Ako si cez sviatky udržať formu a nepohnúť sa z domu

Tri návody, ako si počas sviatkov zacvičiť v teple domova.

Ilustračné foto.(Zdroj: pixabay/StockSnap)

BRATISLAVA. Štyri dni v spoločnosti rodiny a blízkych, ale aj v obložení kalorických jedál a maškŕt. Sviatky dajú zabrať aj ľuďom, ktorí zvyčajne vedú aktívny životný štýl.

Kalórie sa postupne zhmotňujú do nadbytočných kíl a telo potom opúšťajú ťažšie. Preto ak sa neplánujete za sviatočným stolom obmedzovať, oplatí sa každý deň hýbať aspoň pár minút.

Prinášame vám krátky prehľad návodov a pohybových zostáv, vďaka ktorým sa počas sviatočného hodovania udržíte vo forme.

Článok pokračuje pod video reklamou

Joga pre začiatočníkov

Joga udržiava vo forme telo aj myseľ, spevňuje postavu a zlepšuje jej pružnosť, zbavuje stresu, či povzbudzuje imunitu.

Prečítajte si tiež: Joga pre začiatočníkov: Ako správne cvičiť pozdrav slnku

Vďaka uvedomelej práci s dychom pomáha pri sústredení a je dobrým spôsobom ako precvičiť telo a zároveň aktívne relaxovať.

Pre začiatočníkov je vhodné vyskúšať podľa videonávodu zostavu, ktorá je známa ako Pozdrav slnku. Existuje viacero možností, ako ju precvičiť, no už v základnej podobe pri viacerých sériách uspokojí aj náročnejších.

Tempo sa prispôsobuje pokojnému a hlbokému dýchaniu. Základné pravidlo pritom znie: Ak človek cíti bolesť, pozíciu nerobí správne. K Pozdravu slnku môžu nadšenci pridať aj ďalšiu 15-minútovú zostavu, ktorú odporúčajú zdravotníci z Harvardu.

Sedem minút podľa vedy

Sada dvanástich cvikov sa dá zvládnuť za krátkych sedem minút. Cvičebný plán si nevyžaduje žiadne špeciálne športové náradie. Stačí telesná váha, stolička a stena.

Prečítajte si tiež: Kompletné cvičenie na sedem minút, ktoré odporúča veda

Samotné cviky síce zaťažujú najmä väčšie svaly, no behom jedného setu sa dá precvičiť prakticky celé telo. Poradie cvikov nie je náhodné, svalové skupiny by počas prestávok mali takpovediac chytiť druhý dych a prepnúť sa z práce na odpočinok.

Pri klasickom posilňovaní svalov brucha, chrbta a panvy si však treba osvojiť správne držanie tela. Inak sa môže stať, že cvičenie bude mať bolestivé následky.

Osoby s nadváhou či obezitou, vyšším vekom alebo po prekonanom zranení by mali byť pri tréningu opatrní a nepreťažiť sa.

Forma v pohodlí domova

Ak by ste chceli dodržať odporúčania prehľadov, ktoré skúmajú optimálne množstvo športu, mali by ste cvičiť 30 minút denne.

Prečítajte si tiež: Dobrú formu získate aj v obývačke, tu je osem účinných cvikov

Svoju pohybovú rutinu môžete obohatiť podľa fotonávodov na osem cvikov, ktoré pre čitateľov SME pripravila osobná trénerka Monika Kovačičová.

Cviky sú zamerané na brucho, zadok, stehná, ramená aj chrbát.

Podobne ako v prípade sedemminútového cvičenia, ani pri tejto zostave netreba špeciálne náradie.

Odporúčané množstvo pohybu sa dá splniť iba za pomoci vlastnej váhy, odhodlania, prípadne protišmykovej podložky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 15 074
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 8 142
  3. Najkrajšie americké národné parky 6 137
  4. Vizuálny smog je problém 3 571
  5. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 994
  6. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 805
  7. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 434
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 204
  9. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 1 985
  10. Keď Slováci krotia morský vietor 1 909

Téma: Cvičenie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Joga

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bugár nechápe, čo mu Danko vytýka. Od roztržky sa ešte nestretli

SNS sa často púšťa do nominantov Mosta.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Béla Neluhár

V SNS súdia partnera podľa seba

Neprehliadnite tiež

Oplatí sa pred ranným športovaním naraňajkovať?

Ako sa telo správa po raňajkách.

Za migrénu zrejme môžu hormóny, bunky sú príliš citlivé

Ktoré hormóny sa podieľajú na migréne.

Praskáte si kĺby na rukách? Ako vzniká zvuk puknutia

Lekár si päťdesiat rokov praskal kĺby.