SME
Pondelok, 14. jún, 2021 | Meniny má VasilKrížovkyKrížovky

Nedajte sa vo fitnesku obalamutiť

najčastejšie mýty pri formovaní postavy

Najčastejšie mýty pri formovaní postavy

Možno cieleným cvičením obmedziť tukovú vrstvu len na niektorej časti tela, napríklad na bruchu?

Nemožno. Dá sa posilniť a vytvarovať určitý sval, ale tuková vrstva ubúda rovnomerne na celom tele. Ani cvičenie cielene vedené na určité partie stopercentne nezaručí, že schudnete práve na týchto miestach. Najmä ženy sa sťažujú, že aj napriek cielenému cvičeniu a vhodnej strave schudnú najskôr na hornej polovici tela, zatiaľ čo tukové zásoby na zadku, nohách a bokoch stále zostávajú.

Skryť Vypnúť reklamu

Spôsobuje posilňovanie veľké svaly?

Nemusíte sa báť, že po niekoľkých návštevách fitneska sa vaše ramená zmenia na horu svalov. Rast svalov je totiž závislý od testosterónu, ktorého ženské telo neprodukuje také množstvo ako mužské. Pravidelné a cielené posilňovanie spevní a vymodeluje svaly. Bonus navyše: urobí to dobre aj vašim kostiam, vaša kostná hmota zhustne, čo je dobrá prevencia proti osteoporóze.

Možno zhodiť cvičením napríklad len zo zadku, stehien či brucha, ale zároveň si ponechať veľkosť poprsia?

Len ťažko. Prsia sú tvorené z väčšej časti tukovým tkanivom a väčšina žien schudne na začiatku práve v tejto oblasti. Rovnako v tvári.

Je pravda, že posilňovanie je účinné, len ak svaly bolia?

Skôr naopak. Ak cítite bolesť, alebo sa vám začnú triasť ruky či nohy, prestaňte cvičiť. Odporúčané sú šetrné, teda malé záťaže a väčšie množstvo opakovania cvikov (trikrát 15 až 25 cvikov). Pri veľmi vysokej záťaži hrozí natiahnutie svalov a preťažovanie obehového systému.

Skryť Vypnúť reklamu

Je cvičenie raz do týždňa nanič?

Nie je to celkom tak, hoci efekt naozaj môže byť veľmi malý. Pre úplných začiatočníkov je však týždenne hodina športu dostačujúca. Dôležité je, koľko toho za jednu hodinu urobíte: mala by obsahovať aeróbnu činnosť, ktorá posilňuje obehový systém, posilňovanie určitých svalových skupín, preťaženie a strečing. Výhodné je napríklad 30 minút behať alebo šliapať na bicykli (aeróbna aktivita), potom krátko posilňovať svaly, napríklad na prístrojoch v posilňovni, a zakončiť riadnym preťažením posilňovaných svalov.

Môžu nám naozaj vytvarovať postavu samy prístroje?

Neverte tomu. Vedecké dôkazy na ich účinnosť neexistujú. Je to individuálne, geneticky daný tvar postavy môžeme cvičením ovplyvniť len obmedzene. Najrôznejšie cvičebné prístroje a pásy majú mizivý efekt.

Skryť Vypnúť reklamu

(uj)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  2. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  3. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy
  4. Hudbou proti holorubom.
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  6. Ako sa mení dynamika firiem?
  7. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  8. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Behind every successful business lies a set of skilled people
  2. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  3. Ako sa mení dynamika firiem?
  4. Hudbou proti holorubom.
  5. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  6. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  7. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  9. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 14 277
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 11 919
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 10 835
  4. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 9 300
  5. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 9 257
  6. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 9 183
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 282
  8. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 6 188
  9. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 877
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 5 847
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Veronika Remišová.

Nedá sa nič robiť, bude to trápne.


13. jún
Lekár Pavel Malovič (je v strede).

Ako vyzerá práca dopingového komisára?


Pavol Spál 14m
Adrián Szabó ide do väzby.

NAKA zadržala Szabóa 3. júna.


TASR 2 h
Silné nežiadúce účinky po niektorých vakcínach a ich nedostatok otvárajú otázku možného mixu vakcín pri prvej a druhej dávke.

Štúdia naznačila väčšiu ochranu.


21 h

Neprehliadnite tiež

Ampulka s vakcínou proti ochoreniu COVID-19 od americkej farmaceutickej spoločnosti Novavax počas tretej fázy klinických testov v Londýne.

Do konca roka chce vyrobiť 150 miliónov vakcín.


3 h
Ilustračné foto.

Objasnili úlohu doteraz neznámeho proteínu s označením FAM110A.


TASR 9. jún
Liek Aduhelm.

Za posledných takmer 20 rokov nebol na liečbu schválený žiaden iný nový liek.


TASR 7. jún
Kŕčové žily zvykne sprevádzať pocit ťažkých nôh, pálenie, tŕpnutie či nočné kŕče v nohách.

Kŕčové žily sa v lete zvyknú zhoršovať.


7. jún