SME
Utorok, 19. október, 2021 | Meniny má KristiánKrížovkyKrížovky

Zdravé maškrty, ktoré zaženú hlad v práci

Hľadajte sýte potraviny, ktoré obsahujú bielkoviny a vlákninu.

Ani v práci nemusíte byť odkázaní na kalorické bomby.Ani v práci nemusíte byť odkázaní na kalorické bomby. (Zdroj: Pixabay/cc/RyanMcGuire)

Text pôvodne vyšiel v The Washington Post.

Nezáleží na tom, či ste mali veľké raňajky alebo sýty obed, po tretej popoludní skončíte opäť hladní. Kancelársky automat a jeho neveľmi zdravý obsah sa môže javiť ako rýchle a uspokojivé riešenie.

Z dlhodobého hľadiska je ale vhodnejšie urobiť si v zásuvke zásobu zdravého občerstvenia.

Zamerajte sa na potraviny, ktoré dokážu zasýtiť no zároveň majú nízky obsah kalórií. Mali by obsahovať dostatočné množstvo bielkovín, vlákniny, vitamínov a minerálov.

Tmavá čokoláda

Ak máte chuť na sladké, tmavá čokoláda patrí medzi najzdravšie voľby. Dokáže znížiť krvný tlak, ktorý namáha srdce a môže poškodiť cievy.

Skryť Vypnúť reklamu

„Horká čokoláda obsahuje menej pridaného cukru ako mliečna a vďaka kakau má vyšší obsah antioxidantov,“ hovorí dietologička Nichola Whiteheadová. Vhodná je aj kombinácia tmavej čokolády a kešu orieškov, ktorá doplní bielkoviny.

Prečítajte si tiež: Zo školy do kancelárie. Štyri rady ako si zachovať zdravie v dospelosti Čítajte 

Červená paprika

Červená paprika má nízky obsah kalórií je plná vlákniny, draslíka a vitamínov A a C.

„Väčšina zeleniny chutí horko alebo kyslo. Rada odporúčam červenú papriku pretože je príjemne sladká," hovorí dietologička Ilana Muhlsteinová. Napríklad v porovnaní s pomarančmi majú červené papriky majú viac vitamínu C a zároveň nižší obsah cukru.

Pyré a detské výživy

Ovocné a zeleninové pyré už dávno nie sú iba pre deti. Predstavujú výživnú a osviežujúcu cestu, ako telu dodať potrebné vitamíny a vlákninu, prípadne aj omega-3 mastných kyselín.

Skryť Vypnúť reklamu

Dostupná je široká paleta príchutí, napríklad ostružiny, repa, chia semená, či mango. Vyhovujú vegánom aj ľuďom, ktorí nemôžu jesť lepok.

Prečítajte si tiež: Mali by ste sa definitívne vzdať červeného mäsa? Čítajte 

Sušené ovocie

Kombinácia sušených marhúľ s mandľami ponúka dobrú zmes vlákniny a zdravých nenasýtených tukov.

„Vláknina marhule pomáha udržiavať tráviaci systém v pohybe a zdravé tuky z mandlí prospievajú srdcu," povedala Whiteheadová. Treba však ustrážiť, koľko sladkého sušeného ovocia zjete. Porcia (23 kusov) mandlí predstavuje približne 163 kalórií, zatiaľ čo šesť kusov sušených marhúľ má 100 kalórií.

Hummus s mrkvou

Mrkva a hummus k sebe pasujú rovnako čipsy so salsou.

„Hummus je vyrobený z cíceru, ktorý je skvelým zdrojom vlákniny a bielkovín. Vďaka tomu dokáže dobre zasýtiť. Mrkva je zas bohatá na vlákninu, ale aj vitamín A,“ hovorí Whiteheadová.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Desať výživových omylov, ktoré robia aj zdraví ľudia Čítajte 

Müsli tyčinky

Je zložité vybrať si správne cereálie. Niektoré výrobky na trhu sú plné pridaného cukru a preto nezapadajú do konceptu zdravej výživy.

Je dôležité dôkladne si prečítať informácie na obale a študovať energetické tabuľky s jednotlivými zložkami – čím menej cukru a tuku a čím viac vlákniny, tým lepšie.

Uprednostnite lieskové orechy a mandle, konopné semená, sezam, tekvicu, ľan.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šéf digitálnej platformy George: Čaká nás dekáda umelej inteligencie
  2. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok
  3. Pandémia upozornila na automatizáciu. Nahradí ľudí technika?
  4. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma
  5. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  6. Spánok – základ pevných vzťahov
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  8. Hodnota peňazí klesá, takto ich ochránite
  9. Šéf Accenture: Ak už príde človek do kancelárie, malo by to dávať zmysel
  10. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  1. QSI International School of Bratislava
  2. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  3. Pestovateľské workshopy pre deti v Šamoríne
  4. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  5. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok
  6. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  7. Najmenšie ponožky sa už nestrácajú
  8. Zahraničná študentská mobilita bez bariér
  9. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  10. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 22 153
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 13 140
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 139
  4. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 4 760
  5. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 877
  6. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 3 772
  7. Aký polystyrén je najlepší na zatepľovanie? Sivý robí divy 3 698
  8. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 497
  9. V centre Bratislavy je na predaj 5-izbový apartmán. Takto vyzerá 3 331
  10. Bratislavu bude sprevádzať luxus 3 204
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pracovník Martinskej univerzitnej nemocnice.

Reálne platy im pre infláciu poklesnú ako každému.


1 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Český prezident je vo vážnom stave.


a 2 ďalší 29m

Neprehliadnite tiež

Sanatórium Dr. Guhra v Tatranskej Polianke sa špecializuje na respiračné ochorenia.

Čo je ústavný liečebný pobyt?


10 h
Traumatológ Daniel Knapp

Náhrada kĺbu vydrží približne pätnásť rokov.


18. okt
Žiadna štúdia nepotvrdila, že človek môže byť závislý od cukru.

Presvedčenie, že cukor je návykový, je mylné.


a 1 ďalší 15. okt
Ilustračné foto

Ako jesť čokoládu a kakao, aby prospievali zdraviu.


14. okt
Skryť Zatvoriť reklamu