Mlieko a mliečne výrobky konzumuje viac ľudí

BRATISLAVA - Spotreba mlieka a mliečnych výrobkov sa na Slovensku zvýšila. "Nielenže sa nám podarilo zastaviť výrazný pokles, ale ich spotreba dokonca mierne stúpa," uviedol Ján Johanes zo Slovenského mliekarenského zväzu. Projekt Objav mlieko vznikol pod

(Zdroj: FLICKR.com)

ľa neho pre výrazný pokles spotreby týchto výrobkov v minulých rokoch.

V roku 2008 predstavovala spotreba mlieka na osobu za rok 150 kilogramov, v roku 2009 to bolo 154,6 kilogramu na osobu. Európsky priemer je 250 kilogramov na osobu.

"Ľudia denne konzumujú maslo, mlieko a jogurty, pričom štyria z piatich respondentov vypijú jeden až dva poháre mlieka denne," prezentoval výsledky prieskumu na zistenie efektivity kampane Michal Drobník z agentúry Ipsos Tambor. Z prieskumu ďalej vyplynulo, že jedna pätina ľudí nakupuje v súčasnosti viac mlieka ako pred šiestimi mesiacmi. Podľa Drobníka sa spotreba zvýšila vďaka kampani. Väčšina opýtaných totiž zaregistrovala reklamu z televíznych spotov alebo z bilbordov v podobe 3D kravy, menej ju už poznali z printových médií. Drobník tiež zdôraznil, že 40 percent žien, 12 percent detí a 23 percent mládeže sa mylne domnieva, že mlieko obsahuje aj konzervačné látky. Do prieskumu sa zapojilo 621 respondentov vo februári a v apríli.

Článok pokračuje pod video reklamou

Cieľom kampane Objav mlieko, ktorá vznikla v roku 2008, je zvýšenie informovanosti cieľových skupín o potrebe konzumácie mliečnych výrobkov ako zdravých komponentov ľudskej výživy, ale aj zastavenie poklesu spotreby mlieka a mliečnych výrobkov na Slovensku. Projekt podporujú Európska komisia, Slovenský mliekarenský zväz, Slovenský zväz prvovýrobcov mlieka a Ministerstvo pôdohospodárstva SR. Doteraz sa na projekt vynaložilo 2,4 milióna eur, pričom 50 percent bez DPH hradí Európska komisia, 30 percent bez DPH hradí ministerstvo a zvyšných 20 percent spolu s celou DPH hradia Slovenský mliekarenský zväz a Slovenský zväz prvovýrobcov mlieka.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  2. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  3. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  4. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  5. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  6. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Najužitočnejšia appka
  10. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  1. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  2. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  3. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  4. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  10. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  1. Najužitočnejšia appka 16 505
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 15 057
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 945
  4. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 10 931
  5. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 10 892
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 568
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 310
  8. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 6 012
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 3 654
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 416