„Keď zvýšime chuť jedla, náš mozog si myslí, že sme zjedli viac než sme v skutočnosti zjedli, čo v nás rýchlejšie vyvolá pocit sýtosti,“ vysvetľuje vedúci výskumu doktor Alan Hirsch. Jeho najnovšia štúdia je rozšírením výskumu spred desiatich rokov, ktorý skúmal vplyv vôní a aromatických látok na chudnutie.
„Diéty nefungujú,“ tvrdí stručne a jasne Hirsch. „Preto sme sa pokúsili vyskúšať látku, ktorá si nevyžaduje silu ľudskej vôle, ale poskytuje skôr pocit plnosti a nasýtenosti.“
Výskum doktora Hirscha trvá šesť mesiacov a každý mesiac dávajú skúmanej vzorke ľudí rôzne aromatické príchute, medzi ktorými sú napríklad také dobroty ako chuť kiwi, mandlí, syra, pistácií či kakaa.
Podľa výskumu amerického Národného inštitútu pre srdce, pľúca a krv trpelo v roku 1999 nadváhou a obezitou až 61 percent populácie USA, čo je vyše 97 miliónov Američanov. Obezita sa tak stala najzávažnejším zdravotným problémom Ameriky súčasných dní.
„Predbežné testy ukazujú, že tieto príchute významne znižujú hmotnosť u obéznych ľudí,“ hovorí doktor Hirsch. „Teraz chceme to isté vyskúšať u tých 34 percent populácie, ktorá trpí nadváhou, nie však ešte obezitou.“
Medzi kritériami výskumu chicagského inštitútu je minimálne päť kilogramov nadváhy, vek medzi 18 a 64 rokov a normálne fungujúci zmysel chuti. Testovaná osoba musí mať rada buď zmrzlinu alebo kyslé uhorky, avšak ak ide o ženu, nesmie byť počas výskumu tehotná.