Téma

Sedavý životný štýl

Nedostatok pohybu významne zvyšuje riziko predčasnej smrti. Medzi najohrozenejších ľudí patria tí, ktorí denne presedia päť a viac hodín.

Sedavý životný štýl je rizikovým faktorom takmer dvadsiatich rozličných druhov ochorení. Patria medzi ne napríklad srdcovo-cievne choroby, úzkosť, rakovina hrubého čreva a prsníka, cukrovka, depresia, vysoký krvný tlak, č bolesti chrbta.

Negatívne účinky dlhého sedenia možno zvrátiť v prípade, ak človek cvičí aspoň štyri hodiny týždenne.

Máte sedavé zamestnanie? Sedem vecí, ktoré by ste počas dňa mali robiť

Úlohu zohráva hydratácia aj správne sedenie.   Michaela Žureková, 9. jan 2019, o 6:00

Ilustračné foto.

Zástupca WHO na Slovensku: Jete iba preto, aby ste jedli. Neskôr to oľutujete

Nezamýšľame sa nad tým, prečo jeme.   27Zuzana Matkovská, 13. dec 2018, o 17:18

Ilustračné foto.

Erekciu môže zachrániť pohyb. Vedci radia ako a koľko treba cvičiť

Ak muž vydrží, zmena príde do pol roka.   18Zuzana Matkovská, 12. dec 2018, o 18:31

Niektoré typy cvičenia sú vhodnejšie, než iné.

Ľudia si neustálym sedením zmenili kostru. Ako brániť skorému rednutiu kostí?

Ženské kosti sa menili inak než mužské.   1Zuzana Matkovská, 6. dec 2018, o 10:44

Ako dlhé sedenie vplýva na ľudské kosti.

Kedy funguje pamäť najlepšie. Pri sedení, státí, alebo chôdzi?

Poloha môže znížiť počet chýb.   Zuzana Matkovská, 17. okt 2018, o 17:37

Ilustračná fotografia.

Máte sedavé zamestnanie? Ako často by ste sa mali prechádzať

Dlhé sedenie škrtí prívod krvi do mozgu.   1Zuzana Matkovská, 21. aug 2018, o 15:52

Nepríjemní a uzavretí. Sedavý život sa spája aj so zmenou osobnosti

Zmeny boli malé, ale prepojenie silné.   19Renáta Zelná, 6. jún 2018, o 16:32

Pri sedavom životnom štýle sa vám nemení iba svalová hmota.

Šesť krokov, ktoré vedú k lepšej telesnej kondícii

Zoznam, ktorým sa dopracujete k zdravšiemu telu.   6Zuzana Matkovská, 10. jan 2018, o 10:22

Ilustračné foto.

V kostiach objavili váhu, ktorá telo varuje pred obezitou

Aby vnútorné telesné váhy fungovali správne, treba sa postaviť.   4Zuzana Matkovská, 3. jan 2018, o 16:47

Ilustračné foto.

Dlhé sedenie prerušujte. Po polhodine sa treba prejsť

Športom sa škodlivé dôsledky sedavého životného štýlu nevymažú.   9Zuzana Matkovská, 13. sep 2017, o 9:39

Ilustračná snímka.

Máte v práci málo pohybu? Ortopéd poradí, ako správne sedieť

Bolesti sú pri sedavom zamestnaní bežné. Naučte sa sedieť správne.   8Michaela Žureková, 28. aug 2017, o 6:00

Tretine prípadov demencie sa dá predísť, našli prospešné zmeny životného štýlu

Proti Alzheimerovej chorobe by mohla pomôcť úprava životného štýlu.   1Zuzana Matkovská, 20. júl 2017, o 17:20

Ilustračné foto.

Násťroční dnes žijú ako šesťdesiatnici, ukázal výskum

Vedci zistili ako sa vyvíja krivka aktivity v priebehu ľudského života.   2Zuzana Matkovská, 19. jún 2017, o 15:34

Deti sú podľa získaných štatistík aktívne iba popoludní.

Návod na prežitie v kancelárii: tipy, ako zvládnuť sedavé zamestnanie

Sedieť celý deň v práci môže mať fatálne následky na zdravie.   15Katarína Lešková, 29. apr 2017, o 6:00

Cvičte pre zdravý chrbát IV.: Posilňovanie hrudnej chrbtice

V sérii cvičení pre zdravý chrbát vám prinášame cviky na posilnenie hrudnej chrbtice.   Miriam Vojteková, 17. jan 2014, o 10:02

Foto

Cvičte pre zdravý chrbát I.: Krčné a medzilopatkové svalstvo

Cviky v sede na uvoľnenie a posilnenie krčného a medzilopatkového svalstva.   4Miriam Vojteková, 31. dec 2013, o 0:00

Foto

Ako za počítačom neprísť o zdravie

Sedenie za počítačom zdraviu neprospieva. To už počul snáď každý a dokonca si to aj veľa ľudí uvedomuje. Len málokto je však ochotný urobiť dobrovoľne zmenu, až pokým ho k tomu nedonútia zdravotné problémy.   120Ján MichálekAutor je redaktorom magazínu PC_SPACE14. dec 2010, o 10:10

Na trhu sa môžeme stretnúť aj s alternatívnymi riešeniami, ktoré prinášajú nový spôsob sedenia. Okrem fitlopty sú čoraz bežnejšie aj takzvané „kľakadlá“. V oboch prípadoch však chýba opora, preto nie sú určené na dlhodobé sedenie.

Trombóza

Trombóza zmamená zúženie alebo upchatie cievy krvnou zrazeninou. Najčastejšie postihuje panvové žily a žily dolných končatín.Primar.sme.sk23. feb 2004, o 17:08

Zhluk krviniek v cieve.

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Konajte čo najskôr. Pri inkontinencii pomáha tento postup
  2. Gansberg: Každý deň v objatí komfortu
  3. Pomôžeme aj vašim deťom pochopiť hodnotu peňazí
  4. Tatra banka otvorila pobočku budúcnosti
  5. Pobyt na čerstvom vzduchu je skvelý liek. Skúste to vo vlastnom
  6. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  7. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  8. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  9. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  10. Investment Advisory Guide for Slovakia
  1. Kúpa spoločnosti, ktorá je platiteľom DPH
  2. Konajte čo najskôr. Pri inkontinencii pomáha tento postup
  3. Vaše šatstvo poputuje pre dobrú vec
  4. Ako ďalej s obnovou Balassovho paláca
  5. Prvé ocenenia A+ udelené
  6. Regionálne servisné centrum PwC
  7. Napredujeme vďaka zmenám
  8. Bezkonkurenčná rozmanitosť
  9. Rozvíjajte svoj potenciál s nami
  10. Staň sa súčasťou sveta pohybu
  1. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 28 936
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 27 504
  3. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 24 668
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 19 982
  5. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 11 014
  6. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 8 589
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 7 130
  8. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross! 3 569
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 3 339
  10. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 3 213