Pitný režim v lete alebo ako vyberať minerálne vody

Šesťdesiaťpäť percent ľudského tela tvorí voda. Každá naša bunka pláva vo vode a obsahuje vodu. V našom organizme sa nachádzajú dve dôležité hydrosiete - obehová sústava a lymfatický systém. Piť vodu znamená udržiavať ich čo najčistejšie, čím menej vody .


Obyčajná kvalitná a nie veľmi ochladená voda uhasí smäd najlepšie, aj čistá stolová voda osvieži lepšie než farbené a dochucované nápoje. FOTO SME - ĽUBOMÍR ŠIMNAMinerálne vody zmierňujúce zdravotné problémy:

spevňujúci typ na osteoporózu, zlomeniny obsah vápnika vyšší než 150 mg/l

typ zaháňajúci únavu proti anémii, pri silnej menštruácii, bohaté na magnézium viac než 50 mg/l

nervových poruchách

upokojujúci typ proti stresu, únave, nespavosti obsah magnézia vyšší než 50 mg/l

regenerujúce deti pri útlej postave, častých zlomeninách obsah vápnika vyšší než 150 mg/l

pre pekné zuby pri zubných kazoch, citlivých ďasnách obsah fluóru vyšší než 1 mg/l

čistiaca obličky pri obličkových,ľadvinových kameňoch vody musia byť len slabo mineralizované

pre fajčiarov pri intoxikácii organizmu čo najvyšším obsahom magnézia,

viac než 50 mg/l

na odbúranie tuku proti nadváhe, celulitíde, zavodňovaní vody s nízkym obsahom

sodíka pod 20 mg/l

znižujúce tlak pri vysokom tlaku, srdcovocievnych vody s nízkym obsahom sodíka

problémoch pod 20 mg/l a vyšším dielom magnézia

nad 50 mg/l

Účinky minerálnych vôd

bohaté na oxid uhličitý podporujú vylučovanie žalúdočných štiav a trávenie, vstrebávanie

CO2 nad 0,5 g/l potravy aj niektorých liekov a minerálov, od 3 g/l môže spôsobiť

pálenie záhy až búšenie srdca

bohaté na sodík dokážu neutralizovať žalúdočné kyseliny, zvýšiť účinnosť inzulínu,

pomáha aj pri liečení močových kameňov a zápale močových ciest

vyšší obsah chloridov vhodné proti chorobám dýchacích ciest, ale len na inhalovanie či kloktanie

bohaté na vápnik a horčík zvyšujú účinnosť antibiotík a pomáhajú pri chronickom zápale močových

ciest

sírnaté minerálky majú preháňavé účinky, najmä od 3 g/l

Slabo mineralizované vody obsahujú do 5 g minerálov v litri a zdravý ich môže piť bez obmedzenia dlhodobo, ďalšie dva typy len občas alebo po konzultácii s lekárom. Mali by sme ich piť nechladené, nalačno asi 20 minút pred jedlom. (ľš)

Šesťdesiaťpäť percent ľudského tela tvorí voda. Každá naša bunka pláva vo vode a obsahuje vodu. V našom organizme sa nachádzajú dve dôležité hydrosiete - obehová sústava a lymfatický systém. Piť vodu znamená udržiavať ich čo najčistejšie, čím menej vody vypijeme, tým je väčšie i riziko ukladania lipidov na vnútorných stranách ciev, ktoré časom môžu viesť k infarktu, artérioskleróze a k mozgovej príhode.

Preto sa odporúča vypiť dva litre vody denne. Najmä športovcom a tým, ktorí sa nadmerne potia. Viac ako tri litre by mali vypiť aj osoby, ktoré konzumujú veľa alkoholu, fajčia a sú permanentne intoxikované. V letných horúčavách pomáha zvýšené potenie udržiavať aj optimálnu reguláciu teploty organizmu, aj napriek zvýšenému poteniu potrebuje telo zvýšený prívod vody. V takomto prípade sa nemôžeme spoliehať na tekutiny, ktoré obsahujú potraviny, aj keď ovocie a najmä zelenina jej môžu dodať v optimálnom zložení značný diel.

Obsah vody v potravinách:

chlieb 35 %

ovocie 80-85 %

zelenina 90-95 %

červené mäso 50-60 %

hydina 70 %

ryby 75-80 %

šunka surová 25 %

šunka varená 65 %

Najčítanejšie na SME Primár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 664
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 150
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 662
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 312
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 944
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 165
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 162
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 150
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 966
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 941

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ľudia si môžu dovoliť dospieť neskôr, dvadsaťpäť rokov je nových osemnásť

Vedci naznačujú, že ľudia dnes dospievajú pomalšie.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

Neprehliadnite tiež

Mutácie deťom odovzdávajú najmä otcovia

Čím sú rodičia starší, tým viac mutácií prenesú na svoje dieťa.

Ako často by ste mali vyprať uteráky

Použité uteráky sú rajom pre mikróby a dokážu šíriť infekčné choroby.

Päťdesiatnici a stres

Päťdesiatnici a stres: Vyhorenie - vybité batérie duše

Syndróm vyhorenia vás dostane, aj keď svoju prácu milujete.

Päťdesiatnici a stres: Po päťdesiatke začne stres zabíjať

Nikto nie je stavaný na to, aby prežíval dlhodobý stres. Najmä nie po päťdesiatke.