Mlieko a mliečne výrobky konzumuje viac ľudí

BRATISLAVA - Spotreba mlieka a mliečnych výrobkov sa na Slovensku zvýšila. "Nielenže sa nám podarilo zastaviť výrazný pokles, ale ich spotreba dokonca mierne stúpa," uviedol Ján Johanes zo Slovenského mliekarenského zväzu. Projekt Objav mlieko vznikol pod

(Zdroj: FLICKR.com)

ľa neho pre výrazný pokles spotreby týchto výrobkov v minulých rokoch.

V roku 2008 predstavovala spotreba mlieka na osobu za rok 150 kilogramov, v roku 2009 to bolo 154,6 kilogramu na osobu. Európsky priemer je 250 kilogramov na osobu.

"Ľudia denne konzumujú maslo, mlieko a jogurty, pričom štyria z piatich respondentov vypijú jeden až dva poháre mlieka denne," prezentoval výsledky prieskumu na zistenie efektivity kampane Michal Drobník z agentúry Ipsos Tambor. Z prieskumu ďalej vyplynulo, že jedna pätina ľudí nakupuje v súčasnosti viac mlieka ako pred šiestimi mesiacmi. Podľa Drobníka sa spotreba zvýšila vďaka kampani. Väčšina opýtaných totiž zaregistrovala reklamu z televíznych spotov alebo z bilbordov v podobe 3D kravy, menej ju už poznali z printových médií. Drobník tiež zdôraznil, že 40 percent žien, 12 percent detí a 23 percent mládeže sa mylne domnieva, že mlieko obsahuje aj konzervačné látky. Do prieskumu sa zapojilo 621 respondentov vo februári a v apríli.

Cieľom kampane Objav mlieko, ktorá vznikla v roku 2008, je zvýšenie informovanosti cieľových skupín o potrebe konzumácie mliečnych výrobkov ako zdravých komponentov ľudskej výživy, ale aj zastavenie poklesu spotreby mlieka a mliečnych výrobkov na Slovensku. Projekt podporujú Európska komisia, Slovenský mliekarenský zväz, Slovenský zväz prvovýrobcov mlieka a Ministerstvo pôdohospodárstva SR. Doteraz sa na projekt vynaložilo 2,4 milióna eur, pričom 50 percent bez DPH hradí Európska komisia, 30 percent bez DPH hradí ministerstvo a zvyšných 20 percent spolu s celou DPH hradia Slovenský mliekarenský zväz a Slovenský zväz prvovýrobcov mlieka.

Najčítanejšie na SME Primár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 454
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 688
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 269
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 997
  5. Kam do tepla v januári? 1 756
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 388
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 326
  8. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 310
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 912
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 898

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

Neprehliadnite tiež

Muži ani len nevedia, ako málo orgazmov majú ich ženy

Význam klitorisu chápu, no medzi pohlaviami je stále veľká orgazmová priepasť.

Chýbajúci orgazmus. Prečo môže byť vyvrcholenie problém a čo robiť

Orgazmus nie je pravidlom. Ak chýba dlhodobo, môže ísť o klinický problém.

Za šírenie Čiernej smrti môže človek, hovorí provokatívna štúdia

Morová pandémia zabila v polovici 14. storočia viac než tretinu obyvateľov Európy.

Snažil sa zastaviť svoje kýchnutie, roztrhol si hrdlo

Vzácny prípad ukazuje, prečo by ste nemali zadržiavať kýchanie.

Pamäť je zrejme pozostatkom pradávnej infekcie

Spomienky môžu vznikať vďaka vírusu, ktorý sa správa ako HIV.