SME

S mikrovlnkou už môžeme cestovať aj cez hory

Viac ako 20 kreatívnych nápadov prihlásili do dizajnérskej súťaže Zanussi dizajn v treťom tisícročí, ktorú vyhlásila spoločnosť Electrolux v spolupráci so Slovenským centrom dizajnu v apríli tohto roku. Jednotlivé práce sú dielom osemnástich slovenských .

Viac ako 20 kreatívnych nápadov prihlásili do dizajnérskej súťaže Zanussi dizajn v treťom tisícročí, ktorú vyhlásila spoločnosť Electrolux v spolupráci so Slovenským centrom dizajnu v apríli tohto roku. Jednotlivé práce sú dielom osemnástich slovenských dizajnérov, študentov aj profesionálov, ktorí sa usilovali vytvoriť nové poňatie domáceho spotrebiča pre tretie tisícročie. Odborná porota, ktorej predsedom bol Roberto Pezzetta, dizajnér svetového mena a riaditeľ Centra priemyselného dizajnu Zanussi, konštatovala, že väčšina súťažných prác predstavuje skutočnú inováciu, nový pohľad na svet domácich spotrebičov, rozšírenie ich funkčnosti a využitia, ale aj naplnenie tajných želaní mnohých spotrebiteľov. To je azda najväčšia devíza pre využitie výsledkov súťaže.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Tvorivosť od spotrebiteľa

Do súťaže bolo zaradených 25 neštandardne poňatých vizuálov a modelov domácich spotrebičov. Súťažiaci navrhli nové riešenia klasických domácich spotrebičov, ako napríklad chladničiek, mrazničiek, práčok, sporákov, mikrovlnných rúr a iných malých spotrebičov. Prinášajú nový pohľad na týchto pomocníkov v domácnosti a zohľadňujú okrem estetických aj praktické požiadavky našej doby.

Verejnosť môže dúfať, že sa v dohľadnom čase objaví na trhu mobilná mikrovlnná rúra v tvare ufodisku, ktorá najviac zaujala odbornú porotu. Za svoj Micro-Picnic získal jej tvorca, 25-ročný študent dizajnu na VŠVU v Bratislave Martin Růžička 1. miesto v súťaži. Vytvoril pomocníka pri rýchlej príprave jedla v prírode alebo počas cestovania. Získal možnosť stráviť týždeň v Centre priemyselného dizajnu domácich spotrebičov značky Zanussi v Taliansku, kde sa bude môcť oboznámiť s prácou v profesionálnom dizajnérskom prostredí.

SkryťVypnúť reklamu

Prehľadná chladnička

Ďalším netradičným riešením tradičného domáceho spotrebiča je kombinovaná chladnička s mrazničkou Eli. Hlavným cieľom jej autorky Moniky Záchejovej, 24-ročnej dizajnérky, bolo pomocou tvarového a farebného riešenia vytvoriť z chladničky samostatný estetický prvok nielen kuchyne, ale aj celého bytu. Z hľadiska funkčnosti významný prínos predstavujú otočné poličky, umožňujúce majiteľovi mať vždy prehľad o obsahu chladničky. Za inovatívny prístup získala v tejto dizajnérskej súťaži 2. miesto.

Tretie miesto porota udelila študentke 4. ročníka priemyselného dizajnu VŠVU v Bratislave Miriam Slaniniakovej za úplne nový a veľmi príťažlivý dizajn jednoduchej dvojplatničky, ktorú autorka postupne premieňala na keramický varný panel. Panel je vhodne doplnený ďalšími prvkami a vytvára ucelený kuchynský box, čím vzniká zaujímavý domáci spotrebič určený špecifickej cieľovej skupine používateľov, ktorí žijú v malých priestoroch a ocenia každé ušetrené miesto.

SkryťVypnúť reklamu

Všetky vytvorené práce si môžu záujemcovia pozrieť do 4. októbra 2001 v Galérii K. F. A. na Karpatskej ulici č. 11 v Bratislave v pracovných dňoch od 8,00 do 16,30 hod. (ľš)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 424
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 115
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 173
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 784
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 449
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 152
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 899
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 196
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu