SME

Kozmetická kuchyňa zakrátko zaplaví celú Európu

Londýn 24. júla (TASR) - Cereálie proti vypadávaniu vlasov, želatínové sladkosti proti akné, torta na zmiernenie príznakov menopauzy - toto všetko sú ...

Londýn 24. júla (TASR) - Cereálie proti vypadávaniu vlasov, želatínové sladkosti proti akné, torta na zmiernenie príznakov menopauzy - toto všetko sú kozmetické jedlá, ktoré sa majú zakrátko dostať na stôl domácností vo Veľkej Británii a v Európe, vyrobené za účelom zlepšiť fyzický zjav.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyrobí ich firma Inneov, ktorú spoločne založili potravinársky koncern Nestlé a kozmetický gigant L´Oreal. Ako informujú ich internetové stránky, ide vôbec o prvú spoluprácu potravinárskeho a kozmetického priemyslu. Cieľom ich spolupráce je spojiť poznatky z oboch oblastí a vyrobiť potraviny, ktoré by zároveň slúžili kozmetickým účelom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

A tak aj v Európe sa začína mánia, v ktorej predtým viedli USA a Japonsko. Problém je však v tom, že experti z oblasti výživy tomu jednoducho neveria.

"Neviem o žiadnom druhu jedla, ktoré by zároveň mohlo zlepšiť kvalitu vlasov alebo pokožky. A ani neviem, ako by to bolo možné: na to, aby sa človek cítil dobre vonku aj vnútri, je potrebné prijímať proteíny a vitamínu v primeranom množstve," uvádza profesorka Wendy Doylová z Britskej asociácie pre výživu.

Nestlé však tvrdí, že hoci spolupráca s L´Oreal je ešte len začiatkoch, oba podniky plánujú vyrobiť sériu potravín s vitamínovými doplnkami, minerálmi špeciálne na estetické problémy výzoru.

Propagáciu laboratóriám Inneov, ktorých centrálne sídlo sa nachádza vo Francúzsku a patrí firme L´Oreal, robia také hviezdy ako francúzska herečka a modelka Laetitia Castaová, jej americká kolegyňa Andie McDowellová či speváčka Natalie Imbruglia.

SkryťVypnúť reklamu

Kozmetické potraviny nebudú určené pre ľudí určitého veku: budú ich môcť konzumovať dospelí aj starší ľudia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Komerčné články

  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  2. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  3. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  4. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  5. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  6. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  7. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  8. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  2. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  3. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  4. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  5. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  6. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  7. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  8. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 13 425
  2. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 7 056
  3. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 714
  4. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 4 325
  5. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 3 324
  6. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 2 916
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 2 672
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 449
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu