SME

V pití mlieka sme na chvoste EÚ, zmeniť to chce projekt Objav mlieko

Slováci konzumujú málo mliečnych výrobkov a pijú málo mlieka. Spoločný projekt Slovenského mliekarenského zväzu a Slovenského zväzu prvovýrobcov mlieka Objav mlieko má ambíciu zvrátiť tento nepriaznivý trend.

(Zdroj: FLICKR.com)

BRATISLAVA.

"Spotreba mlieka na Slovensku je veľmi nízka, len 152 kg na osobu a rok, takže sme úplne na chvoste európskych krajín. Projekt Objav mlieko sa snaží ľudom vysvetľovať, že mlieko má nezastupiteľnú úlohu vo výžive," uviedla na tlačovej konferencii konanej v rámci bratislavského veľtrhu Danubius Gastro Zuzana Nouzovská, generálny sekretár Slovenského mliekarenského zväzu. Podľa jej slov v rámci projektu doteraz realizovali osem celoročných aktivít zameraných na propagáciu mlieka u žien, detí a mládeže.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Pre najmenších divadlo PIKI naštudovalo rozprávku s názvom RozKrávka. Navštevuje s ňou materské školy, čo deti úžasne vnímajú, pre ne je takáto aktivita na dlhý čas zapamätateľná," priblížila Nouzovská s tým, že detváky majú rovnako možnosť zúčastniť sa na odborných exkurziách na farmách prvovýroby mlieka na Slovensku s názvom Deti za kravou.

Podľa Nouzovskej je vysoko hodnotená aj jedna z posledných aktivít, ktorej cieľovou skupinou sú prváčikovia, nulťáčikovia a ich učitelia v základných školách po celom Slovensku. Každý z nich získal multimediálnu pomôcku CD s názvom Cesta mlieka a zároveň do každej prvej a nultej triedy bol dodaný animovaný plagát s rovnakým názvom. "Účelom pomôcok je zábavnou formou vysvetliť deťom ako mlieko vzniká, ako sa spracováva na mliečne výrobky a ako sa dostane až na stôl," vysvetlila Nouzovská.

SkryťVypnúť reklamu

V druhom roku fungovania projektu chcú jeho organizátori pokračovať v aktivitách z uplynulého obdobia a upriamiť pozornosť verejnosti na zdravotné výhody konzumácie mlieka. Na webovej stránke www.objavmlieko.sk môžu záujemcovia nájsť novú aplikáciu Zdravometer. Prostredníctvom nej si môže každý otestovať svoj životný štýl, zistí, koľko energie prijal prostredníctvom jedál či potravín a koľko vydal vďaka pohybovým aktivitám. Navyše dostane odporúčania, ktoré mu pomôžu zlepšiť svoju životosprávu a svoj životný štýl.

Program Objav mlieko schválila Európska komisia 22. júla 2008 ako jeden z 31 programov na podporu odbytu poľnohospodárskych výrobkov v roku 2008. Jeho nositeľmi sú Slovenský mliekarenský zväz a Slovenský zväz prvovýrobcov mlieka, program je spolufinancovaný Európskou komisiou (50 %), Ministerstvom pôdohospodárstva SR (30 %), sektormi prvovýroby a spracovania mlieka prostredníctvom finančných prostriedkov združených v Mliečnom fonde (20 %).

SkryťVypnúť reklamu

Cieľom projektu je zvýšenie informovanosti o potrebe konzumácie mliečnych výrobkov ako zdravých komponentov ľudskej výživy, pozastavenie poklesu a postupné zvýšenie spotreby mlieka a mliečnych výrobkov na Slovensku. Trojročný projekt si vyžiadal v prvom roku 1.380.000 eur bez DPH, jeho celková hodnota je 3.686.000 eur bez DPH.

Mlieko na veľtrhu Danubius Gastro prostredníctvom stánku Objav mlieko "objavil" aj prezident SR Ivan Gašparovič, ktorý svoj kladný vzťah k tejto potravine prezentoval ochutnaním zakysaného mlieka. "Pán prezident si vybral nápoj bohatý na probiotické mikroorganizmy. Je to jeden z najzdravších nápojov vôbec," pochválila Gašparovičov výber Nouzovská.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 315
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 956
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 165
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 512
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 363
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 103
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 749
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 473
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Matúš Šutaj Eštok.

Hlas by volilo v máji v priemere 8,7 percenta voličov. Menej ešte nemal.


85
Peter Tkačenko.

Pod vedením Matúša Šutaja Eštoka si môžu straníci hľadať nové pôsobisko.


18
Veterná turbína.

Pri Nitre chcú stavať veľký veterný park.


3
SSC Neapol čaká rozhodujúci a posledný zápas sezóny.

Slovenský mladík môže skaziť oslavy SSC i Lobotku.


8
SkryťZatvoriť reklamu