Ako si cez sviatky udržať formu a nepohnúť sa z domu

Tri návody, ako si počas sviatkov zacvičiť v teple domova.

Ilustračné foto.(Zdroj: pixabay/StockSnap)

BRATISLAVA. Štyri dni v spoločnosti rodiny a blízkych, ale aj v obložení kalorických jedál a maškŕt. Sviatky dajú zabrať aj ľuďom, ktorí zvyčajne vedú aktívny životný štýl.

Kalórie sa postupne zhmotňujú do nadbytočných kíl a telo potom opúšťajú ťažšie. Preto ak sa neplánujete za sviatočným stolom obmedzovať, oplatí sa každý deň hýbať aspoň pár minút.

Prinášame vám krátky prehľad návodov a pohybových zostáv, vďaka ktorým sa počas sviatočného hodovania udržíte vo forme.

Článok pokračuje pod video reklamou

Joga pre začiatočníkov

Joga udržiava vo forme telo aj myseľ, spevňuje postavu a zlepšuje jej pružnosť, zbavuje stresu, či povzbudzuje imunitu.

Prečítajte si tiež: Joga pre začiatočníkov: Ako správne cvičiť pozdrav slnku

Vďaka uvedomelej práci s dychom pomáha pri sústredení a je dobrým spôsobom ako precvičiť telo a zároveň aktívne relaxovať.

Pre začiatočníkov je vhodné vyskúšať podľa videonávodu zostavu, ktorá je známa ako Pozdrav slnku. Existuje viacero možností, ako ju precvičiť, no už v základnej podobe pri viacerých sériách uspokojí aj náročnejších.

Tempo sa prispôsobuje pokojnému a hlbokému dýchaniu. Základné pravidlo pritom znie: Ak človek cíti bolesť, pozíciu nerobí správne. K Pozdravu slnku môžu nadšenci pridať aj ďalšiu 15-minútovú zostavu, ktorú odporúčajú zdravotníci z Harvardu.

Sedem minút podľa vedy

Sada dvanástich cvikov sa dá zvládnuť za krátkych sedem minút. Cvičebný plán si nevyžaduje žiadne špeciálne športové náradie. Stačí telesná váha, stolička a stena.

Prečítajte si tiež: Kompletné cvičenie na sedem minút, ktoré odporúča veda

Samotné cviky síce zaťažujú najmä väčšie svaly, no behom jedného setu sa dá precvičiť prakticky celé telo. Poradie cvikov nie je náhodné, svalové skupiny by počas prestávok mali takpovediac chytiť druhý dych a prepnúť sa z práce na odpočinok.

Pri klasickom posilňovaní svalov brucha, chrbta a panvy si však treba osvojiť správne držanie tela. Inak sa môže stať, že cvičenie bude mať bolestivé následky.

Osoby s nadváhou či obezitou, vyšším vekom alebo po prekonanom zranení by mali byť pri tréningu opatrní a nepreťažiť sa.

Forma v pohodlí domova

Ak by ste chceli dodržať odporúčania prehľadov, ktoré skúmajú optimálne množstvo športu, mali by ste cvičiť 30 minút denne.

Prečítajte si tiež: Dobrú formu získate aj v obývačke, tu je osem účinných cvikov

Svoju pohybovú rutinu môžete obohatiť podľa fotonávodov na osem cvikov, ktoré pre čitateľov SME pripravila osobná trénerka Monika Kovačičová.

Cviky sú zamerané na brucho, zadok, stehná, ramená aj chrbát.

Podobne ako v prípade sedemminútového cvičenia, ani pri tejto zostave netreba špeciálne náradie.

Odporúčané množstvo pohybu sa dá splniť iba za pomoci vlastnej váhy, odhodlania, prípadne protišmykovej podložky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  9. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  10. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  5. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  6. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  10. Rozprávkové tankovanie
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 15 476
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 945
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 457
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 693
  5. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 9 201
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 581
  7. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 857
  8. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 923
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 6 121
  10. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 5 859

Téma: Cvičenie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Joga

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Piťovu vilu kúpil gastronóm

Polovica Piťovej vily stála 245-tisíc.

Komentár Zuzany Kepplovej

Jeden chodí v noci len, druhý na svitaní

Tandem Pellegrini - Fico nešliape jedným smerom.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Ponocujúci hráči neboli jediný dôvod, prečo Kozák odišiel

Tentokrát nejde o futbal, ale o ľudí.

Neprehliadnite tiež