SME

Päť častých omylov, ktoré vám bránia zdravšie jesť

Oplatí sa vyhýbať cestovinám a syrom?

Ani vegetariánstvo nemusí zaručiť zdravší a vyváženejší jedálniček.Ani vegetariánstvo nemusí zaručiť zdravší a vyváženejší jedálniček. (Zdroj: pixabay.com/marvorel)

BRATISLAVA. Po rokoch uvoľneného stravovania býva náročné osvojiť si správne návyky. Prechod na nový jedálniček môže byť frustrujúci - človek sa musí neustále rozhodovať koľko, čoho a kedy zjesť.

Pre začiatok stačí pochopiť, aký účinok majú na telo základné zložky potravy. Mliečne a živočíšne výrobky, tuky, či obilniny však obklopujú rozšírené mýty.

Americký Národný inštitút pre cukrovku, tráviace a obličkové ochorenia sa rozhodol vyvrátiť niektoré zo škodlivých predstáv o jedle a chudnutí.

Z ich odporúčaní sme vybrali päť tematických okruhov, ktoré vám môžu pomôcť vykročiť k lepšej telesnej kondícii a stabilnej hmotnosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mýtus č. 1: Musíte sa vzdať svojich obľúbených jedál

Aby ste schudli, nemusíte sa nevyhnutne zriecť všetkých vašich obľúbených jedál. Spravidla bývajú kalorické, s vysokým obsahom tuku či cukru. Napriek tomu sa občas môžu objaviť no vašom jedálničku.

Pri chudnutí je dôležité sledovať svoj celkový príjem kalórií. Počas dní, kedy neodoláte a doprajete si svoje obľúbené jedlo, by ste sa mali viac hýbať.

Nie je jednoduché udržať si v rovnováhe počet prijatých a spálených kalórií. Spočiatku vám môžu pomôcť mobilné aplikácie, alebo online kalkulačka denného výdaja energie.

Mýtus č. 2: Z obilnín sa priberá a treba sa im vyhnúť

Samotné obilniny nemusia viesť k priberaniu. Napokon, obilniny sú súčasťou výživových odporúčaní zdravotníkov. Treba však rozlišovať medzi potravinami, ktoré obsahujú rafinované či spracované zrná, a tými, ktoré sú celozrnné.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5CT5 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 700
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 528
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 555
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 706
  5. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 10 032
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 991
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 704
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 441
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu