SME

Plátené tašky a opakované použitie. Už naše staré mamy sa správali ekologicky

Udržateľnosť nie je iba výstrelkom dnešnej doby.

Zdroj: AdobeStockZdroj: AdobeStock

Čím sme starší, vyspelejší, prehlbujú sa nám nielen vrásky na tvári, ale i vedomosti. Vieme, čo je nám príjemné, ktoré produkty nám sedia viac, ktoré menej a čo je nám hodnotovo blízke. Do popredia sa tlačí kvalita a otázky ohľadom udržateľnosti.
Je tento produkt vhodný pre mňa? Aké je jeho zloženie? Môžem ho používať opakovane a hlavne – koľko to bude stáť?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Všetko sú to prejavy zrelého a vedomého prístupu. Rozhodujeme sa na základe toho, čo je dobré nielen pre nás, ale aj pre svet okolo. Znamená to vyberať si produkty šetrné k nášmu telu, k prírode, a zároveň neustupovať z nárokov na kvalitu a komfort.

Zero waste nie je „len pre mladých“

Možno si poviete, že ekologické trendy sú doménou mladších ročníkov. No podľa Báry Halíkovej z organizácie Živica, ktorá sa venuje ekologickému vzdelávaniu, sa mnohé princípy zero waste vracajú späť – a práve staršie generácie ich poznajú z minulosti.

„Vezmime si napríklad látkové tašky. Pre nás sú, ako keby, novinka, no naše staré mamy by nám povedali, že kedysi sa nakupovalo len s takými,“ hovorí Halíková.

Staršie generácie boli prirodzene viac naučené šetriť a hospodáriť s tým, čo mali k dispozícii, keďže iné možnosti neboli. Dôležitá bola cena, kvalita a praktickosť. Práve k týmto vlastnostiam sa opäť vraciame, a čo bolo kedysi považované za samozrejmosť, môže byť v súčasnosti vnímané ako revolučné.

„Mladšie generácie sa viac riadia značkou alebo hodnotami firmy ako je ekológia a etika, a sú často inšpirovaný sociálnymi sieťami,” hovorí Halíková o generačných rozdieloch.

Čítajte medzi etiketami. Zloženie je dôležité

„Pri produktoch, ktoré sú v priamom kontakte s našou pokožkou je veľmi dôležitý aj aspekt zdravia,“ upozorňuje Halíková.

Paradoxne, práve pri produktoch intímnej hygieny je často veľmi ťažké dopátrať sa k ich zloženiu – producent ich totiž nemusí uvádzať na obale, ako je to napríklad pri kozmetických výrobkoch. No aj pár informácii môže veľa napovedať.

„Napríklad, či je povrch vložiek vyrobený z bavlny alebo z plastu. Rovnako je dobré vedieť, či bol produkt bielený chlórom – tento proces totiž môže zanechávať stopy dioxínu, chemikálie toxickej pre zdravie,” vysvetľuje Halíková.

Pri rozhodovaní sa oplatí všímať si nezávislé certifikáty kvality a udržateľnosti, ktoré potvrdzujú, že produkt spĺňa určité ekologické alebo etické štandardy.

Do úvahy treba vziať aj prítomnosť ďalších látok, ako sú lepidlá, parfumy či syntetické farbivá, ktoré sa môžu uvoľňovať priamo do pokožky a negatívne ovplyvniť zdravie.

Produkty, ako sú menštruačné kalíšky, látkové vložky alebo menštruačné nohavičky, znižujú množstvo odpadu, sú šetrnejšie k pokožke a dlhodobo aj k peňaženke. To isté platí aj pre kvalitné inkontinenčné pomôcky, akými sú napríklad produkty značky TENA – tie znižujú potrebu častej výmeny, minimalizujú zdravotné riziká a šetria peniaze aj planétu. Prateľná bielizeň z ponuky TENA môže byť dobrou alternatívou k jednorazovým inkontinenčným pomôckam pri slabšom úniku moču.

Tento článok vám prináša TENA.

Pravidlá spolupráce medzi inzerentmi a redakciou si môžete pozrieť v tomto odkaze.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 15 589
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 121
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 574
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 536
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 915
  6. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 760
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 393
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 2 691
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu