME: Tipy na výlety v Rakúsku
  3. Need an insight into the topic of investment and trust funds?
  4. Dopravcovia v čase koronavírusu. Dezinfikovali aj svoje bytovky
  5. Zabezpečujeme certifikované MBA programy
  6. Ako efektívne ušetriť na platbách za energie?
  7. Podvodníci na internete útočia počas koronakrízy agresívnejšie
  8. Len teraz získate k predplatnému týždenníka MY kávovar zadarmo
  9. Výnos od 5,5 % do 15 % p.a
  10. Nový portál Volvujem.sk je ako virtuálny showroom
  1. Mýty a fámy o vodárňach
  2. 5 užitočných rád, ako si vybrať správnu klimatizáciu
  3. Ako vyberať AKU techniku?
  4. Sunar s ešte lepšou receptúrou a v novom šate
  5. Night Vision: Jak dobre vidí vaša autokamera v noci?
  6. VÚB už prerozdelila takmer 18 miliónov na záchranu firiem
  7. VÚB už prerozdelila takmer 18 miliónov na záchranu firiem
  8. VÚB už prerozdelila takmer 18 miliónov na záchranu firiem
  9. Môžu nohavičky pomôcť ženám ostať sebavedomými?
  10. Minerálna vlna má vysokú pevnosť aj vo väčších hrúbkach
  1. Môžu nohavičky pomôcť ženám ostať sebavedomými? 25 608
  2. Dopravcovia v čase koronavírusu. Dezinfikovali aj svoje bytovky 23 740
  3. Magazín denníka SME: Tipy na výlety v Rakúsku 19 438
  4. Len teraz získate k predplatnému týždenníka MY kávovar zadarmo 11 724
  5. Pandémia odhalila, ako fungujú vysielače v krajine 9 941
  6. Tieto veci robí banka, aby bola v bankomatoch hotovosť 9 892
  7. Ako správne dezinfikovať byt, bytový dom, auto či firmu 9 445
  8. Ako vytriediť Mekáč doma? 9 402
  9. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME 9 278
  10. 5 tipov, ako si vlastnoručne zlepšiť bývanie. Zvládne ich každý 9 248
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu