V pití mlieka sme na chvoste EÚ, zmeniť to chce projekt Objav mlieko

Slováci konzumujú málo mliečnych výrobkov a pijú málo mlieka. Spoločný projekt Slovenského mliekarenského zväzu a Slovenského zväzu prvovýrobcov mlieka Objav mlieko má ambíciu zvrátiť tento nepriaznivý trend.

(Zdroj: FLICKR.com)

BRATISLAVA.

"Spotreba mlieka na Slovensku je veľmi nízka, len 152 kg na osobu a rok, takže sme úplne na chvoste európskych krajín. Projekt Objav mlieko sa snaží ľudom vysvetľovať, že mlieko má nezastupiteľnú úlohu vo výžive," uviedla na tlačovej konferencii konanej v rámci bratislavského veľtrhu Danubius Gastro Zuzana Nouzovská, generálny sekretár Slovenského mliekarenského zväzu. Podľa jej slov v rámci projektu doteraz realizovali osem celoročných aktivít zameraných na propagáciu mlieka u žien, detí a mládeže.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Pre najmenších divadlo PIKI naštudovalo rozprávku s názvom RozKrávka. Navštevuje s ňou materské školy, čo deti úžasne vnímajú, pre ne je takáto aktivita na dlhý čas zapamätateľná," priblížila Nouzovská s tým, že detváky majú rovnako možnosť zúčastniť sa na odborných exkurziách na farmách prvovýroby mlieka na Slovensku s názvom Deti za kravou.

Podľa Nouzovskej je vysoko hodnotená aj jedna z posledných aktivít, ktorej cieľovou skupinou sú prváčikovia, nulťáčikovia a ich učitelia v základných školách po celom Slovensku. Každý z nich získal multimediálnu pomôcku CD s názvom Cesta mlieka a zároveň do každej prvej a nultej triedy bol dodaný animovaný plagát s rovnakým názvom. "Účelom pomôcok je zábavnou formou vysvetliť deťom ako mlieko vzniká, ako sa spracováva na mliečne výrobky a ako sa dostane až na stôl," vysvetlila Nouzovská.

V druhom roku fungovania projektu chcú jeho organizátori pokračovať v aktivitách z uplynulého obdobia a upriamiť pozornosť verejnosti na zdravotné výhody konzumácie mlieka. Na webovej stránke www.objavmlieko.sk môžu záujemcovia nájsť novú aplikáciu Zdravometer. Prostredníctvom nej si môže každý otestovať svoj životný štýl, zistí, koľko energie prijal prostredníctvom jedál či potravín a koľko vydal vďaka pohybovým aktivitám. Navyše dostane odporúčania, ktoré mu pomôžu zlepšiť svoju životosprávu a svoj životný štýl.

Program Objav mlieko schválila Európska komisia 22. júla 2008 ako jeden z 31 programov na podporu odbytu poľnohospodárskych výrobkov v roku 2008. Jeho nositeľmi sú Slovenský mliekarenský zväz a Slovenský zväz prvovýrobcov mlieka, program je spolufinancovaný Európskou komisiou (50 %), Ministerstvom pôdohospodárstva SR (30 %), sektormi prvovýroby a spracovania mlieka prostredníctvom finančných prostriedkov združených v Mliečnom fonde (20 %).

Cieľom projektu je zvýšenie informovanosti o potrebe konzumácie mliečnych výrobkov ako zdravých komponentov ľudskej výživy, pozastavenie poklesu a postupné zvýšenie spotreby mlieka a mliečnych výrobkov na Slovensku. Trojročný projekt si vyžiadal v prvom roku 1.380.000 eur bez DPH, jeho celková hodnota je 3.686.000 eur bez DPH.

Mlieko na veľtrhu Danubius Gastro prostredníctvom stánku Objav mlieko "objavil" aj prezident SR Ivan Gašparovič, ktorý svoj kladný vzťah k tejto potravine prezentoval ochutnaním zakysaného mlieka. "Pán prezident si vybral nápoj bohatý na probiotické mikroorganizmy. Je to jeden z najzdravších nápojov vôbec," pochválila Gašparovičov výber Nouzovská.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ochrana pred tropickou horúčavou
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Ochrana pred tropickou horúčavou
  4. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  5. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  6. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  7. Škôlka od srdca
  8. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  9. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  10. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 15 705
  2. Vizuálny smog je problém 9 769
  3. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 8 277
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 6 683
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 4 751
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 4 153
  7. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 3 891
  8. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 455
  9. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 3 352
  10. Dovolenka pri Mŕtvom mori a tipy na overené hotely 3 177