SME
Pondelok, 27. jún, 2022 | Meniny má Ladislav, Ladislava

Veda ukázala, ako získať minútou za hodinu lepšie zdravie

K lepšiemu zdraviu sa dá dopracovať aj po malých krôčikoch.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: Fotolia)

Väčšina ľudí obetuje svojmu zamestnaniu okolo osem hodín denne, päť dní v týždni. Avšak, ak ide o vlastné zdravie, často sa objavuje fráza „nemám čas“.

Zdravší životný štýl pritom možno dosiahnuť aj malými a nenáročnými zmenami. Na začiatok pomôže, ak si cez deň nájdete osem minút - za každú hodinu práce si v priebehu dňa doprajte aspoň jednu minútu, počas ktorej urobíte niečo pre svoje zdravie.

Ako postupovať? Vedci vytvorili jednoduchý návod: tu je osem bodov, ako byť zdravším s relatívne malou námahou.

SkryťVypnúť reklamu

1. Začnite deň plankom

Pri športovaní môže minúta znieť zanedbateľne, no udržať telo v polohe dosky si žiada silu a vytrvalosť. Takzvaný plank naraz spevňuje svalstvo trupu, ramien a zadku.

Hoci telo nie je v pohybe, svalstvo je v neustálom napätí. Na pohľad jednoduchý cvik je prekvapivo vyčerpávajúci a mnoho ľudí zo začiatku nevydrží plankovať dlhšie, než pol minúty.

Postup je jednoduchý: ľahnite si na podlahu tvárou k zemi, lakte v pravom uhle sú zarovno s ramenami. Hmotnosť tela preneste na predlaktie. Panvu držte mierne podsadenú tak, aby ste mali rovný chrbát, telo musí byť v priamej línii od hlavy až po päty.

Prečítajte si tiež: Kompletné cvičenie na sedem minút, ktoré odporúča veda Čítajte 

2. Doprajte si pohár vody

Skôr, než si doprajete rannú kávu, vypite pollitrový pohár vody. Doplníte tak tekutiny, ktoré ste stratili v priebehu noci.

SkryťVypnúť reklamu

Aby mozog optimálne pracoval, potrebuje dodávku kyslíka a živín. Ale na to, aby sa kyslík a živiny dostali do mozgu, musí mať krv správnu hustotu. Príliš hustá krv nepretečie v dostatočnom množstve do najtenších mozgových vlásočníc.

Znižuje sa tým účinnosť práce nervových buniek v mozgu, ktoré zodpovedajú za pohotové myslenie, koncentráciu, pamäť, spracovanie vnemov a odolnosť voči stresu.

Napite sa aj vtedy, keď necítite smäd. Zdravé obličky zaťaží nadbytok vody rozhodne menej, ako keď musia do malého objemu moču skoncentrovať všetky odpadové produkty z látkovej premeny.

3. Chráňte svoju pokožku

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  2. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  3. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  4. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  7. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Cenami prenájmov hýbe vysoký dopyt, ponuka klesla o viac ako 40%
  2. Futbal v meste: Poznáme 16 najlepších tímov!
  3. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  4. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. Prešovský Fragaria Cup oslavuje 20 rokov
  7. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  8. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 29 029
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 196
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 074
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 997
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 918
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 954
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 2 915
  8. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 1 516
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu