Rozštiepené, polámané a vysušené. Doprajte vlasom oživujúcu kúru

Horúci vzduch, nadmerná vlhkosť, slané more alebo kúpanie v bazéne. Vlasy počas leta krehnú a strácajú prirodzenú vlhkosť. Silu im vrátite pomocou stravy a jednoduchých kúr.

Podstrihnúť, zaceliť, vyživiť a pomasírovať.(Zdroj: Pixabay - ilustračné)

Horúci vzduch, nadmerná vlhkosť, slané more alebo kúpanie v bazéne. Vlasy v lete krehnú a strácajú prirodzenú vlhkosť. Silu im vrátite pomocou stravy a jednoduchých kúr.

1. Úprava by mala byť citlivejšia

Na poškodenie a lámavosť vlasov vplýva mnoho faktorov. „Nadmerná vlhkosť otvára kutikuly a póry, čiže vystavuje vlasovú kôru potenciálnemu poškodeniu a strate prirodzenej vlhkosti,“ vysvetľuje dermatologička Nadežda Suchá.

Poškodeným vlasom je vhodné dopriať oddych a aspoň na pár týždňov sa vzdať fénu, kulmy či žehličiek na vyrovnávanie. Ďalšia úprava prostredníctvom vysokej teploty vaše vlasy ešte viac vysuší a len veľmi ťažko sa budú regenerovať.

Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Kedy je vypadaných vlasov priveľa?

2. Končeky treba podstrihnúť

Rozštiepené končeky sú nepriateľom zdravých vlasov. Aj pár centimetrov výrazne pomôže urýchliť ich regeneráciu a podporiť ich rast. Pri návšteve kaderníckeho salónu je lepšie odolať pokušeniu ihneď obnovovať farbu vlasov.

„Farbené vlasy v lete rýchlo blednú a strácajú lesk, no pred opätovným farbením je lepšie ich nechať najprv zotaviť,“ kaderníčka Darina Simončíková. Farbenie zdravých vlasov v úplnom závere leta podľa nej vydrží dlhšie.

4. Vlasy dôsledne hydratujte

Ako prvá pomoc poslúži špeciálny zábal alebo viackrát aplikovaná vyživovacia kúra. Rýchlejšiemu zotaveniu prospejú aj hydratačné masky.

„Najlepšie je masku aplikovať každý týždeň po dlhšiu dobu, kým sa vlasy úplne nevrátia do pôvodného stavu,“ radí kaderníčka. Maska vlas ošetrí, obalí, zacelí a uchráni pred nepriaznivými vplyvmi okolia.

5. Pokožku hlavy premasírujte

Pružnosť vlasu závisí aj od zdravia a pevnosti pokožky. Ak je vystavená priveľkej záťaži, vlasy začnú „plihnúť“.

Pokožku prekrví každodenná jemná masáž, ktorá urýchli vstrebávanie kúr s lipidmi, keratínmi, proteínmi a aminokyselinami.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Atopický ekzém sa v 90 percentách dá vyliečiť

6. Vlasy vyživujte stravou

Vlasy sa skladajú z množstva chemických prvkov a organických zlúčenín, napríklad z uhlíka, kyslíka, dusíka, železa, zinku, jódu, aminokyselín, proteínov, lipidov a vody.

Vitamín A pomáha vlasy vyživovať a podporuje rast. Dobrým zdrojom sú napríklad zemiaky, mrkvy či špenát. Vitamín B obmedzuje vypadávanie vlasov, tvorbu lupín, zabraňuje svrbeniu, a hlavne poskytuje ochranu pred UV žiarením.

Nachádza sa v ryži, vaječnom žĺtku či obilninách. „Zinok vlasy posilňuje a bráni ich vysúšaniu. Nájdete ho vo vajciach, fazuli, orechoch či tekvicových semienkach,“ radí dermatologička.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Primár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 25 892
  2. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 13 611
  3. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 10 586
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 599
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 8 157
  6. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 6 222
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 639
  8. Kreditná karta – áno alebo nie 5 106
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 983
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 2 987

Téma: Vlasy


Článok je zaradený aj do ďalších tém Zdravá strava, Spánok a únava, Vitamíny a minerály

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf UNB: Hnevá ma zlý prístup zdravotníkov k pacientom

Mnohé izby budú dvojlôžkové. So samostatným sociálnym zariadením a so sprchou, vraví šéf UNB.

ŠPECIÁLNE DOBRÉ RÁNO

Špeciálne Dobré ráno: Kto na Slovensku kradne európske peniaze

Z diskusie Za slušné eurofondy.

SVET

Erdogan je varovaním, kde môže skončiť Maďarsko

Erdogan zmenil Turecko za pätnásť rokov.

Neprehliadnite tiež

Tras rúk. Kedy značí vážnejší problém?

Trasenie rúk môžu vyvolávať aj lieky.

Ako vyzerá zdravá stolica. O čom svedčí nezvyčajná farba?

Čo dokáže stolica prezradiť o vašom zdraví.

Seknutý krk. Prečo vzniká a čo robiť, aby bolesť ustúpila

Prečo vás môže z prievanu rozbolieť krk a ako vyzerá liečba.

Cukor v krvi si dokážete znížiť vhodnou prílohou

V jedle stačí nahradiť čo i len polovicu ryže alebo zemiakov.

Ako skrotiť úzkosť pomocou vhodného jedla?

Ustrážte si príjem cukru a legálnych drog.