Téma

Sedavý životný štýl

Nedostatok pohybu významne zvyšuje riziko predčasnej smrti. Medzi najohrozenejších ľudí patria tí, ktorí denne presedia päť a viac hodín.

Sedavý životný štýl je rizikovým faktorom takmer dvadsiatich rozličných druhov ochorení. Patria medzi ne napríklad srdcovo-cievne choroby, úzkosť, rakovina hrubého čreva a prsníka, cukrovka, depresia, vysoký krvný tlak, č bolesti chrbta.

Negatívne účinky dlhého sedenia možno zvrátiť v prípade, ak človek cvičí aspoň štyri hodiny týždenne.

Máte sedavé zamestnanie? Sedem vecí, ktoré by ste počas dňa mali robiť

Úlohu zohráva hydratácia aj správne sedenie.   Michaela Žureková, 9. jan 2019, o 6:00

Ilustračné foto.

Zástupca WHO na Slovensku: Jete iba preto, aby ste jedli. Neskôr to oľutujete

Nezamýšľame sa nad tým, prečo jeme.   27Zuzana Matkovská, 13. dec 2018, o 17:18

Ilustračné foto.

Erekciu môže zachrániť pohyb. Vedci radia ako a koľko treba cvičiť

Ak muž vydrží, zmena príde do pol roka.   18Zuzana Matkovská, 12. dec 2018, o 18:31

Niektoré typy cvičenia sú vhodnejšie, než iné.

Ľudia si neustálym sedením zmenili kostru. Ako brániť skorému rednutiu kostí?

Ženské kosti sa menili inak než mužské.   1Zuzana Matkovská, 6. dec 2018, o 10:44

Ako dlhé sedenie vplýva na ľudské kosti.

Kedy funguje pamäť najlepšie. Pri sedení, státí, alebo chôdzi?

Poloha môže znížiť počet chýb.   Zuzana Matkovská, 17. okt 2018, o 17:37

Ilustračná fotografia.

Máte sedavé zamestnanie? Ako často by ste sa mali prechádzať

Dlhé sedenie škrtí prívod krvi do mozgu.   1Zuzana Matkovská, 21. aug 2018, o 15:52

Nepríjemní a uzavretí. Sedavý život sa spája aj so zmenou osobnosti

Zmeny boli malé, ale prepojenie silné.   19Renáta Zelná, 6. jún 2018, o 16:32

Pri sedavom životnom štýle sa vám nemení iba svalová hmota.

Šesť krokov, ktoré vedú k lepšej telesnej kondícii

Postup, ktorým sa dopracujete k zdravšiemu telu.   6Zuzana Matkovská, 10. jan 2018, o 10:22

Ilustračné foto.

V kostiach objavili váhu, ktorá telo varuje pred obezitou

Aby vnútorné telesné váhy fungovali správne, treba sa postaviť.   4Zuzana Matkovská, 3. jan 2018, o 16:47

Ilustračné foto.

Dlhé sedenie prerušujte. Po polhodine sa treba prejsť

Športom sa škodlivé dôsledky sedavého životného štýlu nevymažú.   9Zuzana Matkovská, 13. sep 2017, o 9:39

Ilustračná snímka.

Máte v práci málo pohybu? Ortopéd poradí, ako správne sedieť

Bolesti sú pri sedavom zamestnaní bežné. Naučte sa sedieť správne.   8Michaela Žureková, 28. aug 2017, o 6:00

Tretine prípadov demencie sa dá predísť, našli prospešné zmeny životného štýlu

Proti Alzheimerovej chorobe by mohla pomôcť úprava životného štýlu.   1Zuzana Matkovská, 20. júl 2017, o 17:20

Ilustračné foto.

Násťroční dnes žijú ako šesťdesiatnici, ukázal výskum

Vedci zistili ako sa vyvíja krivka aktivity v priebehu ľudského života.   2Zuzana Matkovská, 19. jún 2017, o 15:34

Deti sú podľa získaných štatistík aktívne iba popoludní.

Návod na prežitie v kancelárii: tipy, ako zvládnuť sedavé zamestnanie

Sedieť celý deň v práci môže mať fatálne následky na zdravie.   15Katarína Lešková, 29. apr 2017, o 6:00

Cvičte pre zdravý chrbát IV.: Posilňovanie hrudnej chrbtice

V sérii cvičení pre zdravý chrbát vám prinášame cviky na posilnenie hrudnej chrbtice.   Miriam Vojteková, 17. jan 2014, o 10:02

Foto

Cvičte pre zdravý chrbát I.: Krčné a medzilopatkové svalstvo

Cviky v sede na uvoľnenie a posilnenie krčného a medzilopatkového svalstva.   3Miriam Vojteková, 31. dec 2013, o 0:00

Foto

Ako za počítačom neprísť o zdravie

Sedenie za počítačom zdraviu neprospieva. To už počul snáď každý a dokonca si to aj veľa ľudí uvedomuje. Len málokto je však ochotný urobiť dobrovoľne zmenu, až pokým ho k tomu nedonútia zdravotné problémy.   120Ján MichálekAutor je redaktorom magazínu PC_SPACE14. dec 2010, o 10:10

Na trhu sa môžeme stretnúť aj s alternatívnymi riešeniami, ktoré prinášajú nový spôsob sedenia. Okrem fitlopty sú čoraz bežnejšie aj takzvané „kľakadlá“. V oboch prípadoch však chýba opora, preto nie sú určené na dlhodobé sedenie.

Trombóza

Trombóza zmamená zúženie alebo upchatie cievy krvnou zrazeninou. Najčastejšie postihuje panvové žily a žily dolných končatín.Primar.sme.sk23. feb 2004, o 17:08

Zhluk krviniek v cieve.

Najčítanejšie na SME Primár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  3. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  4. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  5. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  6. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  7. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  8. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  10. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  1. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  3. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  4. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  5. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  6. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  7. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  8. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  9. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  10. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 18 234
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 14 487
  3. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 12 802
  4. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 229
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 7 831
  6. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 5 507
  7. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 5 482
  8. Jedli ste už ružovú čokoládu? 5 272
  9. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 3 665
  10. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 2 431