SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Nedajte sa vo fitnesku obalamutiť

najčastejšie mýty pri formovaní postavy

Najčastejšie mýty pri formovaní postavy

Možno cieleným cvičením obmedziť tukovú vrstvu len na niektorej časti tela, napríklad na bruchu?

Nemožno. Dá sa posilniť a vytvarovať určitý sval, ale tuková vrstva ubúda rovnomerne na celom tele. Ani cvičenie cielene vedené na určité partie stopercentne nezaručí, že schudnete práve na týchto miestach. Najmä ženy sa sťažujú, že aj napriek cielenému cvičeniu a vhodnej strave schudnú najskôr na hornej polovici tela, zatiaľ čo tukové zásoby na zadku, nohách a bokoch stále zostávajú.

SkryťVypnúť reklamu

Spôsobuje posilňovanie veľké svaly?

Nemusíte sa báť, že po niekoľkých návštevách fitneska sa vaše ramená zmenia na horu svalov. Rast svalov je totiž závislý od testosterónu, ktorého ženské telo neprodukuje také množstvo ako mužské. Pravidelné a cielené posilňovanie spevní a vymodeluje svaly. Bonus navyše: urobí to dobre aj vašim kostiam, vaša kostná hmota zhustne, čo je dobrá prevencia proti osteoporóze.

Možno zhodiť cvičením napríklad len zo zadku, stehien či brucha, ale zároveň si ponechať veľkosť poprsia?

Len ťažko. Prsia sú tvorené z väčšej časti tukovým tkanivom a väčšina žien schudne na začiatku práve v tejto oblasti. Rovnako v tvári.

Je pravda, že posilňovanie je účinné, len ak svaly bolia?

Skôr naopak. Ak cítite bolesť, alebo sa vám začnú triasť ruky či nohy, prestaňte cvičiť. Odporúčané sú šetrné, teda malé záťaže a väčšie množstvo opakovania cvikov (trikrát 15 až 25 cvikov). Pri veľmi vysokej záťaži hrozí natiahnutie svalov a preťažovanie obehového systému.

SkryťVypnúť reklamu

Je cvičenie raz do týždňa nanič?

Nie je to celkom tak, hoci efekt naozaj môže byť veľmi malý. Pre úplných začiatočníkov je však týždenne hodina športu dostačujúca. Dôležité je, koľko toho za jednu hodinu urobíte: mala by obsahovať aeróbnu činnosť, ktorá posilňuje obehový systém, posilňovanie určitých svalových skupín, preťaženie a strečing. Výhodné je napríklad 30 minút behať alebo šliapať na bicykli (aeróbna aktivita), potom krátko posilňovať svaly, napríklad na prístrojoch v posilňovni, a zakončiť riadnym preťažením posilňovaných svalov.

Môžu nám naozaj vytvarovať postavu samy prístroje?

Neverte tomu. Vedecké dôkazy na ich účinnosť neexistujú. Je to individuálne, geneticky daný tvar postavy môžeme cvičením ovplyvniť len obmedzene. Najrôznejšie cvičebné prístroje a pásy majú mizivý efekt.

SkryťVypnúť reklamu

(uj)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Spacák na kozmetiku?
  3. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  1. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 18 603
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 464
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 188
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 929
  5. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 3 712
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 503
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 033
  8. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 1 259
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu