Berlín 21. novembra (TASR) - Sedavý spôsob života a nedostatok pohybu spôsobuje hlavne obyvateľom vyspelých krajín množstvo problémov a odzrkadľuje sa v ich zlom zdravotnom stave. Jedným zo spôsobov, ako týmto nepriaznivým skutočnostiam predchádzať, je aj chôdza a používanie klasických schodov namiesto výťahov a eskalátorov. A zrejme aj dobrý reklamný slogan.
Psychológovia na univerzite v Birminghame tvrdia, že pestro namaľované reklamné letáky s heslami "Buď fit" alebo "Buď aktívny", umiestnené napríklad pri vchode do veľkého obchodného domu, zmobilizujú ľudí natoľko, že počet zákazníkov, ktorí sa rozhodnú použiť namiesto eskalátorov obyčajné schody, sa v porovnaní s normálom zvýši dvojnásobne.
Odborníci tvrdia, že farebné slogany pôsobia na ľudí ešte tri mesiace po ich odstránení zo schodíšť.