Ako si cez sviatky udržať formu a nepohnúť sa z domu

Tri návody, ako si počas sviatkov zacvičiť v teple domova.

Ilustračné foto.(Zdroj: pixabay/StockSnap)

BRATISLAVA. Štyri dni v spoločnosti rodiny a blízkych, ale aj v obložení kalorických jedál a maškŕt. Sviatky dajú zabrať aj ľuďom, ktorí zvyčajne vedú aktívny životný štýl.

Kalórie sa postupne zhmotňujú do nadbytočných kíl a telo potom opúšťajú ťažšie. Preto ak sa neplánujete za sviatočným stolom obmedzovať, oplatí sa každý deň hýbať aspoň pár minút.

Prinášame vám krátky prehľad návodov a pohybových zostáv, vďaka ktorým sa počas sviatočného hodovania udržíte vo forme.

Článok pokračuje pod video reklamou

Joga pre začiatočníkov

Joga udržiava vo forme telo aj myseľ, spevňuje postavu a zlepšuje jej pružnosť, zbavuje stresu, či povzbudzuje imunitu.

Prečítajte si tiež: Joga pre začiatočníkov: Ako správne cvičiť pozdrav slnku

Vďaka uvedomelej práci s dychom pomáha pri sústredení a je dobrým spôsobom ako precvičiť telo a zároveň aktívne relaxovať.

Pre začiatočníkov je vhodné vyskúšať podľa videonávodu zostavu, ktorá je známa ako Pozdrav slnku. Existuje viacero možností, ako ju precvičiť, no už v základnej podobe pri viacerých sériách uspokojí aj náročnejších.

Tempo sa prispôsobuje pokojnému a hlbokému dýchaniu. Základné pravidlo pritom znie: Ak človek cíti bolesť, pozíciu nerobí správne. K Pozdravu slnku môžu nadšenci pridať aj ďalšiu 15-minútovú zostavu, ktorú odporúčajú zdravotníci z Harvardu.

Sedem minút podľa vedy

Sada dvanástich cvikov sa dá zvládnuť za krátkych sedem minút. Cvičebný plán si nevyžaduje žiadne špeciálne športové náradie. Stačí telesná váha, stolička a stena.

Prečítajte si tiež: Kompletné cvičenie na sedem minút, ktoré odporúča veda

Samotné cviky síce zaťažujú najmä väčšie svaly, no behom jedného setu sa dá precvičiť prakticky celé telo. Poradie cvikov nie je náhodné, svalové skupiny by počas prestávok mali takpovediac chytiť druhý dych a prepnúť sa z práce na odpočinok.

Pri klasickom posilňovaní svalov brucha, chrbta a panvy si však treba osvojiť správne držanie tela. Inak sa môže stať, že cvičenie bude mať bolestivé následky.

Osoby s nadváhou či obezitou, vyšším vekom alebo po prekonanom zranení by mali byť pri tréningu opatrní a nepreťažiť sa.

Forma v pohodlí domova

Ak by ste chceli dodržať odporúčania prehľadov, ktoré skúmajú optimálne množstvo športu, mali by ste cvičiť 30 minút denne.

Prečítajte si tiež: Dobrú formu získate aj v obývačke, tu je osem účinných cvikov

Svoju pohybovú rutinu môžete obohatiť podľa fotonávodov na osem cvikov, ktoré pre čitateľov SME pripravila osobná trénerka Monika Kovačičová.

Cviky sú zamerané na brucho, zadok, stehná, ramená aj chrbát.

Podobne ako v prípade sedemminútového cvičenia, ani pri tejto zostave netreba špeciálne náradie.

Odporúčané množstvo pohybu sa dá splniť iba za pomoci vlastnej váhy, odhodlania, prípadne protišmykovej podložky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Primár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 26 673
  2. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 10 596
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 8 680
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 509
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 7 483
  6. Kreditná karta – áno alebo nie 6 665
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 671
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 5 112
  9. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 4 029
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 974

Téma: Cvičenie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Joga

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Kočner a Rusko do väzby nepôjdu, rozhodol súd

Špecializovaný trestný súd v sobotu viac ako osem hodín rozhodoval tom, či budú Kočner a Rusko stíhaní vo väzbe.

EKONOMIKA

Mestá už môžu vykázať staré autá z centier, ale veľmi nechcú

Ministerstvo vytvorilo priestor na vytváranie zón s nízkymi emisiami.

Neprehliadnite tiež

Tras rúk. Kedy značí vážnejší problém?

Trasenie rúk môžu vyvolávať aj lieky.

Ako vyzerá zdravá stolica. O čom svedčí nezvyčajná farba?

Čo dokáže stolica prezradiť o vašom zdraví.

Seknutý krk. Prečo vzniká a čo robiť, aby bolesť ustúpila

Prečo vás môže z prievanu rozbolieť krk a ako vyzerá liečba.

Cukor v krvi si dokážete znížiť vhodnou prílohou

V jedle stačí nahradiť čo i len polovicu ryže alebo zemiakov.

Ako skrotiť úzkosť pomocou vhodného jedla?

Ustrážte si príjem cukru a legálnych drog.